Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#38782
Hallo allemaal,

Na een tijdje stil te hebben gelegen qua mods (erg druk op het werk en ook thuis veel te doen) is het toch weer begonnen te kriebelen.

Een tijd terug op een oldtimerbeurs een complete polijstset op de kop getikt en die moest nu maar eens in actie komen. Eerst de tankklep, had deze een jaar of 2 terug al eens voorzien van vergulde boutjes maar nu moest ook de klep zelf er aan geloven. Oja wat schetst mijn verbazing, kijk op de pagina van de TTshop in Engeland en wat staat daar als nieuw item aangeboden......juist!.
Die mensen surfen schijnbaar ook over het internet om links en rechts wat ideetjes op te doen :D ->

Afbeelding

Altijd leuk om je eigen mod in een shop terug te zien 8)


Oke de tankklep dus, veel schuurwerk, je moet eerst die ellendige toplaag eraf krijgen. En dat is wel even werk kan ik je vertellen voordat je uberhaupt met de polijstmachine aan de gang kunt.
Maar ik was niet ontevereden over het resultaat. Heb even een fototje geschoten onder carport en mezelf even in beeld laten staan anders zag je niet goed hoe de spiegeling was gelukt->
Afbeelding

Vervolgens met een goede vriend van mij, die ook een echte doe-het-zelf "pimper" is, het inlaatspruitstuk aangepakt. Ook best een berg werk maar wel een mooi resultaat->
Afbeelding

(even op de foto's klikken voor de grote versie)

Ok dat was tie weer voor nu. Heb nog wat andere plannetjes maar dat is voor de komende weken.

Grtz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op do mei 28, 2009 13:58, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#38785
de links werken helaas niet henk, ben wel heel benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#38786
ziet er super uit! Nette strake motorruimte! 8)

Vraagje.... Heb je er speciale blanke lak over gedaan?

Heb zelf wellis velgen gepolijst, mooi bijhouden met belgom enzo ging redelijk....Tot op 1 dag, ineens inevreten......
Niet erg, maar moet je weer opnieuw beginnen......

Daarom met speciale lak afgedekt of ?
Gebruikersavatar
door screamer
#38787
Zo zo, die glimmen erg mooi! :) Inlaat spruitstuk wil ook nog steeds een keer doen, vind dat altijd erg gaaf staan.

B.t.w. vernieuw je expansiereservoir, staat gelijk stukken frisser. ;)


Guy
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#38790
Idd zag dat de linkjes niet werkten maar is inmiddels hersteld.

Nee geen blanke lak gebruikt, mijn auto staat eigenlijk altijd droog en ik ben nogal een poetser :D
Het zal dus wel loslopen met de oxidatie, bovendien heb je daar bij velgen ook meer last van in combinatie met die rotzooi wat van je remblokken afkomt. Das ook puur vergif voor je velgen.

Idd, het expansievat ziet er nogal vergeeld uit, goede tip tnx. Is ook het geld niet dus ik zal hem switchen voor een nieuwe.

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#38792
dat lijkt super zeg! je weet echt wel wat een tt mooi staat!

mijn complimenten henk.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Vincentos
#38795
Wow goed gedaan zeg! Ik twijfel af en toe ook nog weleens om de tankdop te polijsten. Tot op heden heb ik er het lef nog niet voor gehad. Maar die toplaag is zo verdwenen hoor met wat verfafbijt. Daar kan zelfs de dikste lak niet tegenop.

Hoe heb je het profiel uit het inlaatstuk (heet het zo?) gekregen!? :shock: Daar zit echt een zwaar relief in.

Respect voor je werkzaamheden.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#38800
Vincentos schreef:Wow goed gedaan zeg! Ik twijfel af en toe ook nog weleens om de tankdop te polijsten. Tot op heden heb ik er het lef nog niet voor gehad. Maar die toplaag is zo verdwenen hoor met wat verfafbijt. Daar kan zelfs de dikste lak niet tegenop.

Hoe heb je het profiel uit het inlaatstuk (heet het zo?) gekregen!? :shock: Daar zit echt een zwaar relief in.

Respect voor je werkzaamheden.

Groeten,
Vincent
Hoi Vincent,

Je tank-klep is niet gespoten maar volgens mij ge-anodiseerd. Eigenlijk brengen ze op een kunstmatige manier een oxidelaag aan op het "blanke" aluminium waardoor deze als het ware verzegeld wordt.
Dat is een behoorlijk laag, zit trouwens ook op de andere alu-delen in de auto want ik heb ook de ring rond de versnellingspook gepolijst en die moest ik ook al behoorlijk schuren. Normaal gesproken had ik deze ring niet bewerkt want de andere delen in de auto zijn tenslotte mat van kleur maar helaas zaten er wat krasjes op die me al langer een doorn in het oog waren en die heb ik er met het polijsten uitgehaald.

Het schuren van het spruitstuk, ben begonnen met 80'er schuurpapier (de grote vlakken wel machinaal), toen naar 180 en vervolgens met waterproof droog en daarna nat. Het waterproof schuren is allemaal handwerk geweest.
Vervolgens grof polijsten met katoenen borstel (in de boormachine) met bruine (grove) polijstpasta, daarna fijne katoenen borstel met witte polijstpasta (fijn) en tenslotte met een metal polish van Mequiars alles opblinken met een doek.

Tja dat was het zo'n beetje, de handelingen op zich zijn best makkelijk, je moet alleen goed opletten dat je echt ieder putje met schuren eruit haalt. Ook natuurlijk de krasjes van het grover schuurpapier want met polijsten ze je echt alles. Het eigenlijke polijsten is niet eens zoveel werk het is voornamelijk het schuurwerk in de voorbereiding wat je goed en heel secuur moet uitvoeren.

Grtz Henk
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]