Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#35132
Zien er goed uit zeg. Heerlijk een vers setje velgen en banden.

Even sparen en wellicht kan ik dan zelf ook een nieuwe set aanschaffen :lol:
Waar heb je de velgen gekocht uiteindelijk?

Groeten,
Vincent
door ptie
#35133
Netjes hoor :)
Gebruikersavatar
door jackk
#35139
Vincent,

kwam ik jou vanmiddag tegen op de groene kruisweg????

Achter je reed een impreza!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#35147
Vincentos schreef:Waar heb je de velgen gekocht uiteindelijk?
Ik heb ze gekocht bij Leo's Autoservice in Dirksland. Hebben daar wel een tof zaakje :thumbright:
Goeie service ook!

Helaas zijn niet alle trillingen verdwenen :?
de wagen 'schud' nog een beetje tijdens het rijden. Waarschijnlijk is er door het cuppen vd banden iets meer gaan slijten ofzo.
Vorige week nog na laten kijken bij de dealer, maar die kon zo gauw niets noemenswaardigs gevonden krijgen...
Toch maar ff een keer mee terug gaan. Ik dacht het met de banden-/velgenwissel wel verholpen te hebben, maar dat is helaas niet helemaal het geval..

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#35158
Happy Socks schreef:
Vincentos schreef:Waar heb je de velgen gekocht uiteindelijk?
Ik heb ze gekocht bij Leo's Autoservice in Dirksland. Hebben daar wel een tof zaakje :thumbright:
Goeie service ook!

Helaas zijn niet alle trillingen verdwenen :?
de wagen 'schud' nog een beetje tijdens het rijden. Waarschijnlijk is er door het cuppen vd banden iets meer gaan slijten ofzo.
Vorige week nog na laten kijken bij de dealer, maar die kon zo gauw niets noemenswaardigs gevonden krijgen...
Toch maar ff een keer mee terug gaan. Ik dacht het met de banden-/velgenwissel wel verholpen te hebben, maar dat is helaas niet helemaal het geval..

Groeten
Joop
Morgen es je stuurinrichting checken... :wink:
Gebruikersavatar
door massari
#35162
Mooi hoor Joop, ik had ze toen ook onder mijn MK1. Ga je de koets nog verlagen? Een 3.2 diffuser zou bij jouw auto ook niet misstaan denk ik.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#35320
jackk schreef:Vincent,

kwam ik jou vanmiddag tegen op de groene kruisweg????

Achter je reed een impreza!
Haha dat zou heel goed kunnen. Ik was afgelopen zaterdag met de TT op stap.

Ik heb jou niet gezien. Het zou toch wel op moeten vallen haha!

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Vincentos
#35321
:lol:
Happy Socks schreef:
Vincentos schreef:Waar heb je de velgen gekocht uiteindelijk?
Ik heb ze gekocht bij Leo's Autoservice in Dirksland. Hebben daar wel een tof zaakje :thumbright:
Goeie service ook!

Helaas zijn niet alle trillingen verdwenen :?
de wagen 'schud' nog een beetje tijdens het rijden. Waarschijnlijk is er door het cuppen vd banden iets meer gaan slijten ofzo.
Vorige week nog na laten kijken bij de dealer, maar die kon zo gauw niets noemenswaardigs gevonden krijgen...
Toch maar ff een keer mee terug gaan. Ik dacht het met de banden-/velgenwissel wel verholpen te hebben, maar dat is helaas niet helemaal het geval..

Groeten
Joop
Leo's autoservice. Goede zaak!
Hmm, raar dat er nog trillingen in de wagen zitten. Aangezien je nieuwe velgen hebt zou ik het niet zo snel weten. Lag het niet toevallig aan de weg? :lol:
Probeer de velgen eens van voor naar achter te verwisselen.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#35325
Super Joop,

Heel mooi geworden, strakke actie :smt023
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#35329
Vincentos schreef:Leo's autoservice. Goede zaak!
Hmm, raar dat er nog trillingen in de wagen zitten. Aangezien je nieuwe velgen hebt zou ik het niet zo snel weten. Lag het niet toevallig aan de weg? :lol:
Probeer de velgen eens van voor naar achter te verwisselen.

Groeten,
Vincent
Nee, aan de weg lag het niet, helaas. Ook gewoon op een vlak stuk sfalt voel je hem schudden een beetje en het was al bij m'n vorige set merkbaar. Denk een lager of stabilisatiestang o.i.d.
Vandeweek bij de dealer geweest en die had al meteen zoiets van dat het wellicht aan de grootte van de velg/band zou kunnen liggen :?
Maar toen ik zei dat dan de halve TT Club/forum er last van moest hebben, omdat menig een op 18" & 19" rondrijdt (om maar niet te spreken van spacers adapters en aanverwanten), konden we dat ook vrij snel de wereld uithelpen :)
Morgenvroeg gaat ie, voor de 2de keer, de brug op. We zullen wel zien wat het nu precies is.

Groeten
Joop
door rokky
#35336
Joop schud de auto bij iedere snelheid?

Toen ik mijn auto kocht trilde/schudde hij ook een beetje met name bij 90 en 140. Ze zouden de wielen opnieuw balanceren maar dat hielp niet. Ik dacht zelf eerst dat er een slag in 1 van de velgen zat.

Op kosten van de dealer ben ik toen naar profile gegaan. Daar hebben ze de wielen bekeken en daar bleek dat de banden niet helemaal recht op de velgen zaten. Er zat als het ware een kleine hoogte slag in het wiel. Bij de dealer kijken ze daar nooit naar. Hup de banden op de velgen balanceren en weg. Bij profile was dit trouwens een bekend probleem.

Als de wielen gebalanceerd zijn kan er nog steeds een hoogte slag in zitten dat geeft de aparatuur niet aan maar konden ze bij de profile heel makkelijk zien door er een lamp op te zetten. Bij mij is het zo goed als weg nu maar omdat de banden er te lang zo op hebben gezeten is de slijtage niet helemaal gelijk geweest

Misschien heb je er iets aan..... Hoop dat je snel vindt wat het is want schudden of trillen is erg irritant.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#35395
Zo, ben inmiddels bij de dealer geweest.
De wagen is van voor tot achter geïnspecteerd en diverse monteurs hebben er een testrit mee gemaakt en zijn allen tot de conclusie gekomen dat de wagen 100% in orde is :shock:
:-k Hmmzz, zou het dan toch allemaal verbeelding zijn....?
Het rare is alleen, dat ik op mijn vorige set velgen bijna 2 jaar heb rondgereden zonder problemen. Alleen op het laatst is dit merkbaar geworden en aanvankelijk was de oorzaak te wijten aan het feit dat de banden aan het cuppen gegaan waren. Nu, met een nieuwe set velgen en banden, heb ik dat gevoel nog steeds.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de trillingen in de vorige set, nagenoeg hetzelfde gevoel geeft met de nieuwe set, omdat 19" wat stugger zou zijn en je dus meer voelt...
Ach ja, ik weet nu dat het in ieder geval niet aan de wagen ligt, die is in orde en de banden/velgen lijken mij ook goed.
Ik houd het zowieso in de gaten :wink:

Groeten
Joop
door allewijn
#35414
Happy Socks schreef:Zo, ben inmiddels bij de dealer geweest.
De wagen is van voor tot achter geïnspecteerd en diverse monteurs hebben er een testrit mee gemaakt en zijn allen tot de conclusie gekomen dat de wagen 100% in orde is :shock:
:-k Hmmzz, zou het dan toch allemaal verbeelding zijn....?
Het rare is alleen, dat ik op mijn vorige set velgen bijna 2 jaar heb rondgereden zonder problemen. Alleen op het laatst is dit merkbaar geworden en aanvankelijk was de oorzaak te wijten aan het feit dat de banden aan het cuppen gegaan waren. Nu, met een nieuwe set velgen en banden, heb ik dat gevoel nog steeds.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de trillingen in de vorige set, nagenoeg hetzelfde gevoel geeft met de nieuwe set, omdat 19" wat stugger zou zijn en je dus meer voelt...
Ach ja, ik weet nu dat het in ieder geval niet aan de wagen ligt, die is in orde en de banden/velgen lijken mij ook goed.
Ik houd het zowieso in de gaten :wink:

Groeten
Joop
Misschien zit het tussen de oren, maargoed, als jij denkt iets te voelen, dan is er vaak toch wel iets aan de hand!
Bij een volgende meeting eens in mijn TT rijden? Dan stuur ik een stukje met de jouwe, dan heb je weer vergelijkingsmateriaal...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#35416
Is wel leuk om een keer in een andere TT te rijden :)
Maar je begint zo wel aan jezelf te twijfelen...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#35433
tis alweer carnaval he :D als je dan twijfelt... nu kan je ongestoord... :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]