Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#12149
Al enige tijd kijk ik op het engelse TT forum vol bewondering naar de mooie installatie van boost gauges in een ventilatierooster.
Bijvoorbeeld met deze meter:
Afbeelding

Zie hier de HOWTO: Howto

Volgens mij is dit vrij simpel te doen, enige is dat er een adapterring benodigd is, zoals je in de howto ziet (52mm Vent gauge adapter).
Maar 30 dollar voor zo'n ringetje vindt ik wat veel van het goede. Zou zoiets niet zelf gemakkelijk te maken zijn?
Iemand ervaringen?
Iemand al een boost gauge ingebouwd?
door emanuel
#12153
Als je de afmetingen van zo'n ring hebt dan zijn ze zo gemaakt. Als het om 1 ring gaat zou ik het met de hand doen en een figuurzaag. Als er meer interesse is dan kan ik ze laten laser snijden voor een mooi prijsje. Ze kunnen dan ook nog eens in allerlei kleuren geanodiseerd worden.

Deze meter is trouwens erg mooi, gevonden op E-bay:

Afbeelding
door allewijn
#12163
Dat is inderdaad een hééééle mooie meter ervoor emanuel!
Het mooiste zou ik het ook vinden dat de meter zwart is, zodra hij uit staat, en zodra je je verlichting aanzet, dat de meter dan ook oplicht in het wit met rode wijzer.
Lastige is dat ik de afmetingen van zo'n ring ook niet weet, zou wel mooi zijn als die ook geanodiseerd in het zwart kan worden. Dan zie je de ring niet zitten, maar komt er nog wel lucht doorheen zodat je ventilatieroostertje eigenlijk gewoon intact blijft.
Wat kost zo'n soort drukmeter eigenlijk? En zouden wij 'hollanders' dan het beste een psi of een bar model kiezen?

Dit is de enige tekening die ik heb gevonden van de ring:
Afbeelding
door krieltje
#12165
Ik las laatst iets,dat dit nogal wat voeten in de aarde had ivm bekabeling.Het lukte bij die gozer niet.Kan alleen niet opkomen waar ik dit gelezen heb.
Gebruikersavatar
door remarc
#12167
Nou heren, hier de antwoorden;

Ik heb een turbo druk en een olie temp meter ingebouwd van Stri, gekocht bij Carstyling Oss voor ongeveer 6 tientjes per stuk. Als de verlichting uit is zie je niks en als je het contact aanzet zie je de mooie led kokjes.
Het inbouwen van die kokjes is niet zo heel simpel, en heren let op!!! de passepartout ring (op de tek. zoals hierboven) PAST NIET. Ik heb ook gedacht ff op de juiste maat zetten in Photoshop en laseren maar. (kost ook een paar tientjes per RING!!) dus 30 dollar valt mee. De roosters alleen al, om die heel uit elkaar te krijgen vergt toch enige oefening. Alleen ben ik niet z'n voorstander van een platte ring, want dan komt je klokje dieper te zitten als de buitenste ring, wat ik niet mooi vind en heb daarom een dikkere ring gedraaid en gefreesd.

Ik ben zaterdag 2 juni op de 5th meeting dan kun je ze zien. Ik heb er al wat fototjes bij gedaan

Tot volgende week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door allewijn
#12171
Yéétje Remarc, dat is wel heeeeel erg mooi gedaan! :smt023
Jammer dat ik enkel 3 juni bij de meeting ben, dan kan ik het niet in levende lijve zien!
Jouw klokjes zijn ook mooi, als ik aan een goede ring kan komen wil ik deze dan ook bij carstyling oss bestellen.
Maargoed, hoe ga ik/wij aan de juist passende ring komen?
Ik heb begrepen dat zowel jij als emanuel dus de mogelijkheid hebben om dit soort ringen te laten draaien/fresen/laseren?
Heb jij ook de maten voor zo'n ring?
En de vacuümkabel: waar sluit je die nou precies dmv een t-splitter op aan?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12189
Ik schiet wel foto's voor je Tim als je wil... bij Remco zit dat er wel zo mooi in!!! enne Remco heeft wel meer verandert aan zijn TT heb t een en ander klaar zien liggen afgelopen week al, dus ben zaterdag benieuwd.
door allewijn
#12211
Ron, als je foto's wil schieten zaterdag voor me, Héél graag!
Want dat wil kan ik het zondag alsnog zien! Super! Dankjewel!
Gebruikersavatar
door Cees
#12224
Ben benieuwd of de verlichting van de metertjes bij de rest past..............
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12230
Cees wees nie bang... t is echt mooi bij Remco in de TT
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#12232
De TT op de eerste foto, kan 'ie maar 150/h? Da's niet echt snel, hé? :smt005

Tot ziens op zondag, 03 juni in Zeeland :smt006
Adrian

P.S.

Mark, staat het bier al koud? :smt023
Gebruikersavatar
door Bas
#12239
WOWWW Remco!! :shock:
Das echt wel vet! :D

Wat kost dat geintje totaal ongeveer??


Groetjes Bas
Gebruikersavatar
door remarc
#12247
Cees schreef:
Ben benieuwd of de verlichting van de metertjes bij de rest past..............

De verlichting is helderder en blauwer dan de verlichting van de cockpit, omdat de verlichting van de tellers met ledverlichting tot stand komt

Bas schreef:
WOWWW Remco!!
Das echt wel vet!

Wat kost dat geintje totaal ongeveer??


2 klokjes a 65 euro
1 adapterring t.b.v. montage olietemp. 40 euro
staaf Ø60mm aluminium 20 euro
Veel tijd en geduld, m.n. om die ringen te draaien, passen, meten, freesen, passen, meten, passen, meten, shit :evil: :twisted: :twisted: FOUT en weer opnieuw beginnen met meten en passen
Laatst gewijzigd door remarc op za jun 02, 2007 0:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door CneTT
#12261
Staat wel erg vet vind ik. Maar ik zou ze liever in de A-stijl willen hebben. 2 van die metertjes Boost en Oil ofzo :D
Gebruikersavatar
door remarc
#12264
CneTT schreef;

Staat wel erg vet vind ik. Maar ik zou ze liever in de A-stijl willen hebben. 2 van die metertjes Boost en Oil ofzo

Het nadeel van de A-stijl is dat je die roosters nodig hebt, met name in de winter om de zijruiten schoon te houden! Maar goed, ook dat kan, want alle 4 de roosters units zijn identiek :)

Maar toch, iedereen bedankt voor de complimenten, ik heb mijn best weer gedaan :D
Laatst gewijzigd door remarc op za jun 02, 2007 0:28, 1 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]