Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mischa
#34390
Ik ben de afgelopen paar dagen bezig geweest om mijn koplampen te spuiten. Ik was gaan informeren hoeveel de lak bij de dealer zou kosten en toevallig hadden ze in Dieren nog een setje LZ5W a.k.a. Denim blue liggen. Dus gelijk maar opgehaald. En tja, als je het dan toch hebt liggen :roll:

Nu zit ik alleen met de vraag wat ik met de knipperlichten zal gaan doen. Aan de ene kant heeft het oranje bij het blauw wel iets. Maar ik kan ze ook iets donkerder maken.... Geef jullie mening maar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas is het te veel werk om de koplampen "even" in de auto te plaatsen om een betere photoshop te maken.. Maar goed, het gaat om het idee ;)



Verder heb ik met het laatste beetje lak ook nog even de afdekplaat een klein beetje kleur gegeven :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34392
Hoi Mischa,

Mooi geworden! Ook leuk detail, die motorafdekplaat...!
Ik heb 2 jaar geleden ook mijn koplamp binnenwerk in de kleur van mijn auto gespoten, ben er ook tevreden mee.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 2e foto betreft de knipperlichten... Niet te donker, en geen orangje.
Dennis van Design-car had van die donkere glaasje vind ik ook mooi, terwijl de reflectie van het lamje in tact blijft...
Ik weet niet zeker of het ook nog goed zichtbaar blijft, als je het bestaande oranje knipperlichtglaasje spuit...

Succes met project...
Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door Mischa
#34393
Met het spuiten weet ik het ook nog niet. Maar de knipperlichten voor zijn normaal echt goed fel te noemen. Dus ik denk wel dat ze heel iets kleur zouden kunnen gebruiken. Zo niet kan ik altijd nog andere glaasjes kopen ;)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34396
ik rij zelf ook rond met de zwarte balken in m`n koplampen, ik vind de oranje balken van de koplampen
het lelijkst van de tt. dit is wel mijn mening natuurlijk daarom heb ik er zwarte in.

ik heb ze bij design car ook laten vervangen, ik durfde het zelf niet aan.

ze knipperen nog fel genoeg oranje dus ik ben dik tevreden.

de foto`s van m`n koplampen staan ook wel op het forum onder optische styling.


gr.dennis
Gebruikersavatar
door screamer
#34397
Ik heb ook de Osir knipperlichten erin zitten. Vind het veel mooier staan dan het felle oranje. Dus ik zou ze zeker donkerder spuiten Mischa, of gelijk nieuwe glaasjes erin nu het zaakje toch open licht. Je zal zien dat de lak gaat bladeren over een half jaar, en dan kan de hele boel weer uit elkaar.

@Dennis, knipperen ze bij jouw oranje? Heb je er oranje lampjes in zitten? Heb ze neit kunnen vinden, ze knipperen nu gewoon wit bij mij.


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34398
Gaaf dat je ze hebt gespoten! Heb je het zelf gedaan? En zo ja, met een spuitbus?

Betreft de knipperlichten:
Ik denk dat je ze beter niet kunt spuiten. Als de blacklight spray niet goed is verdeeld krijg je een goedkope uitstraling. Mijn advies: vervangen of afblijven :)

Ik zou voor het 2e gaan, gewoon zo laten.


Groeten,
Vincent
door ptie
#34399
Mooi schoon onder de motorkap :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34400
he guy,

die van mij knipperen inderdaad gewoon oranje.
de glazen zijn wel zwart maar als je goed kijkt komt er een heel klein beetje oranje doorheen.
(je moet er dan wel op knieen voor hoor)

dan heb jij zeker die van de tt shop besteld?
ik heb die van mij gewoon bij design-car weg met de gewone witte lampjes er nog achter.

ik had het zelf niet erg gevonden als ze wit knipperen hoor, ze komen er wel mee door de apk heen
maar toevallig schijnen die van mij wel oranje
Gebruikersavatar
door Mischa
#34401
@ Guy: Ik heb "vroeger" wel eens wat meer lampen gespoten met blacklight en kan niet zeggen dat er ooit iets is afgebladerd. Neem aan dat je wel altijd goed ontvet hebt? Welk merk spray had je gebruikt? Ik heb een lampje met het rood wat ik nog had staan bespoten (ff tijdelijk voor de mistlamp tot ik een goede LED lamp gevonden heb) en zelfs die is nog niet afgebladerd Goed, hij heeft niet lang aan gestaan, maar toch wel een paar keer 5 a 10 minuten. En dat wordt toch een stuk warmer dan zo'n knipperlicht glaasje.
Maar bedankt voor de waarschuwing. Het is niet het leukste werk om de lampen uit de auto te halen en te demonteren. Dus echt veel zin om het risico te lopen heb ik ook weer niet. Maar ja, aan de andere kant. 75,- Is ook weer veel geld voor zoiets simpels

@ Vincent:

Ja, ik heb ze zelf gespoten. En ja, gewoon met een spuitbusje. Het is even werk, maar het resultaat mag er wezen :) (vind ik zelf dan ;)) Nu alleen nog ff kijken hoe ze in de auto staan. Als het niet bevalt spuit ik de 2de set lampen gewoon in zilver of "phantomschwarz" (staat dan ook gelijk goed bij m'n nieuwe gril :D) En als ik tevreden ben gaat de 2de lampen set weer in de verkoop.

@ Peter:

Dacht je dat je soms de enige was die zo gek is om z'n auto zo vaak te wassen? :wink:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34402
Klinkt goed, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Als je je 2e set kwijt wilt, PM me dan even. Wellicht wil ik dit ook gaan doen in de toekomst. Leuk project.

Nog even over dat wassen. Was je ook de motor mee? Of heb je alleen de kappen gedaan? Ik ben bang voor problemen als ik het allemaal te nat maak. :)

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Mischa
#34407
Haha, ik ben ook benieuwd :D

Ik was de motor niet. Ik haal alleen wel eens een doek over het plastic wat er onder zit en over de zichtbare delen. Maar de motor laat ik lekker met rust.

Zodra ik klaar ben met de lampen zal ik je wel een seintje geven. Ik wil het desnoods tegen betaling zelfs voor je doen. Al vindt ik het zelf altijd het leukst om iets zelf te doen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34412
vergeet niet dat het zelf aanbrengen van een laklaag op je verlichting officieel niet mag voor de apk,

de knipperbalken in de koplampen kunnen ze niet snel controleren van de rdw maar zoals achterlichten die opgespoten zijn

mag absoluut niet en als ik me niet vergis kan oom agent je er ook nog een boete voor geven.
door ptie
#34419
Mischa schreef:@ Peter:

Dacht je dat je soms de enige was die zo gek is om z'n auto zo vaak te wassen? :wink:
Haha, ja maar het gaat hier om onder de motorkap. Ik heb het ook éénmaal gedaan, daar niet van. Inderdaad het kunststof, en de zilveren delen met een poetsmiddel waarmee je ook de uitlaat doet.

Niettemin ziet het kunststof er op de foto mooi zwart uit, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? (photoshop :P )
Gebruikersavatar
door Mischa
#34420
Je hebt helemaal gelijk. Oom agent kan daar inderdaad een boete voor geven. Net als voor te hard rijden. Maar voor 3km/h te hard zal jij nooit een bekeuring zien. Zolang ze duidelijk oranje stralen zal er echt niemand zich er over druk gaan maken. Want wie zegt dat ze inderdaad niet origineel van Osir o.i.d. zijn?
De lampen die ik zelf bespoten heb zijn altijd zo gedaan zodat het er origineel uit zag. Het waren dan ook gewoon oude achterlichten die helemaal verweerd waren en er gewoon weg niet meer mooi uit zagen.

Wat de APK betreft staat er naar mijn weten alleen vermeld dat de knipper lichten voor wit of amber moeten knipperen en achter rood of amber. En ze mogen inderdaad niet "afgeschermd" zijn. Dus heb je er een dikke lak laag over heen dan zal de APK keurmeester inderdaad een afkeur puntje zien. Maar die dikke lak laag kan je weer zien als met 80km/h door de woonwijk rijden. Logisch dat je dan gepakt wordt. :wink:

Maar ik neem dus aan dat jij wel netjes een E-keur in je glaasjes hebt staan? Want anders ben jij net zo strafbaar als iemand die ze bespoten heeft. ;)
Gebruikersavatar
door Mischa
#34421
ptie schreef: Haha, ja maar het gaat hier om onder de motorkap. Ik heb het ook éénmaal gedaan, daar niet van. Inderdaad het kunststof, en de zilveren delen met een poetsmiddel waarmee je ook de uitlaat doet.

Niettemin ziet het kunststof er op de foto mooi zwart uit, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? (photoshop :P )
Ik gebruik tegenwoordig ArmorAll (als ik me niet vergis) voor het interieur. Zijn gewoon doekjes in een tube, maar het werkt echt super. Heb dus even snel zo'n doekje over het plastic gehaald. Kan dus niet zeggen of het ook echt lang zal blijven zitten zo onder de motorkap. Maar in de auto is het al zeker een week geleden dat ik ze gebruikt heb. En het ziet er nog altijd top uit.
Laatst gewijzigd door Mischa op wo jan 21, 2009 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]