Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#38974
Beste TT-ers,

heeft iemand van jullie onlangs iets gemerkt van prijs verhogingen van originele Audi onderdelen?

Ik belde vandaag met de dealer voor een 3.2 V6 voorbumper. De dealer gaf een prijs door van 900 euro. Ik stond even te klapperen met mijn oren.
Op het engelse TT forum zag ik prijzen van 650 a 700 voorbij komen. En ook op vagcat (= etka online op internet) zag ik die prijs staan. Nu kunnen dit natuurlijk oude prijzen zijn maar het lijkt mij toch wel heel veel voor een ongespoten bumper.

Het onderdeelnummer waarnaar ik gevraagd heb is: 8N0 807 101BJ GRU
Deze zou geschikt moeten zijn voor een koplamp-sproeisysteem. Verder zou de bumper in de primer moeten staan en niet gespoten zijn in kleur.

Bij het horen van 900 euro zou je haast denken dat hij gespoten is of dat het hele sproeisysteem er bij zit.
Wat ook zou kunnen is dat de prijzen van bumper e.d. verhoogt zijn omdat er nu een MKII is en de MKI niet meer in productie is. Bumpers voor de MKI worden nu niet meer in grote getallen gemaakt natuurlijk.

Ik hoop dat iemand wat licht op de zaak schijnen en mocht iemand nog een (beschadigde) 3.2 V6 bumper weten dan hoor ik het graag.

Groeten,
Ramon
door rokky
#38978
Voor mijn MK2 ben voor een gespoten S-line voorbumper minder kwijt dan de 900,- die jij noemt en dan is hij nog gemonteerd ook.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#38985
Audi zal proberen om zo wat euro's extra binnen te halen op autoliefhebbers die graag hun wagen nog aanpassen naar een ander type qua styling, niet netjes, ongelijk kan je ze niet geven als ze merken dat de vraag stijgt en ze t lastiger hebben met de verkoop en dus meer kosten moeten ophoesten gaan ze hun heil elders zoeken. De MK1 wordt betaalbaarder voor eenieder dus proberen ze t misschien zo.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39064
Helaas helaas.. heb uitvoerig met een medewerker van een dealer gesproken echter de 's-line' 3.2 V6 bumper kost echt 808 euro ex. btw.

Hoop voor iedereen die een 3.2 bezit dat men nooit een scheur/barst in de bumper krijgt ;)
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39155
Nou, net gebeld met Coen.. maar die kan ook niks voor me doen (ghehe rijmt leuk niet?!).

Zelfde prijs, hij vertelde me dat ze een paar jaar geleden hele kits (voorbumper, incl. zwart opzetrand voor de spoiler) verkochten voor 450,- euro.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39657
Heb een alternatief gevonden qua prijs.. heb de bumoer bij de TT-Shop in engeland besteld + meteen nog wat ander spul. Zelfs met verzendkosten ben ik nog flink goedkoper uit.
Was ook wel een principe-kwestie geworden, stelletje afzetters bij Audi!

Was er vandaag voor wat ander klein spul en de medewerker bevestigde dat de prijzen ineens verhoogd (met zo'n 100%) zijn.. leuk voor alle mensen die nog in een TT MK1 rijden zeg :?
door ptie
#39661
Iedereen aan de MKII.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39664
Ja inderdaad, is gewoon goedkoper om een MK2 te rijden ;)
Maar zal mij niets verbazen als die bumpers ook schreeuwend duur zijn!

Maar gelukkig dus een alternatief kunnen vinden, incl alle toebehoren zoals roosters e.d.
Normaal moet je deze er ook nog los bij kopen dus je komt makkelijk op 1050 euro uit...
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40133
Vandaag is de bumper binnengekomen. Zit nu alleen met het volgende... hoe zet je de kapjes van de koplampsproeiers vast?
Op mijn TT zit geen koplampsproei-systeem dus ik kan de kapjes niet aan het sproei mechanisme vastmaken of hoe dat ook werkt.

Iemand een idee (behalve lijmen e.d.)

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40143
Gewoon zwarte ramenkit vanaf achter dr tegen, wil je t ooit loshalen bumper dr af en achter wegsnijden en komt t weer los.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40149
Sja.. ziet er naar uit dat dit de enige mogelijkheid is. Er zit wel een soort klem (veertje) bij maar zonder het hele sproeisysteem heb ik daar volgens mij niks aan.
Mss iets als dubbelzijdige tape. Het spuiten van de bumper gaat namelijk beter als het afdekkapje er af is.

Mocht iemand nog andere ideeen hebben dan hoor ik het graag!
door Brian-TT
#40151
Je kan ze ook laten dicht maken dmv. kunstoflassen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40159
projecTT-ONE schreef:Sja.. ziet er naar uit dat dit de enige mogelijkheid is. Er zit wel een soort klem (veertje) bij maar zonder het hele sproeisysteem heb ik daar volgens mij niks aan.
Mss iets als dubbelzijdige tape. Het spuiten van de bumper gaat namelijk beter als het afdekkapje er af is.

Mocht iemand nog andere ideeen hebben dan hoor ik het graag!
Klopt, maar dan als t gespoten is vor je de bumper monteert via achter dan dus kitten geeft de mogelijkheid altijd nog om die bmper ooit te gebruiken i.c.m. de sproeiers bij verkoop of als je het zelf wilt toepassen, je weet t ooit niet. Die kit laat niet zomaar meer los en wil je t dus ooit los kunne halen is dat goed te doen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]