Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#33683
Hallo TT-liefhebbers

Ik heb me een tijdje geleden op e-bay originele xenon kolampen gekocht voor mijn TT-tje;
Nu blijkt dus dat de halogeen koplampen een 10-polige aansluitstekker hebben en de xenon lampen een 12 polige.
Ook op e-bay worden er "tussen kabeltjes" of "adapter kabels" zoals ze het noemen : zie link :
http://cgi.ebay.de/NEU-Xenon-Scheinwerf ... 240%3A1318
NU vroeg ik me af of er iemand een idee heeft waar je ze zo kan ophalen,liefst in de buurt van België,of een Nederlandse firma die ze ook verstuurt

Groetjes en alvast bedankt Rik
Gebruikersavatar
door Mischa
#33685
Tja, waarom niet gewoon bij e-bay bestellen? Hij heeft al zat verkocht en een redelijk goede reputatie. 1 negatief van de 775 verkopen in de laatste maand. Tussen de 9 neutrale zit niet echt veel raars en die de negatieve feedback gegeven had is van mening dat Hella een immitatie merk is :roll:

Maar goed, verder durf ik het zo niet te zeggen waar je ze nog meer vandaan zou kunnen halen. Wel even een andere vraag, hoe ga je het eigenlijk doen met de hoogte verstelling van de lampen? Dit wordt bij origineel fabrieks-af geregeld met verschillende sensoren maar die heb je er gok ik niet bij zitten. Of zal dat ook d.m.v. dat kabeltje weer geregeld kunnen worden door het knopje naast je stuur?
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#34549
hallo

Toch maar de kabeltjes besteld bij e-bay, maar wat blijkt nu, ik had een 12-polige mannelijke stekker en een 10-polige vrouwlijke nodig, wat krijg ik toegestuurd een 10-polige mannelijke en een 12-polige vrouwlijke, wat heen en weer gemaild in m'n beste duits, zoals de kabel dus nodig is wordt ook daar niet verkocht (gelukkig mag ik ze wel terug zenden) Maar met als gevolg dat ik er nog niet mee verder kan.
Weet er iemand misschien als die stekkers los te verkrijgen zijn bij Audi, dan meet ik het zelf wel even na.heb dus de 2 stekkers nodig die passen op de volgende 2 foto's.


Oja het afstellen van zo'n xenon lamp gebeurt toch gewoon zoals een halogeen lamp als ik me niet vergis,er zitten toch dezelfde stelschroeven aan.

groetjes Rik
Afbeelding
Afbeelding

Zoals op de laatste foto zou het moeten worden maar dan met de juiste stekkers
Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#34554
Het afstellen van een koplamp is hetzelfde voor halogeen als Xenon. Het betreft een 0 stelling.
Maar als we gaan beladen dan veranderd de rijhoogte van de auto zodat mogelijk de koplampen naar beneden bijgesteld moeten worden.

Bij Halogeen doe je dat handmatig met het wieltje op je dashboard.

Bij Xenon zitten er sensoren die verbonden zijn met de computer die automatisch de hoogte bijstellen. (daar zullen waarschijnlijk die 2 extra pinnetjes wel voor zijn)

succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#34998
Hallo TT-rijders

Na weer wat rond gezoek toch maar naar de dealer gereden,stekkers besteld en kabels,alles appart te verkrijgen nu enkel nog meten welk kabeltje voor wat is.
Heeft er mss iemand een electrisch schema van de TT of welke kleurencode's ze bij Audi gebruiken? zou alvast wat makkelijker zijn.
groetjes Rik
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#35058
Hallo
was een inderdaad een goede optie geweest,maar ja nu heb ik al de onderdelen al thuis liggen en ga ik ze zelf maken, is weer een puzzelwerkje maar zal wel lukken
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]