Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTAssen
#37518
Hoihoi,

Even een vraagje. :?:
Is er hier iemand die ervaring heeft met omzetten van 1 naar 2 uitlaten?
is dat iets wat je gemakkelijk kan (laten) doen.. en wat voor kosten komen daar zoal bij kijken?
Ondanks dat ik een quattro heb, heb ik 1 uitlaat (komt wel meer voor geloof ik) maar vind 2 ook wel erg mooi.

Iemand tips/ervaring?

Alvast bedankt !!!!!!

Groetjes
ttassen
Gebruikersavatar
door Snowking
#37520
Even op het forum zoeken, er zijn er genoeg die dat al gedaan hebben met een FWD. Volgens mij een miltek uitlaatje, ik wil dat zelf ook nog een keer doen.
Gebruikersavatar
door sweeper
#37522
Ik heb als het goed is dezelfde auto die jij hebt, een 180pk quattro.

Deze heeft standaard 1 uitlaat aan de linkerzijde, maar als je achter onder de bumper kijkt zie je in de breedte een grote demper zitten.

Als je via ebay, marktplaats of het form aan de standaard uitlaat van de 225pk Q of de V6 Q kan komen dan gaat deze gewoon passen. De ophangpunten op het chassis zijn gewoon aanwezig.

Het verschil tussen de uitlaten zit hem in de diameter van de pijp onder de auto, die is iets groter.

Als je je uitlaat er onder vandaan haalt, en daar een stuk van afzaagt, kan je die aan de nieuwe uitlaat laten lassen.

Nu kan je de uitlaat monteren & aansluiten.

Ik heb het zo ook gedaan.
Ik heb mijn uitlaat via het forum hier kunnen kopen voor € 170,-, het laswerk koste €25,-.
Dan nog de kosten voor de bumper aanpassing met de V6 diffuser +/- € 60,- meen ik.

Zie onderaan "mijn profiel" dan vind je wel een foto van het resultaat.


Je kan natuurlijk altijd een ander merk uitlaat zoeken, maar dan kom je in nieuwe uitlaten, wat veel duurder is.
Gebruikersavatar
door nickbox
#37783
Ik heb er een gebruikte originele dubbele uitlaat onder laten zetten. Deze is gelast aan de pijp.
Het werk viel eigenlijk wel mee, alles paste alleen heb ik voor een zwarte diffuser gekozen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37825
nickbox schreef:Ik heb er een gebruikte originele dubbele uitlaat onder laten zetten. Deze is gelast aan de pijp.
Het werk viel eigenlijk wel mee, alles paste alleen heb ik voor een zwarte diffuser gekozen.

Afbeelding vervangen door een URL http://url86.imageshack.us/url86/3662/a ... 03adl7.jpg
Ik dacht dat je liever voor orgineel ging? ;) (m.b.t. de v6 diffusor)

Waarschijnlijk heb je ook een quattro? Ik zou zelf ook nog eens graag een dubbele pijp willen. Alleen jammer genoeg is dit voor een 180 fwd niet (gemakkelijk) te reailseren.

Dan maar doorsparen voor een 225 (roadster). :D

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37846
Ik heb het zelf bij NM Parts laten doen. Ben uitermate tevreden met het resultaat. Je kan de uitlaat namelijk zelf samenstellen qua looks en geluid.

Zie mijn topic over deze mod: projecTT-ONE: Custom Uitlaat

Groeten,
Ramon
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]