Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#34964
Ik meen dat ik dit al eens eerder op het forum aangekaart heb, ik kan het zelf echter niet meer vinden en wil het toch nog eens onder de aandacht brengen:

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de zogenaamde 'COMING HOME / LEAVING HOME verlichting' in de TT MK1 te maken.
(ik kwam weer op dit idee, toen ik dit op de nieuwe Audi A6 van mijn vader zag)

Simpele uitleg:

Leaving Home: Je loopt (vanuit huis) naar de TT, op een afstand haal je al, middels de sleutel/afstandbediening het alarm eraf en ontgrendel je de portieren, hierdoor gaan automatisch de achterlichten en de voorlichten (bij de A6 van mijn vader zijn dit de mistlichten, wat bij de TT ook zou kunnen, of anders de gewone dimlichten) branden. Zou kan je in het donker de TT makkelijk zien en schijnt hij netjes bij op de looproute naar de auto.
Zodra je instapt gaan de lichten uit.

Coming Home: Het omgekeerde van bovenstaande: Dus je stapt (in het donker) uit je TT, doet hem met de sleutel/afstandbediening op slot en de achterlichten en koplampen gaan voor een 'x' aantal seconden branden, waarna ze automatisch uitgaan (bijv. 30 seconden, wat genoeg is om in de verlichting naar je doelbestemming te lopen)

Het is sommigen met Audi TT's mk1, Golfjes 4, Seat Leons, Audi A3, etc al gelukt.
Ikzelf weet alleen nog niet hoe.
Ik ben er wel al achter dat het middels een relai mogelijk is, door de lampen te verbinden met de interieurverlichting. Deze gaat nml. ook aan zodra je ontgrendeld en vergrendeld. De duur dat dat lampje blijft branden bij vergrendelen is alleen érg kort, dus de koplampen blijven ook maar érg kort aan.
Ook is het mogelijk met bepaalde coming/leaving home modules, te vinden via ebay.
Ik weet alleen nog niet welke de juiste is en hoe aan te sluiten.
(In principe zou ik al genoegen nemen met een model waarbij de lampen altijd aan/uit gaan, ongeacht of het nu buiten licht of donker is... Overdag lijkt het me nml. ook wel gaaf om ze aan te zien gaan zodra je aan komt gelopen... Dus een lichtsensor, zoals in nieuwere Audi's standaard zit, hoeft van mij niet eens erbij)

Filmpjes met mooie voorbeelden:





Tevens heb ik dit al op het Engelse TT forum aangekaart, alleen nog geen bruikbare antwoorden:
http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... 2&t=131359

Wie weet hoe dit moet? Wie heeft hier meer verstand van?
door allewijn
#35004
Niemand anders interesse en/of ervaring in deze mooie functie? :(
door ptie
#35014
Ziet er idd wel grappig uit. Heb er verder helaas geen ervaring mee, heb je een auto elektronica zaak eens geprobeerd?
Gebruikersavatar
door Breed
#35056
Op m'n vorige auto (206) zou het ook hebben moeten zitten, maar ik ben er nooit achter gekomen hoe het werkte. Beetje jammer, want ik vind het echt wel een een leuke functie. Als er iemand weet hoe dit voor de TT te bewerkstelligen is, hou ik me aanbevolen! :D
door joTTie
#35094
Het idee vind ik ook erg gaaf. Ik ben alleen niet zo'n auto technicus.
Maar hou me wel aanbevolen als je het weet.
Gebruikersavatar
door screamer
#35117
Vind het ook wel een handige optie, vooral dat de lichten van zelf uit gaan. Bij werkt het zoemertje niet meer, dus vergeet gauw mijn lichten uit te doen.

Zal me er eens in verdiepen en kijken of ik wat moois kan bedenken, moet geen probleem zijn.


Guy
door allewijn
#35182
Willen degenen die de Duitse taal goed machtig zijn eens uitgebreid hiernaar kijken (dus website, inbouwhandleiding en gebruikershandleiding):

http://www.daylightrunning.de/html/audi.html

Want dit is volgens mij precies wat ik zoek, dit gaat de coming én de leaving home functie volgens mij volledig verzorgen!
Ik kom er zelf echter niet helemaal uit.
(ikzelf heb origineel xenon in mijn mk1).

Is dit wat we nodig hebben?
Gebruikersavatar
door Mischa
#35187
Ziet er interessant uit Allewijn, ik zal vanavond thuis eens ff goed kijken hoe het precies werkt!
Gebruikersavatar
door TTdriver
#35191
ik heb het ff bekeken
nu is mijn duits niet zo heel goed

plug&play is wel leuk
maar het enige wat je doet is de zekeringen van je dimlichten en normale verlichting vervangen voor dat kastje

maar hoe weet dat ding wanneer jij je je auto op slot doet of van slot afhaalt
die aansluiting maak je niet

ik neem aan dat de verlichting gaat branden zodra je je sleutel uit het contact trekt en niet pas als je de auto op slot doet
Gebruikersavatar
door screamer
#35201
Hhmmm, is mij ook niet helemaal duidelijk hoe dat werkt. Zekering nr 20 is voor de hoogte stelling van de koplampen en koplampen control module en nr 40 is voor de toeter.

Zal de spanning van zekering nr 40 (toeter) weg vallen zodra je het contact uit zet? Of zal deze zekering aansluiting (nr 20) gebruikt worden als voeding en deze als het ware door schakelt via zekering nr. 20. En misschien dat de module ook op nr 20 detecteert of het contact uit is?

Wel handig oplossing, je hoeft niet de bedrading aan te passen.

Guy
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]