Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#35913
ik ben me aan het verdiepen in nieuwe velgen voor in de zomer.

ik ben waarschijnlijk van plan om 20 inch velgen te monteren onder m`n tt alleen nu zit ik met de vraag;
wat voor maat banden moeten erom. er wordt 225/30R20 en 235/30R20 toegepast.

misschien dat er hier lui zijn die met deze inch maat rond rijden en misschien een foto ervan hebben.


gr.dennis
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#35915
Das behoorlijk groot. Daarbij is het niet echt lekker rijden, maar ik neem aan dat je weet waar je aan begint.
Denk dat het aan de velgen ligt hoe breed je de band wil nemen. weet je welke maat velg je gaat nemen?
Ik zou zelf sowieso voor ZR tenzij je nooit hard rijdt.....
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#35979
is er nou niemand hier die met 20" rond rijdt? :(
Gebruikersavatar
door Vincentos
#35981
Haha, nee volgens mij niet op een TT. Ronnie had op zijn s3 20'. helemaal zeker ben ik daar niet van.

Weet je 100% zeker dat je voor 20' wilt gaan? Persoonlijk vind ik de verhoudingen tussen band en velg niet meer kloppen aangezien de dikte van de banden ongeveer zo dik is als je muismat bij 20 inch.

Ik heb met 245/35/19 gereden en die liepen alleen aan de zijkant af en toe aan. Dus voor de breedte max. 235 nemen. Als je 20' neemt dan is de gebruikelijke maat 235/30/20.

De keus is uiteraard aan jezelf. Maar ik zeg dat 19 inch een stuk beter is qua looks, comfort en prijs van de banden.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#35983
ik zit ook nog te twijfelen hoor, daarom dacht ik misschien is er hier op het forum
wel iemand die met deze inch maat rond rijdt.
maar waarschijnlijk is er dus niemand.

dan heb ik wel de primeur he :P
Gebruikersavatar
door sweeper
#35996
Als je het doet, let wel goed op de J - maat van de velg en de ET - waarde. J staat voor hoeveel inch breed de velg is. ET staat voor hoeveel de velg t.o.v. het hart v/d velg naar binnen/buiten staat.

Als de velg/band te ver naar binnen staat loopt hij tegen de wielkast aan, en te ver naar buiten komt hij tegen de carrosserie aan als je aan stuur het draait.

Zou me nog zo voor kunnen stellen dat je achter 20" neemt en voor 19". Hierbij moet je opletten dat de rol-omtrek niet of heel weinig afwijkt als je een quattro hebt. Anders kan de Haldex rare dingen gaan doen. (wordt gezegd, weet niet of waar is)

Hier een link naar een excel bestand waarmee je de correcte bandenmaat kan bepalen aan de hand van je huidige situatie.

Banden Velgen maat tabel

bij originele setup moet je volgens mij 205/55 R16 7J ET31 opgeven.

succes met je zoektocht
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36020
235-30-20ZR om een 8J breedte S8 velg heb ik een 4 tal van in bezit, standaard zit er 225-45-17 onder. Niet aan te raden onder een TT, wordt te groot gezien het design en de grootte van de wielkasten. De wielkasten van een S3 zijn breder en groter dan de TT ze bezit. Ik kan 35 mm spacer achter ertussen steken eer de wielkast geraakt wordt wat je met een TT niet hoeft te proberen dan snijdt de wielkastrand in de band die er dan echt buiten komt. Voor past met gemak 20 mm spacer ertussen voor die eens iets wil gaan raken, hoef je bij de TT niet te proberen.

20 inch stuurt anders, veel minder leuk als je van sportief of doorrijden houdt. Ik rij niet veel kilometers op jaarbasis gezien en veel binnendoor dus merk dat verschil goed, qua comfort gelijk aan de 19 inch alleen in bochten merk je stijvere wangen op wat echt anders reageerd. Je zal een stuk rustiger worden in je stuurgedrag. Looks onder de S3 staan ze wel erg mooi vind iedereen die 19 inch set (ahum... koop de volgende keer weer 19 inch, rijdt t zelfde maar stuurt beter)

Afbeelding


Dit moet wel 20 inch zijn en dan zijn de velgen zelfs zwart... waardoor die kleiner lijken... t is meer velg dan auto die TT als die zilveren velgen zou hebben, dit oogt nog wel enigzins... euhm groot :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36120
een duidelijke uitleg ronnie, bedankt ervoor.
ik wil inderdaad wel comfortabel blijven rijden en het bochten werk moet ook goed en snel te doen zijn.

ik ben even aan het zoeken geweest op internet nog maar ik heb de witte mk1 tt getraceerd.
hij staat op het ttforum.co.uk.

het zijn echter 19" s8 met yokohama banden. het is dus gezichtsbedrog dat het 20" is.
ik dacht zelf ook dat het 20" was maar het is dus niet zo.

ik zal deze week werk maken van het bestellen en beslissen welke velgen het worden,
maar deze zwarte s8 velgen staan wel heel hoog in de top 5 van mij :D :D

hieronder de foto van de velgen onder de witte tt die jij gepost hebt ronnie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36126
Mijn S3 staat in een gloednieuwe zwarte jas en op gloednieuwe 20 inch banden binnenkort weer te pronken met de S8 velgen ;) maar als iemand de 20 inch dan over wil nemen dan roep ik vervolgens geen nee, want koop ik er 19 inch terug, dus je kan je conclusie wel trekken denk ik. Naja 19 inch onder die zwarte met verlaging is groot genoeg in ieder geval.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36135
inderdaad, 19 inch is groot genoeg zo te zien.

ik heb even contact met die jonge gehad aan de andere kant van het water (UK)
maar het zijn8,5 j velgen, 19 inch, yokohama banden 215/35r 19
met spacers van achter 35 mm per kant en voor 10 mm per kant.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36256
die 35 mm had ik achter er op zitten en 20 mm voor met 18 inch velgen. 35 mm adapters heb ik weggelaten met de 20 inch anders springt t te erg in t oog en is t meer een rolstoel dan een auto, dus mocht je 35 mm zoeken om t zelfde effect te verkrijgen... je kan ze overnemen als je wil zijn toen 6 weken gebruikt tot ik de velgen met t zwarte hart beu werd en ze weer verkocht heb.
Gebruikersavatar
door CneTT
#36318
Ik heb altijd 19" gereden. eerst op me golf4 en nu dus 2 jaar op me TT.
Sinds 3 dagen rij ik op 19" met 235/35/R19 banden. En me tt is nog verlaagd ook en er loopt helemaal niks aan. 20" zou dus moeten kunnen lijkt mij. Als je zoals eerder is gezegt de juiste ET waarde maar hebt.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36365
Past ook gewoon, maar of je er echt op rond wilt rijden? hier in de buurt rijdt dr een zilvere op 20 inch oud model A8 replica's. Ben alleen benieuwd als de S8 velgen die ik heb eronder zitten of t nog mooi oogt want wordt echt groot met de open delen tussen de spaken die vrij ruim zijn voor t oog. Daarnaast stuurt t heel anders en wordt je rijstel er vanzelf anders door. Hij zou van mij zelf een rondje mogen doen op mijn velgen dan merkt ie t metteen wat ik bedoel met t gedrag dat je liever 19 inch monteert en mee rond gaat rijden voel je dan zelf al. Ik heb 17, 18, 19 en 20 inch ervaring, maar heb liever geen 18 en 20 inch. 17 en 19 inch rijden t fijnste, dat weet ik ook van de TT die ik gereden heb. 20 inch onder de TT moet je ook van houden net als onder de S3, vind t niet storend meer maar in t begin moest ik erg wennen vooral als je tussen andere auto's parkeert is het echt groot. Maar mij gaat t om t rijden dus zodra ze weg zijn rij ik weer op 19 inch.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36383
ik heb toch maar een set 19 inch velgen besteld
en heb ze vandaag binnen gekregen bij ons in de garage.

bij de witte tt zijn de velgen meer als groot genoeg,
het zijn net als bij de witte 19inch s8 velgen geworden.

ik ben wel van plan om er 225/35R19 banden om te monteren,
dit omdat ik er een schroefset onder heb en wel laag wil gaan.
door HansTT
#36387
Ben benieuwd naar je 19 inch velgen !!!!
Wanneer ga je ze monteren ?
Leuk dat we elkaar nog even spraken vandaag.
Zodra je je velgen hebt gemonteerd wil ik ze graag
"live" komen bewonderen.

Greetz !!!!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]