Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vorle
#48613
Ja de wielen moeten makkelijk in de wielkasten passen, dat is geen enkel probleem! Maar inderdaad die afstand van de velg tot de schokbreker is dusdanig klein dat ik me afvraag of dat ooit zal gaan passen. Kun je me wat meer vertellen over die "spacers". De essentie ervan, voor en nadelen, kosten enz...

In ieder geval alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#48614
Willem,

spacers brengen de wielen meer naar buiten toe waardoor de wielen meer in lijn zijn met het koetswerk. Je kunt of 'extra' brede wielen kopen of 'normale' wielen + spacers.

Ik heb zelf spacers van SCC (website), deze staan bekend om hun kwaliteit.
Op de achteras heb ik 20mm spacers en op de vooras heb ik 15mm spacers.

Kosten weet ik zo even niet, heb ze via een bandenboer in de buurt gekocht.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Vorle
#48640
Ok alvast bedankt voor de informatie Ramon.
Maar om nog even terug te komen op wat jij zei; jij had zelfs geen probleem zonder spacers dat de velg de schokbreker zou raken toch?
Zou het kunnen dat dat bij mijn wagen dus anders is ivm auto geimporteerd uit Duitsland?

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#48655
Willem,

ik had inderdaad dat probleem niet. Ben op de 19" zonder spacers naar Berlijn en terug geweest, nergens last van gehad.

Of het zou komen doordat jouw TT geimporteerd is kan ik niets over zeggen. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je een S-Line of een 'laat model' TT hebt (de S-Line opties zijn daar standaard in opgenomen), volgens mij zijn daar wijzigingen in het onderstel op doorgevoerd.

Mijn TT is van voor 2000.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#48662
heb jij een schroefset onder je TT willem? ik heb het wel en voordat ik m`n 19 inch velgen eronder had had ik m`n schroefset aardig laag ingesteld
zonder spacers. toen ik m`n 19 inch velgen monteerde kwam m`n velg wel tegen de schokbreker aan. ik heb toen m`n schroefset iets omhoog gedraaid en
daarna geen problemen meer gehad. ik heb inmiddels voor 20mm spacers voor gemonteerd en achter 30mm aan elke kant.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Vorle
#48694
@Ramon:
Ik heb wel een S-Line interieur; leren bekleding en ook het logo in het stuur. Maar of ik dan ook een S-Line onderstel heb is voor mij een raadsel. Het is een model van 1999.

@Dennis:
Ik heb er geen schroefset onder zitten. Maar de wielkast is in principe groot genoeg; er is misschien wel plaats voor 20" velgen. Maar de breedte van de velg is de boosdoener naar mijn idee. Ik weet de breedte ook niet precies; volgens mij is die 245 ( /40/18 ) en daarom zit ie rakelings langs de schokbreker. Ik zie dat jij zelf 225 hebt dus dat scheelt al heel wat.

Maar om ff alles op een rijtje te zetten; zijn die spacers de enigste oplossing volgens jullie?

In ieder geval bedankt dat jullie me proberen te helpen :) waardeer ik echt!

Groetjes Willem :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]