Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#24921
heb vandaag de vervangende cilinders geplaatst. is echt een klusje van niks.
De kapjes liggen nog bij de spuiter, hij zou ze bij andere klusjes leggen was anders zo duur om speciaal voor de kapjes alles klaar te maken.
maar ook zonder kapjes kan het helemaal duidelijk gemaakt worden.

als eerste trek je de rubber aan de zijkant van je deur aan de kant, hier zie je 2 gaatjes, als je door de bovenste kijkt zie je de torx-bout al zitten die je een beetje los moet draaien
Afbeelding

je draait de torx steeds 1 slag los en probeert dan d.mv. de sleutel in klink te steken en een klein stukje te verdraaien, eruit te trekken ( is niet veel kracht nodig, gewoon rustig de torx lossen) zoals je op de linker foto ziet zal ie geleidelijk eruit komen. dus torx lossen tot hij er helemaal soepel uit kan.
!!!! let wel op, draai je de torx te ver los dan valt er iets omlaag en zal je de deurbekleding los moeten halen !!!
Afbeelding
Afbeelding

zodra deze eruit is kun je de vervangende cilinder erin plaatsen en de torx weer vast draaien.
Afbeelding

ik heb nog eens goed na zitten denken en denk dat ik 1 van de blinde cilinders er weer uit haal. Wil een oude cilinder afvlakken zodat het dichte kapje er ook overheen past.
dan heb je toch de clean en safe look terwijl wanneer je afstandsbediening of accu leeg is toch de auto in kan door het kapje weg te halen en zo toch via de sleutel het contact open kan draaien. Afbeelding
nog even goed over nadenken wat verstandigste is.


gr bas
door allewijn
#24936
Ziet er érg duidelijk uit! ToP dat je een uitleg met foto's hebt gemaakt.

Maar jouw afdekkapjes liggen dus nu nog bij de spuiter?
Dus als ik het goed begrijp moet je die klapjes weer óver het zilverkleurige plaatje klikken wat je hier ziet?:
Afbeelding

En als je straks ook een foto hebt van het eindresultaat dan kan ook hier weer een SuPeR mooi PDF document van gemaakt worden!
Want dit is een prachtige mod Bas! :wink:


Maar over het 'afvlakken' van een van de oude cilinders: Is dat wel nodig? Als je het voorste cirkeltje eraf haalt (wat jij ook al gedaan hebt, zoals ik op een foto van je zag), past het nieuwe blinde gespoten afdekkapje daar dan niet al gewoon op?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door bazzz
#24941
het cirkeltje wat er al af is, is nog geen mm dik... is volgensmij net iets te weinig. je kan er makkelijk een 3 a 4 mm van af vlakken... maak je verder niets mee onbruikbaar.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#24943
bazzz schreef:het cirkeltje wat er al af is, is nog geen mm dik... is volgensmij net iets te weinig. je kan er makkelijk een 3 a 4 mm van af vlakken... maak je verder niets mee onbruikbaar.
Goed idee, het is wel zo handig om nog een slot te behouden voor in een noodgeval. Het kapje kun je er ook zo afhalen als het moet. Alleen het afvlakken zelf zal niet erg gemakkelijk gaan, die sloten zijn waarschijnlijk gemaakt van zeer sterk materiaal. Jammer dat er geen slot in de kofferbak zit.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes ermee!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24961
Duidelijke handleiding, foto's laten alles mooi zien, perfect gewoon.
Ideaal weer voor de klussers onder ons :thumbleft:

Bedankt voor het plaatsen.

Grtz Henk
door bbsfreak
#25060
oei ben even niet meer op het forum geweest. dit was een van de eerste aanpassingen die ik aan mijn tt gedaan heb een half jaar geleden. de plaatjes passen van golf 4 bora, seat ibiza,leon,... zijn allemaal dezelfde klinken normaal!!!! kwa slot heb ik het plaatje eraf gedaan en de rest wat niet onder de blinde plaatjes kan heb ik ewoon afgeslepen.


grtz
Gebruikersavatar
door bazzz
#25094
zojuist bij de spuiter geweest om de kapjes op te halen.
helemaal tevreden!!!! heb ze gelijk gemonteerd.
voor iemand die het ook gaat doen: eerst de blinde cilinder eruithalen, vervolgens kapje monteren en dan alles terug plaatsen.
ik wilde iets te snel zijn door ze er meteen op te plaatsen maar dat gaat niet helemaal passen.

zie hier het resultaat:
Afbeelding
door allewijn
#25105
Staat érg fraai zeg!!!
Tof! En helemaal gezien de minimale kosten aan materiaal en spuiten!
Heb je al een oplossing gevonden om één slot te behouden mét afdekkapje?
Gebruikersavatar
door winkeltje
#25107
zou dit nu ook nog helpen tegen diefstal ?
hoe worden TT's opengebroken meestal, schroevendraaier in het slot ? of gewoon raam openbuigen ?
door allewijn
#25108
winkeltje schreef:zou dit nu ook nog helpen tegen diefstal ?
hoe worden TT's opengebroken meestal, schroevendraaier in het slot ? of gewoon raam openbuigen ?
Ja DAT gaan we hier NIET uitleggen natuurlijk!
Hier wordt NIETS gepost over de mogelijkerwijs zwakke plekken van de beveiliging van de TT (als die er zijn).
Je snapt wel waarom neem ik aan.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25110
Natuurlijk is het zo dat alles wat je doet om het een dief moeilijker te maken, effectief is. Dus ja, deze modificatie zal ongetwijfeld een belemmering zijn om in te breken in een wagen.
Ik vraag me af en toe alleen wel eens af hoe ver je daarin moet meegaan. Kijk, de proffesional zal altijd wel een manier hebben om toe te kunnen slaan, maar de 'gelegenheidsdief' is dan eerder geneigd om een volgende wagen uit te kiezen.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door bazzz
#25113
heey allewijn, wil een van de oude sloten laten affrezen zodat het kapje past. dit kan ik doen op mn werk, alleen heb ik deze week nog vakantie ;)

joop je kunt tegenwoordig heeel erg ver gaan met het beveiligen van je auto, zoals die extra stuursloten, een slot op je versnellingspook klasse I II III enz. alarm, hier zijn de kosten best wel hoog van.
dit heeft me totaal 28,- euro gekost en het ziet er ook nog eens mooi uit.
en inderdaad de echte dieven... die komen overal wel in.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#25115
Het ziet er in ieder geval strak uit, en naast het optische plus zal het wellicht iets minder inbraak gevoellig zijn of op zijn minst die indruk wekken.

Een maat van mij heeft ook een creatieve oplossing het het dievenvolk weer iets moeilijker te maken.
Hij heeft ook het nodige aan zijn Golf verbouwd, aangezien ook dit een diefstalgevoelige auto is heeft hij een sportstuur gekocht met een "snap off" stuurnaaf. Hij klikt zijn stuur s'avonds gewoon eraf en neemt het mee naar binnen.
Kan me voorstellen dat je zoiets niet doet als je even gaat shoppen maar al leg je het stuur maar in je kofferbak zal een potentieele dief toch raar opkijken als hij in je auto kijkt en ziet dat er geen stuur aanwezig is.

Grtz H.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25118
bazzz schreef:...en het ziet er ook nog eens mooi uit.
Dat is in ieder geval iets wat zeker is :!:

Misschien kunnen we deze HOWTO in een pdf'je gieten en plaatsen in de download sectie?!

@Bas, heb je nog meer onderdelen gebruikt naast die twee, die ik had opgenoemd?

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]