Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door CneTT
#35524
Vraagje: Hoe breed kun je gaan als je een 19" velg onder je TT wil hebben. Ik heb nu 19" met 225 banden (past super mooi). Maar ik heb nu de mogelijkheid om velgen met 235 of 245 banden te kopen. Maar gaat dat passen? Nu heb ik een schroefset dus ik zou de boel ook nog omhoog kunnen schroeven als ik wil.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#35540
CneTT schreef:Vraagje: Hoe breed kun je gaan als je een 19" velg onder je TT wil hebben. Ik heb nu 19" met 225 banden (past super mooi). Maar ik heb nu de mogelijkheid om velgen met 235 of 245 banden te kopen. Maar gaat dat passen? Nu heb ik een schroefset dus ik zou de boel ook nog omhoog kunnen schroeven als ik wil.
He CneTT,

Ik heb zelf met de maat 245/35/19 gereden en bij een drempel liep hij af en toe aan de binnenkant van de wielkast. Dus niet bovenaan. Waarschijnlijk kom je met 235 beter uit. Tevens vind ik het persoonlijk mooier als de banden iets getrokken staan.

Groeten,
Vincent

Edit: mijn onderstel is 100% origineel :wink:
Gebruikersavatar
door CneTT
#35625
Mooi zo. 19" Nuvolari's Antraciet 8j met 235/35R19 Pirelli P-zero's zijn besteld. Italiaanse kwaliteit. Ik kan niet wachten tot ze eronder zitten. Maar dan moeten ze eerst stoppen de weg te strooien.
Iemand nog belang bij me 19" König Unknown velgen? :lol:
Gebruikersavatar
door massari
#35628
Heb je dezelfde velgen besteld als die van Henk?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#35633
Ja zijn t zelfde qua looks idd Ronnie

255 10,5 past ook onder een TT maar hoe laag die dan mag zijn?
Gebruikersavatar
door CneTT
#35713
massari schreef:Heb je dezelfde velgen besteld als die van Henk?
Yep
Ik heb lang gepiekerd over welke velgen in wou. En de parkeergarage foto's van Henk hebben mij de doorslag gegeven. Ik vind persoonlijk de Nuvolari's het dikst staan onder een TT.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#35717
CneTT schreef:Yep
Ik heb lang gepiekerd over welke velgen in wou. En de parkeergarage foto's van Henk hebben mij de doorslag gegeven. Ik vind persoonlijk de Nuvolari's het dikst staan onder een TT.
Idd, de foto's van Henk hebben ook mij doen zwichten :) en zéker toen ze ervoor gehouden werden, was ik om.
Leukste vind ik nog, dat de wagen er een totaal nieuwe "look" door krijgt; je hebt weer even datzelfde gevoel als toen je hem kocht :)
Gebruikersavatar
door CneTT
#36319
Yes
Ik heb me 19" Nuvolari's er ook onder zitten. Met 235 pirelli P-Zero bandjes :)
Plakken dat die doen. Heerlijk voor het strakke bochtenwerk.
Hier een pica:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36322
Goed bezig Dennis :)

Dat zijn toch die antraciete, nietwaar? (soms vertekent het een beetje)
Staan echt super :!: Ik kan ook niets anders zeggen natuurlijk :D :P

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door CneTT
#36345
Happy Socks schreef:Goed bezig Dennis :)

Dat zijn toch die antraciete, nietwaar? (soms vertekent het een beetje)
Staan echt super :!: Ik kan ook niets anders zeggen natuurlijk :D :P

Groeten
Joop
Yep klopt helemaal. Wel weer wennen hoor om knappe velgen onder je auto te hebben. Dan moet je weer extra voorzichtig zijn met stoeprandjes enzo :P
Maar het trekt wel weer wat bekijks 8) En dat is altijd leuk.
Gebruikersavatar
door jackk
#36346
Ziet er goed uit de nieuwe wielen!!

Ik vond de vorige van je ook niet misstaan hoor. Zeker rijdend zoals op de foto!

Met nieuwe velgen is het net alsof je op met een door eieren op de achterbank rijdt. Zo voorzichtig dat je dan gaat doen. En het is alsof het lot er mee speeld kom je in de meest bizarre situaties terecht als je velgen nieuw zijn.(uitwijken voor een zondags rijden en dan de stoep op moeten enz...)

Veel kilometers zonder stoepjes gewenst.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36347
CneTT schreef:Yep klopt helemaal. Wel weer wennen hoor om knappe velgen onder je auto te hebben. Dan moet je weer extra voorzichtig zijn met stoeprandjes enzo :P
Maar het trekt wel weer wat bekijks 8) En dat is altijd leuk.
Haha, ja inderdaad :)
Hier in de buurt heb je nogal wat B-wegen (tussen de weilanden door) waar de zijkanten behoorlijk oneffen zijn door kuilen e.d.
Als je daar iets te hard doorheen rijdt lijkt het net of de complete as eronderuit geslagen wordt :?
Erg irritant is het wanneer een tegenligger dan nog net ff de binnenbocht wil nemen, of totaal niet aan de kant gaat....
Gebruikersavatar
door CneTT
#36352
jackk schreef:Ziet er goed uit de nieuwe wielen!!

Ik vond de vorige van je ook niet misstaan hoor. Zeker rijdend zoals op de foto!

Met nieuwe velgen is het net alsof je op met een door eieren op de achterbank rijdt. Zo voorzichtig dat je dan gaat doen. En het is alsof het lot er mee speeld kom je in de meest bizarre situaties terecht als je velgen nieuw zijn.(uitwijken voor een zondags rijden en dan de stoep op moeten enz...)

Veel kilometers zonder stoepjes gewenst.
Thanx ;)

Ik ben al een keer blijven staan op een één richtingsweg toen er een tegenligger uit de verkeerde kant kwam in een hele oude auto. Toen werd ik best boos en schreeuwde ik dat ik me velgen heel wou houden omdat ze bij elkaar duurder waren dan zijn hele auto :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36364
Hou die k*tbanden wel in de gaten elke week! ik heb een set gescheurde wangen ondanks wekelijks de spanning controleren en indien nodig op spanning van 3 bar erug te zetten, is wel 20 inch trouwens! Pirelli P Zero Nero's 235-30-20ZR 88Y, de verkopende partij, de importeur en de fabrikant doen niks dan weet je dat vast gezien ze bekend staan om open scheuren blijkbaar hoor t steeds meer van anderen die ze ook gehad hebben! Heb nu Falkens besteld gezien de prijs dan maar wat glijden t.o.v. de Pirelli's die extreem goed op de weg liggen, hopelijk blijven die wel heel.
Gebruikersavatar
door CneTT
#36374
Heej Ronnie,

Thnx voor de raad. Ik had je verhaal al in een ander topic gelezen over je pirelli's. En ik ga ze zeker in de gaten houden. Ik had ongeveer hetzelfde met me falken banden. Die werden apk afgekeurd omdat er bij 3 van de 4 dikke bobbels in de wangen zaten. Hoe die erin zijn gekomen? Geen idee.
Nogmaals ik zal er op letten ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]