Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#37628
Pas geleden zijn er rondom nieuwe schijven en remblokken onder mijn TT gezet.
Al enkele dagen na montage begonnen de harten (binnenste delen) van de nieuwe schijfremmen te roesten.
Tevens waren mijn remklauwen rondom een soort vies grijs van kleur. Ze waren compleet verweerd.

Dit weekend ben ik dan ook druk aan de slag gegaan!

- Ik heb mijn remklauwen rondom voorzien van een mooie zwarte twee componentenlak.
- Ik heb de harten van de remschijven voorzien van een mooie zilveren hittebestendige Hammerite lak.
- Ik heb Omni gecentreerde spoorverbreders eronder gezet! Voorzijde: 13mm & Achterzijde: 20mm per kant.
Deze spacers doen de breedte van de TT waanzinnig goed, want met mijn 18" ET35 velgen vielen de velgen/banden érg ver lelijk naar binnen.
Nu vallen ze precies goed met de wielkasten en ziet het geheel er véééél dikker uit.

Verder heb ik, als puntje op de 'I' via Ronnie (RKDesigns) vier witte Audi logootjes besteld voor op de voorste en achterste remklauwen (2 grote en 2 kleine logo's).

Ik heb er een héle dag werk aan gehad, maar ben bijzonder blij met het strakke resultaat!!!
De logo's op de remklauwen staan werkelijk geweldig.
Alles achter de velgen lijkt er nu weer als nieuw uit te zien.

Foto's:

Wiel eraf halen, hart van schijfrem schuren, ontvetten, afplakken, rest van TT afschermen voor spuitnevel:
Afbeelding

Na een aantal maal gespoten te zijn met Hammerite hittebestendig zilver:
Afbeelding

Vervolgens remklauw (welke ik al tegelijk met hart van schijfrem geschuurd had) ontvetten en met de remklauwenlak zwart lakken (3x):
Afbeelding

Het beugeltje, welke bij de twee voorste remklauwen zit opschuren en terug plaatsen:
Afbeelding

Zelfde resultaat verkregen bij de achterste schijven en remklauwen:
Afbeelding

Na alles gelakt te hebben kunnen (na een paar uurtjes drogen) de velgen weer terug, inclusief mijn gekochtte spoorverbreders, zie hoe strak de velgen nu met de wielkasten liggen:
Afbeelding

Foto van voorste remklauw met audi logo:
Afbeelding

Nog een close-up:
Afbeelding

En nog een:
Afbeelding

Close-up van de achterste remklauwen met logo(betreffen de klauwen voor een 180pk versie!):
Afbeelding

En nog een:
Afbeelding

Ikzelf ben zééééér blij met het resultaat!

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37629
Ziet er goed uit Tim! keep up the good work :thumbright:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37631
Ziet er gaaf uit. Toevallig had ik vandaag hetzelfde idee om die verroeste stukken opnieuw te spuiten. :D

Groeten,
Vincent
door ptie
#37635
Kijk zo hoort het, netjes hoor :) Ik heb zelf deze week Sandtler X schijven en Ferodo 2500 blokken gehaald. Zodra deze erop zitten, wil ik de klauwen ook zwart of rood spuiten.
door allewijn
#37636
ptie schreef:Kijk zo hoort het, netjes hoor :) Ik heb zelf deze week Sandtler X schijven en Ferodo 2500 blokken gehaald. Zodra deze erop zitten, wil ik de klauwen ook zwart of rood spuiten.
BeDaNkT voor de toffe reacties!
'Ptje'-> Als tip: je kan je de harten van je schijven alvorens je ze eronder zet alvast spuiten in zilveren of zwarte hittebestendige Hammerite lak, dan gaan ze op voorhand al niet roesten!
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37645
@Allewijn: Mag ik je vragen waarom je de remschijf niet van de auto hebt gehaald terwijl je ging spuiten, en de moeite hebt genomen om de remschijf af te plakken?
Je hebt immers de remklauw er vanaf gehaald dus het verwijderen van de remschijf zou makkelijk te doen zijn geweest.

Verder ziet het er erg mooi uit, vooral die spoorverbreding!
Gebruikersavatar
door sweeper
#37655
Hoi Tim,

Mooi gedaan hoor.

Vraagje over de spacers. Heb zelf ook 18" 7,5J met ET35.
Kan je deze verbreding alleen toepassen als je ook een verlaging set hebt, of kan dat ook 13 mm voor en 20 mm achter zijn als de auto verder origineel is.
Heb je ook gelijk nieuwe bouten erbij gekocht, of redde je het nog met de originele.
door allewijn
#37658
projecTT-ONE schreef:@Allewijn: Mag ik je vragen waarom je de remschijf niet van de auto hebt gehaald terwijl je ging spuiten, en de moeite hebt genomen om de remschijf af te plakken?
Je hebt immers de remklauw er vanaf gehaald dus het verwijderen van de remschijf zou makkelijk te doen zijn geweest.
Verder ziet het er erg mooi uit, vooral die spoorverbreding!
Ik heb de remklauwen er NIET afgehaald! Ik heb ze secuur gelakt terwijl ze er nog op zaten.
De remschijven heb ik keurig afgeplakt tijdens het lakken van de klauwen en visa-versa heb ik de klauwen netjes afgeplakt bij het lakken van de harten van de remschijven!
Ik heb schijven en remklauwen dus niet verwijderd, dit zou nml. véél meer werk met zich meebrengen en het totaalplaatje is nu net zo mooi.

Sweeper schreef:Hoi Tim,
Mooi gedaan hoor.
Vraagje over de spacers. Heb zelf ook 18" 7,5J met ET35.
Kan je deze verbreding alleen toepassen als je ook een verlaging set hebt, of kan dat ook 13 mm voor en 20 mm achter zijn als de auto verder origineel is.
Heb je ook gelijk nieuwe bouten erbij gekocht, of redde je het nog met de originele.
Ja, ik heb nu ook replica Audi S8 18" 225/40/18 velgen eronder 7.5J ET35.
Mijn TT is middels een KW verlagingsset ietsjes verlaagd (ongeveer net zo laag als de S-line modellen).
Voor spoorverbreders maakt dat niet uit, je kan het ook doen met een TT op standaard rijhoogte.
De mooiste verbreding is 25mm per kant achter en 15mm per kant voorzijde.
25mm spoorverbreders zijn echter van een ander type: Als je meer dan 20mm wil dan krijg je te maken met bolt-on spacers, die dus eerst zelfstandig op de schijf geschroefd worden, waarna je je velg weer op die spoorverbreders schroeft. Dit soort spacers zijn, in goede kwaliteit (volledige balans) een stúúúúk duurder.
Ikzelf heb dus voor 20mm achter gekozen, dit is het maximale wat veilig met spacer kan icm langere bouten.
De langere bouten worden bij genoemde OMNI spacers geleverd!
Gebruikersavatar
door Jakkers
#37663
Hoi,

Je remmen zien er geweldig uit, ik zou het ook willen proberen. Waar heb je de producten gehaald ?

Ik heb op mijn mk2 de achterste spacers (16mm) er af moeten halen, telkens ik een vluchtheuvel of dergelijke nam kwam er een schurend geluid van de achterste wielkasten ... :?:

ik zou er nog eens van 10mm willen proberen, hopelijk gaat dit wel lukken.

Vooraan geven de 16mm spacers geen krimp er staan R17/245/40 banden onder.

Groeten,
Jan

PS, als iemand intersse heeft voor 2 16mm spacers van biesheuvel ?
door allewijn
#37666
Jakkers schreef:Hoi,

Je remmen zien er geweldig uit, ik zou het ook willen proberen. Waar heb je de producten gehaald ?

Ik heb op mijn mk2 de achterste spacers (16mm) er af moeten halen, telkens ik een vluchtheuvel of dergelijke nam kwam er een schurend geluid van de achterste wielkasten ... :?:

ik zou er nog eens van 10mm willen proberen, hopelijk gaat dit wel lukken.

Vooraan geven de 16mm spacers geen krimp er staan R17/245/40 banden onder.

Groeten,
Jan

PS, als iemand intersse heeft voor 2 16mm spacers van biesheuvel ?
Hou er even rekening mee dat jouw spacers 5x112 zijn en de mk1 5x100 heeft, dus alleen passend onder de mk2.
Nogmaals ToF om te horen hoe mooi ook jullie allemaal mijn resultaat vinden! :)
Ik heb mijn Omni Spacers bij VELGENWERELD in Barendrecht gehaald, dit is een nieuw prachtig bedrijf die gigantisch veel velgen (alles van 14" tot 22" ) op voorraad hebben en ook in verlagingssets en spoorverbreders doen.
Dit bedrijf is van een jeugdvriend van mij en ik heb ze dan ook voor een héél zacht prijsje kunnen kopen.
De spuitbus zilveren hittebestendige Hammerite lak komt van de locale verfwinkel.
De Audi logo's komen van Ronnie: RKDesigns
De twee componenten velgenlak heb ik bij een autotuningswinkel in Middelharnis gekocht: Tuning Line Remklauw verf zwart.
Afbeelding
door ptie
#37671
allewijn schreef:Bedankt voor de toffe reacties!
'Ptie'-> Als tip: je kan je de harten van je schijven alvorens je ze eronder zet alvast spuiten in zilveren of zwarte hittebestendige Hammerite lak, dan gaan ze op voorhand al niet roesten!
Thx voor de tip!

Maar ik lees dat je de klauwen hebt geverfd zonder ze te demonteren? Is dit niet heel onhandig? Verf je dan per ongeluk je blokken niet mee? Kan je dan overal bij?

En je hebt gekozen voor zwart. Erg strak. Waarom niet voor rood? (zie zelf namelijk erg te twijfelen tussen deze 2 kleuren)
door allewijn
#37674
ptie schreef:
allewijn schreef:Bedankt voor de toffe reacties!
'Ptie'-> Als tip: je kan je de harten van je schijven alvorens je ze eronder zet alvast spuiten in zilveren of zwarte hittebestendige Hammerite lak, dan gaan ze op voorhand al niet roesten!
Thx voor de tip!

Maar ik lees dat je de klauwen hebt geverfd zonder ze te demonteren? Is dit niet heel onhandig? Verf je dan per ongeluk je blokken niet mee? Kan je dan overal bij?

En je hebt gekozen voor zwart. Erg strak. Waarom niet voor rood? (zie zelf namelijk erg te twijfelen tussen deze 2 kleuren)
Ik heb alles zodanig afgeplakt dat ik de remblokken niet kon raken.
Verder zitten de remblokken zadanig in het vet dat die echt niet blijven plakken aan de klauwen door de nieuwe lak.
Ik heb gekozen voor zwart omdat ik dit een stuk strakker en minder opzichtig vind. Rood valt bij een zwarte auto wel érg op en trekt dan meteen de aandacht.
Dat is niet de bedoeling mijns inziens, tenzij je prachtige grote brembo/ferrari/porsche schijven en remklauwen hebt, dan verdienen ze die extra aandacht.
Verder is de kleur zwart een stuk genadelozer bij het lakken dan rood. Als je nu met je kwast per ongeluk net een klein stukje aanraakt wat eigenlijk niet meegelakt hoeft te worden, dan valt dat totaal niet op, bij de kleur rood zie je elk spoor meteen!
Verder staat dit gewoon zo ongelofelijk strak icm de witte Audi logo's erop.
Gebruikersavatar
door rene4u
#37678
Errug mooi geworden. Niet te overdreven...gewoon netjes.

Super! 8)
Gebruikersavatar
door massari
#37682
Strak hoor Tim, ik vind zwart ook netter.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#37684
het ziet er netjes uit, bij mij staat het ook in de planning om ze zwart te maken m`n remklauwen.

voor heb ik 6mm spacers(breder kon niet omdat ie verlaagd is met een schroefset.
ik heb m`n adapters voor achter zaterdag gekregen dus dat zal ik deze week ook even monteren,
achter heb ik gekozen voor 20 mm adapters.

gr.dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]