Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door winkeltje
#34423
Hoe lang was je ongeveer bezig met de demontage van de bumper en koplampen, of moet dat nog?

mijn koplampglas is van binnen niet meer mooi schoon, door opgedroogt condens denk ik en ik wil ze een keer schoonmaken van binnen.

of heeft iemand een ander truuk om het glas van binnen te reinigen ?

truuk met de fohn van krieltje werkt niet, bij mij is het van binnen gewoon vies opgedroogd.
Gebruikersavatar
door Mischa
#34424
Het monteren van de lampen moet nog gaan gebeuren. Ik heb een extra set gekocht omdat ik anders de auto een paar dagen niet zou kunnen gebruiken (zonder koplampen rijden schijnt niet echt handig te zijn ;))

Het open maken van de koplampen zelf zal je echt niet meer dan 20min. kosten. Je moet alleen de kit goed warm krijgen om het "glas" er af te krijgen. Ik heb wel eens gelezen dat iemand de hele unit in de oven deed om hem te verwarmen. Maar zelf heb ik toch maar voor de heat-gun gekozen.
Ik heb wel een alternatief gezien op het britse TT-forum waar ze de lamp voor grootlicht er uit halen en een doekje op een stokje er doorheen staken om het glas zo van binnen schoon te vegen. Plus een verloopje waarme ze een dun slangetje op de stofzuiger aansloten om de koplamp uit te kunnen zuigen. (Ik heb zitten zoeken maar kan hem helaas niet vinden... Anders had ik je wel even de link gegeven. :roll: )
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34432
de knipperbalken zijn van mij zijn voorzien van een e-keurmerk maar een oranje die zwart is gespoten ook.
hij heeft de e-keur gekregen toen ie nog netjes oranje was.

wat betreft dat spuiten van de achterlichten geef ik je wel gelijk, als er een dun laagje verf overheen is gespoten
ziet oom agent dat toch niet maar voor de apk mag het echt niet.

ik ben zelf apk keurmeester en heb het even opgezocht in m`n boek. hierin staat vermeld:
"DE GLAZEN VAN DE VERLICHTINGSARMATUREN MOGEN NIET ZIJN BESPOTEN, GEVERFD OF BEPLAKT"

ik maak me er verder niet druk om wat iedereen doet maar als er bij mij iemand komt voor de apk die z`n
achterlichten heeft bespoten worden ze wel afgekeurd.

ze kunnen natuurlijk later wel weer terug worden geplaatst, het is immers een moment opname de apk keuring.
Gebruikersavatar
door Mischa
#34439
Haha, tuurlijk hebben de originele glaasjes ook een E-keur er op zitten. Ging er ook niet vanuit dat de lak automatisch alle keurmerken er af zou bijten tijdens het spuiten ;)

Even voor de duidelijkheid Dennis, dit is echt niet bedoelt om jou af te zeiken of om perse gelijk te moeten hebben. Ik hou gewoon wel van een goede discussie. En aan het einde van mijn verhaaltje zal je denk ik ook wel zien dat ik je echt geen ongelijk geef.


Ik ga nu even uit van de officiele RDW eisen.

In artikel 5.2.53:
2. De richtingaanwijzers en
waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren
niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren
niet anders dan ambergeel of rood stralen.
En in 5.2.55:
3. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen
niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of
bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld
dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
5. De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en
retroreflectoren, voorzover het het
lichtdoorlatende gedeelte betreft, mogen ten
hoogste een vierde deel zijn afgeschermd,
onverminderd het bepaalde in artikel 5.18.7, eerste
lid onderdeel e en f.
(Artikel 5.18.7 gaat er trouwens over als je goederen buiten de auto vervoer die de verlichting reflectoren zou afschermen)

Dit heb ik trouwens uit de APK regelgeving van 12-2007.


Maar goed, als je letterlijk artikel 5.2.55 lees mag de lichtopbrengst niet nadelig worden beinvloed. Dus ja, je hebt helemaal gelijk. Alles wat de licht- opbrengst/beeld/functie beinvloed mag niet, dus ook plakfolie, meer dan 25% afdekking door roosters etc. etc. mogen niet. En dus mogen de donkere glaasjes die je er achteraf in kan laten zetten officieel ook niet. Aangezien je dit als reparatie zou kunnen zien van het glas (vervangen wat kapot is gegaan) of als "bewerkt". Goed het is niet echt het glas zelf wat je bewerkt, maar het er uit halen en er wat anders in stoppen zie ik ook wel als werk ;)


Maar zeg nou eerlijk. Denk je echt dat het nog leefbaar is op deze wereld als alle regeltjes 100% nauwkeurig worden uitgevoerd? Ik vind persoon lijk "de functie niet nadelig beinvloeden" het aller belangrijkste in de regelgeving. Maar goed, dat ben ik...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34443
ik wil ook absoluut je niet dwars zitten maar ik had het zo even opgezocht en jou uitleg is
nog veel duidelijker.

en ik voel me absoluut niet afgezeken, ik hou wel van zulke gekkigheden.

en jou uitleg kan ik absoluut niet aanvullen want uitgebreider dat jou uitleg kan niet.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Mischa
#34456
Gekkigheden zijn mijn leven :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#34464
Juist, die zocht ik! Lijkt me alleen wel een aardig priegel werkje. Maar goed, je zou het altijd kunnen proberen.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34475
Als ik jullie was zou ik toch wel oppassen met het spuiten van de knipperlichten/achterlichten.
Stel dat je betrokken raakt bij een aanrijding waarbij de tegenpartij je over het hoofd heeft gezien. Een verzekering van een tegenpartij zal al snel proberen er onderuit te komen door te concluderen dat het veroorzaakt is doordat de lampen niet voldoende licht hebben uitgestraald.

Het is maar dat je het weet :D

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door winkeltje
#34545
ik heb het op de engelse methode gedaan...

lukt wel, is nu ook wel schoner, maar niet perfect, je komt niet in alle hoeken.

nog even een paar tips:

zorg dat je geen krassen maakt op die grijze stukken die sommige mensen in de kleur van de auto spuiten.
zorg dat geen pluizig doekje neemt, anders zit je koplamp vol pluizen.

ik heb het vlindertje (zat er bij mij in) er ook nog even uitgezogen met een stuk benzineslang aan de stofzuiger.

tijdsduur: ongeveer een uurtje prutsen.
Gebruikersavatar
door Mischa
#35066
Aangezien ik vandaag dan eindelijk foto's in het licht heb kunnen nemen zal ik ze ook maar eens plaatsen. Zoals jullie kunnen zien ben ik gewoon voor het origineel oranje gegaan. Deels omdat ik eigenlijk het geklooi met verf niet echt zag zitten. (mocht het idd gaan bladeren dan wordt je ook niet blij :roll: ) Plus dat ik het contrast van het blauw met oranje eigenlijk ook helemaal niet zo verkeerd vind staan. Ik hoor wel wat jullie er van vinden. ;)

Afbeelding
Afbeelding
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]