Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39111
Het vervolg van het "onder de motorkap" projectje.

Na het polijsten van het inlaatspruitstuk (zie vorig topic) werd het tijd voor een veerpootbrug. Omdat ik nog een versie heb zonder veerpootbrug was de montage wat uitvoeriger dan bij de wat jongere TT's.
Bij mijn TT waren de bevestingspunten op de veerpoten namelijk ook niet voorbereid dus dat was wat meer werk. (terwijl de bevestigingspunten voor de originele veerpootbrug op het schutbord er wel zitten :roll: ) Hier ontgaat mij de logica ervan een beetje maarja het is niet anders.

Nu is er "aftermartket" weinig te krijgen voor de TT qua veerpootbruggen (of je moet al voor een originele stalen gaan en die kun je niet polijsten)
En dan heb je ook nog de Forge Motorsport variant (foto hieronder) die dik over de 300 euries kost :shock: en dat vind ik toch een beetje te gortig.
Afbeelding

Dus op zoek naar een alternatief, gelukkig heeft een vriend van mij een banden annex tuningbedrijf dus kon ik probleemsloos wat varianten passen.
Na een aantal VAG bruggen gepast te hebben bleek die van een Golf IV het dichtst in de buurt te komen (op zich niet zo'n hele grote verrassing gezien de TT en de IV op nagenoeg hetzelfde platform staan als ik het goed heb)

Ik wilde hem natuurlijk wel graag van aluminium hebben gezien mijn recente polijstverslaving :D
Goed, aan het monteren geslagen en het past allemaal net, met name de afstand boven de motorafdekking en onderzijde motorkap baarde me enige zorgen maar een beetje geluk mag je ook wel eens hebben ;)
Weer gedemonteerd, polijsten en weer monteren. Al met al toch weer een leuke aanvulling voor het afwerken onder de motorkap.
Afbeelding
Even op de foto klikken voor de "extra large" versie.

Ok, tot zover weer, heb nog wat plannetjes dus wordt vervolgd.....


Grtz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op ma jun 08, 2009 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door screamer
#39119
Als je zo door gaat moet je straks ene zonnebril op als de motorkap open gaat. ;) :P

Maar ziet er gelikt uit hoor.


Guy
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#39125
Verry nice ,
je maakt er wel je werk van , zelfs de kunststof ziet er als nieuw uit .
Die luchtfilter is die van K&N ? Ziet er allemaal netjes uit .
Nog een vraagje over jouw luchtfilter ( ik ben nog een leek in die dingen ) .
Onlangs kwam ik dit filmpje tegen , en als die TT komt aangereden maakt hij zo een hevig zuigend geluid .
Dit geluid vind ik wel fantastisch , maar komt dat geluid nu door zo'n luchtfilter als bij jouw , of maakt iets anders dit geluid ? ( juist voor bonus op het komt )
Als dit zo is , wil ik mijn luchtfilter wel veranderen .

http://www.youtube.com/watch?v=LjQpF8hy ... re=related

Mvg
Henri ,
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39129
Kijk, zo kun je de motorkap nog eens open doen zonder je te schamen. Het staat mooi zo.

Als je nog iets wilt polijsten. Haal de plastic kappen ervanaf en polijst je kleppendeksel. 8) 8) 8) gegarandeerd!

Heb je de voetsteun aan de binnenkant al gedaan net als ik?

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39179
Bedankt voor de positieve reacties, ben er eerlijk gezegd ook best tevreden met het resultaat. Je hebt een idee maar het is natuurlijk toch altijd maar de vraag hoe het uitpakt.

@BelgieTT

Nee het luchtfilter is niet van K&N, gewoon gekocht bij een locale tuningshop. Eigenlijk meer voor de kleur dan wat anders, paste beter bij de rest van kleursetting onder de motorkap.
Je hoort wel iets van een zuigend geluid maar dat is niet te vergelijken met het geluid uit het filmpje.
Dat is trouwens ook een 6 cylinder, klinkt toch al een stuk heftiger. Heb vroeger een VR6 gehad, plaats daar maar eens een open luchtfilter op en je weet niet wat je hoort.
Bovendien heb ik het idee dat er bij die 3.2 uit het filmpje iets van een compressor of turbo is gemonteerd. Gezien het vermogen wat men opgeeft aan het begin moet dat zeker het geval zijn.

@Vincent

Da's geen slecht idee, zal er eens over denken. Zal vast gaaf uitzien zo'n gepolijst kleppendeksel, misschien ook maar gelijk een blauw Samco slangensetje monteren.
Ja je voetsteun ziet er knap uit, op de mijne zijn met de tijd ook wat krasjes etv gekomen, ik denk dat ik je voorbeeld ga volgen. Tnx voor te tip!

Grtn H.
Laatst gewijzigd door TTmaniac op ma mar 22, 2010 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39189
TTmaniac schreef:
@Vincent

Da's geen slecht idee, zal er eens over denken. Zal vast gaaf uitzien zo'n gepolijst kleppendeksel, misschien ook maar gelijk een blauw Samco slangensetje monteren.
Ja je voetsteun ziet er knap uit, op de mijne zijn met de tijd ook wat krasjes etv gekomen, ik denk dat ik je voorbeeld ga volgen. Tnx voor te tip!

Grtn H.
Het zal waarschijnlijk wel veel werk zijn omdat er veel hoekjes e.d. op het kleppendeksel zitten, al is het wel een stuk gladder dan de luchtinlaat.
Ik denk dat een motorafdekking van carbon ook niet zal misstaan.

Afbeelding

Als je de voetplaat gaat polijsten. Het materiaal is echt heel erg hard, dus het kan nog weleens tegenvallen :lol:

Succes!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]