Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37911
Sinds vorige week had ik 2 banden die steeds weer leeg liepen. In de afgelopen dagen wel 7 keer de 2 betreffende banden opgepompt, en helaas bleek het niet aan het ventiel te liggen.
De banden zijn dus lek en het was kiezen of delen.. of 2 nieuwe 17" banden (Er zat Continental Sport Contact 3 onder) of meteen een 19" set.

Ik heb voor dit laatste gekozen omdat het toch al in de planning lag, het is nu alleen iets eerder dan gepland.
Het zijn 19" gepolijste/antraciet Nuvolari's geworden met Vredestein Ultrac Sessanta's (245/35/19). Ik heb zitten twijfelen tussen de New RS4 en de Nuvolari's, vind de New RS4's erg mooi maar toch iets te open/kaal voor een MK1.

Hieronder wat foto's

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groeten,
Ramon
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op do jun 18, 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door screamer
#37923
Staat super! Vind het één van de mooiste velgen voor onder de Mk1.


Guy
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37928
@Guy: Zie dat je ze zelf ook hebt ;) Ben het ook helemaal met je eens!

Hoeveel inch zijn die van jouw?

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door jackk
#37930
Staat erg goed onder je zilveren TT.

Goeie keuze.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37933
@Jack: bedankt.. zie dat jij een zelfde soort velgen hebt.

De (niet te) volle velgen staan inderdaad erg mooi bij de auto.
Gebruikersavatar
door screamer
#37934
projecTT-ONE schreef:@Guy: Zie dat je ze zelf ook hebt ;) Ben het ook helemaal met je eens!

Hoeveel inch zijn die van jouw?

Groeten,
Ramon
Mijn velgen zijn 18" en ET35. Ben er nog dik tevreden mee.


Guy
Gebruikersavatar
door jackk
#37938
Hoi Ramon,

Klopt. Ze hebben alleen 1 spaak extra. Guy en ik hebben dezelfde alleen ik heb ze in 19 inch.

Ik vond de new RS4 ook iets te open. Al vind in de RS4 in 20 inch wel super.

gr,

jack
door ptie
#37941
Erg strak hoor. Dit wil ik ook. Nog wel even sparen :)
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#37943
Ow oke.. had al zo'n idee maar ben niet de spaken gaan tellen hahaha!
Zijn die van jou/jullie ook gepolijst? Ben namelijk benieuw hoe het gepolijst zich naar verloop van tijd houdt.

@ptje: Ga je voor 18" of 19"?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#37947
projecTT-ONE schreef: Zijn die van jou/jullie ook gepolijst? Ben namelijk benieuw hoe het gepolijst zich naar verloop van tijd houdt.
Zo'n gepolijst vlak blijft uiteindelijk toch aluminium met blanke lak er overheen, dus erg gevoelig voor oxidatie onder de lak.
Heb ze er nu bijna 3 jaar op liggen geloof ik en als je goed kijkt zie je toch wat miniscule oxidatie op de overgang tussen het spuitwerk en de gepolijste vlakken.
Ik poets mijn velgen iedere week maar ik weet uit het verleden dat je dit gewoon niet kunt tegenhouden. Als je dit wilt voorkomen zul je altijd velgen moeten kopen die geheel gespoten zijn. Met name op de gepolijste delen hoeft er maar een steenslagje te komen en het vocht kan er ongemerkt onder.
Je kunt natuurlijk altijd bijstippen maar je ziet zoiets toch snel over het hoofd.
Bij mij zie je het dus alleen als je weet waar je moet kijken maar ik zal over een tijdje toch wat moeten verzinnen. Misschien dat ik ze geheel laat polijsten of misschien wel "verdichten". Da's ook een soort polijsten alleen wordt de structuur van het alluminium dusdaning behandeld aan de oppervlakte dat vuil zich moeilijk kan hechten. Daar komt dan verder geen lak meer overheen dus het is dan alleen nog zaak dat je ze goed bijhoudt.

Nadeel is dat ik dan ook de grijs gespoten binnenzijde kwijt bent en dat paste net mooi bij de kleur van mijn dak. Je kunt namelijk niet de gepolijste vlakken onbehandeld laten en dan toch het hart weer laten spuiten. Denk dat die kosten ook niet tegen de nieuwwaarde van de velgen zullen opwegen.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door CneTT
#37955
heeej projecTT-ONE,

Hele mooie velgen heb je gekocht. Ik vind ze persoonlijk ook het beste staan onder een TT. Geeft het geheel een dikkere uitstraling vind ik.
Uitkijken voor stoeprandjes zou nu zeggen.
Zelf durf ik al bijna niet eens meer door de krappe MC drive hier in de buurt maar het went wel na een tijdje :P
door ptie
#37986
projecTT-ONE schreef:@ptje: Ga je voor 18" of 19"?
Ik heb nu 18", dus ik denk dan 19". Misschien nog 2cm verlagen. Maar goed, ik wel nog zoveel met de TT :roll:
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#38001
Haha ik ken het.. in mijn voorstel-topic gaf ik ook al aan dat ik de auto in gedachten al helemaal af had zoals ik hem wil :D

19" staat zeker mooi en sja als je al 18" hebt dan moet je natuurlijk groter ;)
Gebruikersavatar
door Vorle
#48606
Hey Ramon (en andere forum members)

Ik ben benieuwd hoe je die 19" wielen passend onder je wagen hebt gekregen. Je zegt dat de maat 245/35/19 is. Ik heb gister ook nieuwe velgen gekocht en dat is maat 245/40/18. Originele RS4 velgen of zoals sommigen het hier noemen: RS TT velgen. Anyway; Nou heb ik er nog geen banden op liggen maar heb alleen de velg wel al even gepast. En de velg heeft nu al heel weinig ruimte dus wat gebeurt er dadelijk als de band er ook nog op ligt. De velgt zit nu al vlak langs de schokbreker. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Willem. :D
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#48612
Hallo Willem,

ik had totaal geen moeite om de 19" er onder te krijgen. Zelfs na het verlagen van mijn TT gaan de wielen er makkelijk op en af.
Moet wel zeggen dat als bij mij de wielen er af komen, de wagen altijd op de brug staat.

Groeten,
Ramon

P.S> Bedoel je trouwens dat je weinig speling hebt tussen schokbreker en velg? Ik heb ook spacers gemonteerd maar zelf voor montage van de spacers had ik geen enkel probleem.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]