- za apr 25, 2009 20:26
#37628
Pas geleden zijn er rondom nieuwe schijven en remblokken onder mijn TT gezet.
Al enkele dagen na montage begonnen de harten (binnenste delen) van de nieuwe schijfremmen te roesten.
Tevens waren mijn remklauwen rondom een soort vies grijs van kleur. Ze waren compleet verweerd.
Dit weekend ben ik dan ook druk aan de slag gegaan!
- Ik heb mijn remklauwen rondom voorzien van een mooie zwarte twee componentenlak.
- Ik heb de harten van de remschijven voorzien van een mooie zilveren hittebestendige Hammerite lak.
- Ik heb Omni gecentreerde spoorverbreders eronder gezet! Voorzijde: 13mm & Achterzijde: 20mm per kant.
Deze spacers doen de breedte van de TT waanzinnig goed, want met mijn 18" ET35 velgen vielen de velgen/banden érg ver lelijk naar binnen.
Nu vallen ze precies goed met de wielkasten en ziet het geheel er véééél dikker uit.
Verder heb ik, als puntje op de 'I' via Ronnie (RKDesigns) vier witte Audi logootjes besteld voor op de voorste en achterste remklauwen (2 grote en 2 kleine logo's).
Ik heb er een héle dag werk aan gehad, maar ben bijzonder blij met het strakke resultaat!!!
De logo's op de remklauwen staan werkelijk geweldig.
Alles achter de velgen lijkt er nu weer als nieuw uit te zien.
Foto's:
Wiel eraf halen, hart van schijfrem schuren, ontvetten, afplakken, rest van TT afschermen voor spuitnevel:
Na een aantal maal gespoten te zijn met Hammerite hittebestendig zilver:
Vervolgens remklauw (welke ik al tegelijk met hart van schijfrem geschuurd had) ontvetten en met de remklauwenlak zwart lakken (3x):
Het beugeltje, welke bij de twee voorste remklauwen zit opschuren en terug plaatsen:
Zelfde resultaat verkregen bij de achterste schijven en remklauwen:
Na alles gelakt te hebben kunnen (na een paar uurtjes drogen) de velgen weer terug, inclusief mijn gekochtte spoorverbreders, zie hoe strak de velgen nu met de wielkasten liggen:
Foto van voorste remklauw met audi logo:
Nog een close-up:
En nog een:
Close-up van de achterste remklauwen met logo(betreffen de klauwen voor een 180pk versie!):
En nog een:
Ikzelf ben zééééér blij met het resultaat!
Gr.
Tim
Al enkele dagen na montage begonnen de harten (binnenste delen) van de nieuwe schijfremmen te roesten.
Tevens waren mijn remklauwen rondom een soort vies grijs van kleur. Ze waren compleet verweerd.
Dit weekend ben ik dan ook druk aan de slag gegaan!
- Ik heb mijn remklauwen rondom voorzien van een mooie zwarte twee componentenlak.
- Ik heb de harten van de remschijven voorzien van een mooie zilveren hittebestendige Hammerite lak.
- Ik heb Omni gecentreerde spoorverbreders eronder gezet! Voorzijde: 13mm & Achterzijde: 20mm per kant.
Deze spacers doen de breedte van de TT waanzinnig goed, want met mijn 18" ET35 velgen vielen de velgen/banden érg ver lelijk naar binnen.
Nu vallen ze precies goed met de wielkasten en ziet het geheel er véééél dikker uit.
Verder heb ik, als puntje op de 'I' via Ronnie (RKDesigns) vier witte Audi logootjes besteld voor op de voorste en achterste remklauwen (2 grote en 2 kleine logo's).
Ik heb er een héle dag werk aan gehad, maar ben bijzonder blij met het strakke resultaat!!!
De logo's op de remklauwen staan werkelijk geweldig.
Alles achter de velgen lijkt er nu weer als nieuw uit te zien.
Foto's:
Wiel eraf halen, hart van schijfrem schuren, ontvetten, afplakken, rest van TT afschermen voor spuitnevel:
Na een aantal maal gespoten te zijn met Hammerite hittebestendig zilver:
Vervolgens remklauw (welke ik al tegelijk met hart van schijfrem geschuurd had) ontvetten en met de remklauwenlak zwart lakken (3x):
Het beugeltje, welke bij de twee voorste remklauwen zit opschuren en terug plaatsen:
Zelfde resultaat verkregen bij de achterste schijven en remklauwen:
Na alles gelakt te hebben kunnen (na een paar uurtjes drogen) de velgen weer terug, inclusief mijn gekochtte spoorverbreders, zie hoe strak de velgen nu met de wielkasten liggen:
Foto van voorste remklauw met audi logo:
Nog een close-up:
En nog een:
Close-up van de achterste remklauwen met logo(betreffen de klauwen voor een 180pk versie!):
En nog een:
Ikzelf ben zééééér blij met het resultaat!
Gr.
Tim
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill