Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#31803
Het volgende had ik ergens bij 1 van de forum leden in z'n (forum)garage gevonden en ben op zoek gegaan op het internet.
Ben vergeten welk lid dat was. Hij heeft via z'n dealer clipjes kunnen kopen die eigenlijk voor Passat B3 waren geloof ik.

Misschien is het voor anderen ook een leuke mod.

Originele look remlichten.
Afbeelding


Nieuwe look remlichten.
Afbeelding

via www.DerTT.de zijn de clipjes te koop die je zo in je achterlichten kan plaatsen. Zit een goede Duitse beschrijving bij met plaatjes.

zelf ook foto's genomen. Staan in volgorde

Kind kan de was doen. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat jullie het wat vinden.

gr. Eric
door allewijn
#31806
Héél erg gaaf 'sweeper'!!!
CoMpLiMeNtEn!
Ik heb dat ooit al eens op het engelse TT forum gezien, maar wist niet precies hoe ze dat deden.
Nu dus wel!
Ik zou zelf ook graag deze clipjes kopen en dit 'truucje' uitvoeren, maar waar koop ik deze clipjes nou in NL?

Gr.

Tim

(valt stuk beter op nu als je remt, knallen ze iig niet zomaar achterin de mooie kont van de TT)

P.s.: Als die clipjes echt enkel voor 15 euro via duitsland te koop zijn, zou je dan toevallig jouw duitse handleiding kunnen scannen/posten, wie weet kan ik aan de hand daarvan, ook iets maken wat wij als nederlanders allemaal weer kunnen gebruiken als wij dubbele remlichten willen. Want op de fotó's die je nu hebt gepost is het mij nog niet geheel duidelijk wat nu met wat verbonden wordt.
Laatst gewijzigd door allewijn op wo okt 08, 2008 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Mischa
#31807
Inderdaad een leuke mod die ik al vaker heb zien langs komen op de verschillende forums (met name de Engelse) De reden dat het alleen in de VS op die manier uitgevoerd is schijnt te zijn omdat er, in iedergeval, in Engeland minimaal 10cm tussen de rem en mist lamp moet zitten. Moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe dat in Nederland zit. Maar gok dat de APK keurmeester het waarschijnlijk zelf ook niet weet ;)
door allewijn
#31809
Afbeelding
link naar artikel gevonden: http://www.wak-tt.com/mods/doubleblight ... lights.htm
Hmmm.. de 'duitse' manier lijkt me toch het makkelijkst/snelst, maar ben benieuwd naar die handleiding.
Gebruikersavatar
door Mischa
#31811
WAK schrijft anders exact hetzelfde als de duitser... Alleen op een wat uitgebreidere manier. (dus ook waar je zelf de clipjes vandaan kan halen.)
Gebruikersavatar
door sweeper
#31812
Allewijn,

Als je je achterlicht eruit haalt en goed kijkt zie ja dat alle aansluitingen van de lampen hetzelfde uitgevoerd zijn. Het is dus eigenlijk niet meer dan een uitbreiding door nog twee clipjes erbij te zetten.
Je hoeft niet eens de lamp te vervangen want de goede zit er al af fabriek in gemonteerd.

Zal de foto nog een keer in hoge resolutie erop zetten zodat je ze tot in detail kan bekijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga er dus vanuit dat je ze via dealers in Nederland moet kunnen krijgen. Anders via de sloop een paar achterlichten en clipjes daar uithalen.

De verkoper in Duitsland is echt goed het was ?15,00 + ? 1,00 verzendkosten en ik had ze twee dagen later in huis.

Hieronder een vrije vertaling van de Duitse handleiding

Stap 1: Achterlichten uitbouwen
Aan de binnenkant van de kofferbak vind je links en rechts een klepje waarachter twee kunststof boutjes zitten (zwart en wit) die je met de hand los kan maken.
Aan de achterzijde van de achterlichten vind je twee kruiskop schroeven. Die maak je los en dan kan je de lamphouder en lampen uit de kast halen.

Stap 2: Lampen verwijderen & voorbereiden
De middelste gloeilamp van de bovenste rij verwijderen
(de lamp is af fabriek al van 2 gloeidraden voorzien)
Het contactpuntje links van de lamp voorzichtig met een schroevendraaier omhoog buigen.

Stap 3: Plaatsen lipjes
In de nu aanwezige opening van de lamphouder stop je het nieuwe contactlipje.
Als het lipje erin zit buig je voorzichtig het contactpuntje weer terug op z?n plek waarbij je er voor zorgt dat hij tussen het lipje klem komt te zitten.
Voor het andere achterlicht volg je dezelfde instructie maar nu in spiegelbeeld.

Stap 4: Het inbouwen
Het inbouwen van de achterlichten gaat in omgekeerde volgorde.
Het resultaat: Dubbele remlichten.

MIscha, Heb het mijn vriend de VAG monteur laten zien, en hij had het vroeger zelf ook al gedaan met Golf 2. Hij is niet begonnen over problemen met APK

hoop dat dit jullie verder helpt.

gr. Eric
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#31819
Hoi,

ik heb deze "mod" idd een paar jaar geleden al uitgevoerd. Heb hier gewoon contactjes gebruikt die ik uit een oud achterlicht van een Golf 3 had gesloopt. Als je een beetje handig bent is het zo gepiept. Heb niet eens de lampjes hoeven aan te passen omdat er af fabriek al lampjes met een dubbele functie in zaten. Ik heb begrepen dat de dubbele uitvoering zelfs standaard is op modellen voor de Amerikaanse export.

Afbeelding

Nooit niets over gehoord bij een APK, het valt natuurlijk ook niet echt op dus ik verwacht daar geen problemen.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door sweeper
#31823
Hé Hé TTmaniac,

Bij jouw had ik de aanpassing gevonden in de garage. Nog bedankt dus dat je me op het goede spoor gezet hebt.

Als ik het goed begrepen heb zijn in de Golf 2 & 3, Passat b3 en de TT dezelfde soort aansluitingen gebruikt.
Het moet dus geen probleem zijn om op een sloop een oud achterlicht te vinden en ze daar uit te halen. En anders moet er toch wat te regelen zijn via een dealer.

Ben nu nog van plan om een knipperend 3de remlicht te maken. www.b480.com

http://nl.youtube.com/watch?v=dRYqKfIX0m4

Het filmpje laat een andere versie zien dan die ik heb gekocht. De mijne gaat alleen knipperen als je een noodstop maakt.

Als je dan nog niet gezien wordt, en bovenop je knallen, weet ik het echt niet meer.
Gebruikersavatar
door remarc
#31835
idd Henk,

Kheb het ook al ruim 2 jaar op mijn TT, nooit geweten dat er mensen zijn die dat helemaal geweldig vinden, zoiets kleins en simpel 8)
Gebruikersavatar
door sweeper
#31857
remarc schreef:idd Henk,

Kheb het ook al ruim 2 jaar op mijn TT, nooit geweten dat er mensen zijn die dat helemaal geweldig vinden, zoiets kleins en simpel 8)
Voor jullie is het al normaal, maar ik heb m'n TT net 2 maanden, dus voor mij is het een leuk nieuwigheidje.
Gebruikersavatar
door screamer
#31919
Ik heb hem al meer dan een jaar, maar ga morgen ook even de clipjes (heb nog 2 Golf II achterlichten liggen) erin zetten. Toch een leuk detail. :D


Guy
Gebruikersavatar
door slider
#34298
Ik heb deze ook, en heb de buitenste remlichten uitgeschakeld..dan heb je en porsche look remlicht dmv de twee binnenste remlichten ;-)
door creative117
#35458
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#35459
Die clipjes laten zich wel zelf buigen, dat lijkt mij het probleem niet.
Zorg er wel voor dat er veerkracht achter zit voor een goed contact.

Of je de clipjes van aluminium moet maken weet ik niet. De aansluitingen in een TT lijken van gegalvaniseerd ijzer te zijn. Misschien gaat dat reageren/corroderen met elkaar.
door creative117
#35532
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]