Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#24697
ik heb een paar weken geleden al een topic hierover gestart of iemand wist of dit ook mogelijk was bij de TT.
heb nog contact gehad met forumlid peuk, die heeft zelf zoiets gemaakt maar dat zag ik niet zo meteen zitten.
Na vele telefoontjes plegen met dealers in het land was er welgeteld 1 dealer die echt een poging heeft gedaan om te zoeken en daar is uitgekomen dat de vw passat zo goed als zeker dezelfde handgrepen heeft als de TT.

dit wil zeggen dat we een clean en safe look kunnen creeeren bij onze TT's.

komend weekend ga ik even naar de dealer heen om te testen of het echt mogelijk is. ik houd jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door bazzz op vr mar 21, 2008 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Carmello
#24699
Zo dat is zeker mooi om te horen. Succes ermee. Ik wacht het dan wel even af. En ik hoop dat ze in de prijs een beetje mee vallen.
Gebruikersavatar
door bazzz
#24700
nou als het allemaal gaat passen ben je ongeveer 15 euro kwijt aan onderdelen en 10 euro bij de spuiter ( was ik tenminste bij me vw passat daarvoor kwijt)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#24703
Heb je ook van die blinde sloten?
Je slot steekt te ver uit om een clean kapje eroverheen te zetten.

Ben benieuwd naar het resultaat!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24710
Ook ik ben benieuwd of dit mogelijk is, wacht met spanning af. Mocht het idd lukken dan al ik dit zeker zelf ook doen.

Houdt ons svp op de hoogt.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door bazzz
#24748
ben net bij de dealer geweest en het is mogelijk!!!! de deurklinken van de vw passat zijn hetzelfde als die van onze TT's!!
morge kan de onderdelen ophalen en worden de plaatjes volgende week gespoten....
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24749
Da's goed nieuws!

Tof dat je dit hebt uitgezocht, is het gewoon een kwestie van het huidge afdekplaatje (met opening voor de sleutel) verwijderen en vervangen voor een dicht exemplaar of moet er ook nog iets met het slot gebeuren? En ook belangrijk, betreft het de huidge passat of van een bepaald bouwjaar?

Grtz H.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#24752
TTmaniac schreef:Da's goed nieuws!

Tof dat je dit hebt uitgezocht, is het gewoon een kwestie van het huidge afdekplaatje (met opening voor de sleutel) verwijderen en vervangen voor een dicht exemplaar of moet er ook nog iets met het slot gebeuren? En ook belangrijk, betreft het de huidge passat of van een bepaald bouwjaar?

Grtz H.
Het is inderdaad gaaf! Alleen heb je een nadeel als de batterij van je handzender leeg is. Hoe ga je dan binnenkomen? Ik ben ook benieuwd of er nog een aanpassing nodig is. Vertel op! :lol:
Gebruikersavatar
door bazzz
#24760
Het is van bouwjaar 98 tot 2001 als ik me niet vergis, als ik ze morge ophaal dan vraag ik meteen even de codes hiervan op.

Het monteren ervan is supersimpel. je draait een torxboutje aan de zijkant van de deur heel voorzichtig los, telkens een slag draaien en proberen het kleine stukje van de klink eruit te trekken. zodra slot eruit is kun je nieuwe cilinder erin zetten met plaatje.
Ik zal morge even wat foto's maken om alles duidelijker te maken.

tja batterij van sleutel op dan moet je ervoor zorgen dat je reserve sleutel wel mee open gaat. heb zelf 2 bloksleutels dus dat is het probleem niet.
zodra de batterij leeg begint te raken merk je dat doordat de afstand van het open gaan verminderd.

als de accu leeg is dan heb je ook een probleem. daarvoor had ik het idee om een soort van contact te maken links onder in de grill, zodat je daar eventueel een startkabel op aan kunt sluiten.

tevens zou het mogelijk zijn volgens de dealer ( echt een goeie dealer, deze denkt ver met mij mee) om de oude cilinder zo te prepareren dat je het afdekplaatje erover heen kunt schuiven.... accu leeg op batterij van afstandbediening leeg, dan verwijder je het plaatje en je kunt in ieder geval de deur open maken.

groeten bas
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24771
He Bas, bedankt voor de uitleg alvast. Het gaat vast super uitzien!
door allewijn
#24843
Harstikke gaaf!
Ik blijf dit topic ook volgen!!!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24876
Als ik het goed kan zien op de tekening in ETKA zijn het de volgende onderdeelnummers:

KAP (gegrond): 3B4 839 879 A GRU (ong. ?4,00)
HUIS: 1K4 839 167 (ong. ?3,00)

Prijzen gevonden in ETKA (zijn dus onder voorbehoud)

Deze 2 staan er als aparte onderdelen bij op de tekening, naast de slotcilinder.

Ik kan het helaas niet allemaal nachecken, maar misschien dat jullie er iets mee kunnen!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door bazzz
#24892
joop, je hebt beide nummers goed, heb zojuist alles opgehaald en de kapjes meteen bij de spuiter afgegeven.
was alles bij elkaar voor materiaal 18 euro kwijt bij de dealer. denk dat spuiten ongeveer een tientje zal zijn.
zie hier de onderdelen Afbeelding
Laatst gewijzigd door bazzz op wo mar 26, 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24901
Ah, gelukkig maar... :) 't was de eerste keer dat ik iets in dat programma had opgezocht (en dan ook nog eens voor een VW), dus het was een beetje een gok. Maar ik zie wel dat de prijzen nog wat meer naar boven afgerond mogen worden :D
Ik had voor de vergelijking een oude factuur (afgelopen december) van de dealer erbij gepakt en die prijzen klopten vrij aardig, dus ik denk dat het per onderdeel zal schelen...

Succes met modificatie, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groeten
Joop
door crauwels
#24905
Een kameraad van mij heeft dit een half jaar geleden al gedaan.

Hoe of met wat zal ik een van de dagen eens vragen en het hier laten weten.

Crauwels
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]