Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#39471
dan zit deze bandenboer in crediet crisis denk ik en hij jou een boot wil uit trekken.

als je bandenmaat hetzelfde blijft voor en achter hoef je echt geen 4 tegelijk te vervangen.

ik heb dit nog nooit gedaan op het werk en nog nooit klachten erover gehad.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Rob
#39472
Dank Dennis voor je snelle antwoord. Heb je ervaring met deze centreerringen?
door rokky
#39473
Ik zou het gewoon ff aanzien met de banden. Cuppen doen als het goed is alleen de achterbanden dus ze zullen van een voorwiel aangedreven auto komen.
Als jij quattro hebt zullen de achterwielen anders gaan slijten en zal het cuppen waarschijnlijk vanzelf minder worden zoniet verdwijnen.
Als je er echt last van krijgt kan je ze altijd nog vervangen.

centreerringen heb je denk ik wel nodig ja als je geen originele velgen hebt. Ik heb de wielen bij Profile laten monteren en die heeft de ringen grbuikt die bij de velgen zaten.
Gebruikersavatar
door Rob
#39479
Heb er nu ook echt last van, stuur trilt bij verschillende snelheden en auto "hobbelt" ook op strakke asfaltwegen.
door rokky
#39481
Rob schreef:Heb er nu ook echt last van, stuur trilt bij verschillende snelheden en auto "hobbelt" ook op strakke asfaltwegen.
Dat hoeft niet aan het cuppen te liggen. Ik had dit ook en krijg je met balanceren ook niet weg. Ben naar Profile gegaan en daar vertelden ze mij dat dit heel vaak voorkomt en 9 van de 10 keer de band niet goed op de velg gemonteerd is waardoor hij gaat hobbelen omdat er een hoogteslag in het wiel zit. Ik zou er dus eerst eens goed naar laten kijken.

Bij mij hebben ze de banden los gemaakt van de velg een kwart slag gedraaid en opnieuw gebalanceerd. kost je 60,- voor 4 wielen. Daarna was het op gelost.
Gebruikersavatar
door Rob
#40755
Vandaag eindelijk 2 nieuwe slofjes erop laten zetten op de voorwielen plus de centreerringen en alle problemen zijn verholpen, bandgeruis geluid is ook veel minder . Rijdt weer als een zonnetje.

Dank voor alle tips!
Gebruikersavatar
door Geert
#41079
als ik een wiel met ET waarde 35 monteer ten opzichte van de ET38 standaard. Houd dit dan in dat het wiel 3mm verder naar buiten komt?
Zo ja is dit een probleem? Als het andersom is dat het 3mm minder is, is dat hinderlijk?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#41094
ET 32 is OEM Audi TT MK1 en op de TT Quattro 2005 Sport is het ET 28 achter en een halve J breder.
ET 35 zijn alle replica's die onder de TT passen over t algemeen gezien, uitzonderingen daargelaten.
ET 35 past dus gewoon en inderdaad komen 3mm naar buiten toe, geeft geen problemen.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#42586
Happy Socks schreef: Helaas zijn niet alle trillingen verdwenen :?
de wagen 'schud' nog een beetje tijdens het rijden. Waarschijnlijk is er door het cuppen vd banden iets meer gaan slijten ofzo.
Vorige week nog na laten kijken bij de dealer, maar die kon zo gauw niets noemenswaardigs gevonden krijgen...
Toch maar ff een keer mee terug gaan. Ik dacht het met de banden-/velgenwissel wel verholpen te hebben, maar dat is helaas niet helemaal het geval..

Groeten
Joop
Hallo Joop ,

Heb je de trillingen er nu uitgekregen en wat was het probleem ?

Ook ik heb deze trillingen in een zeer lichte vorm. Misschien niet waarneembaar voor de meeste maar ik voel ze wel.
Deze trillingn zijn er niet altijd bij mij, ik heb de indruk dat het veel van het wegdek afhangt waar ik op rijd.
Deze trillingen had ik tevens met de originele 17 inch velgen als met mijn 19inch velgen die er nu opliggen.

Groetjes
Rommy
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#42609
De trillingen zijn met het vervangen vd draagarmrubbers + stabilisatorsteunen verleden tijd geworden. Wel merk je met een 19" velg/band veel meer oneffenheden in de weg, maar dat vind ik niet storend overigens. Het is allemaal nét even wat stugger/directer.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42612
Wil je de 20 inch een keer lenen Joop? ... :lol: dan merk je in stuurgedrag weer dat dat heel anders reageert ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#42640
Haha, maat van me had ook al eens aangeboden om met zijn bandjes eronder te proberen. Hij wist alleen niet zeker of een "John Deere" dezelfde steek had :roll: :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]