Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jackk
#32220
Ik ben erg gek van een breedset onder een TT.

Ik heb al wat meeningen gelezen op het forum over een breedset velgen bij een quattro.
Maar zijn er mensen die echt de juiste info hebben.

Ik heb vernomen dat je tussen wielomtrek voor en achter max. 4% verschil mag hebben. Dat is heel begrijpelijk ivm de Haldex. Maar bij een breedset met banden 235-35-19
en 265-30-19 is maar 0,83% verschil in wielomtrek (zijn formules voor).. Dwz stuk lager als 4% en eigenlijk hetzelfde als voor wat oudere banden dan achter.

Ik vind het namelijk erg mooi staan, maar het moet wel kunnen.

Wellicht mensen met ervaringen of concrete opmerkingen.

gr,

Jack
Afbeelding
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#32221
forumlid Chris TT heeft ook een quattro met Rh's 9x18 en 10x18 RH ZW4 dit is dan wel 18" maar staat wel erg mooi
Afbeelding

Ik zou een pb naar hem doen.. wellicht dat hij je hiermee kan helpen..
Gebruikersavatar
door jackk
#32222
Thanks!

Ga ik doen.

Ziet er goed uit met die breedset zeg.

Gr,

Jack
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#47225
Ik heb vernomen dat je tussen wielomtrek voor en achter max. 4% verschil mag hebben. Dat is heel begrijpelijk ivm de Haldex. Maar bij een breedset met banden 235-35-19
en 265-30-19 is maar 0,83% verschil in wielomtrek (zijn formules voor).. Dwz stuk lager als 4% en eigenlijk hetzelfde als voor wat oudere banden dan achter.
Weet iemand of deze 4% regel inderdaad waar is?
Gebruikersavatar
door denders
#47231
Leuk topic!

Mijn mening is dezelfde!


grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#47232
Maar tot 4% is het geen enkel probleem?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47234
je kan ook dezelfde velgen kopen met een andere et waarde achter. de bandenmaat hoeft
dan niet anders te zijn dan de andere as en het scheelt een hoop werk en geld :wink:

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Peultje
#47241
goTTzilla schreef:je kan ook dezelfde velgen kopen met een andere et waarde achter. de bandenmaat hoeft
dan niet anders te zijn dan de andere as en het scheelt een hoop werk en geld :wink:

grTTz. dennis
kwou net gaan reply-en en dus de vraag stellen of 265 breed wel past, aangezien ik achter 255 heb en dat al es is aangelopen (is al in gesleten, geeft verder geen problemen)

maar nu je over die ET waardes begint, word mij alles duidelijk. :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#47246
In DIT topic staat ook een banden & velgen calculator in een Excel bestand dat het niet alleen uitrekent, maar ook laat zien d.m.v. tekening van velg & band.

Ik meen op het internet gelezen te hebben dat afwijkingen tot 3% geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
door evanseventer
#47481
Ik rij zelf met een 10.5J velg op een TT (zie garage) met een 255-35-18 band. Let op want de velgbreedte heeft wel degelijk te maken met je wielomtrek.
Ik heb eerst mijn banden voor erop gezet en met een meetlint gemeten wat de wielomtrek is, dit wijkt overigens af van de tabellen die je via internet kan vinden.

Vervolgens heb ik mijn achterbanden hierop aangepast. Volgens de bandencalculator zou ik 245-35-18 moeten gebruiken maar dat klopte achteraf gezien niet omdat ik zo'n brede velg heb.

Let overigens goed op dat wanneer je een band gebruikt met een draairichting, je binnen en buitenkant verschillen. Optisch ga je dit zien en misschien dat het aanloopt aan één zijde doordat de band minder schuin loopt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]