- za jun 06, 2009 22:35
#39111
Het vervolg van het "onder de motorkap" projectje.
Na het polijsten van het inlaatspruitstuk (zie vorig topic) werd het tijd voor een veerpootbrug. Omdat ik nog een versie heb zonder veerpootbrug was de montage wat uitvoeriger dan bij de wat jongere TT's.
Bij mijn TT waren de bevestingspunten op de veerpoten namelijk ook niet voorbereid dus dat was wat meer werk. (terwijl de bevestigingspunten voor de originele veerpootbrug op het schutbord er wel zitten ) Hier ontgaat mij de logica ervan een beetje maarja het is niet anders.
Nu is er "aftermartket" weinig te krijgen voor de TT qua veerpootbruggen (of je moet al voor een originele stalen gaan en die kun je niet polijsten)
En dan heb je ook nog de Forge Motorsport variant (foto hieronder) die dik over de 300 euries kost en dat vind ik toch een beetje te gortig.
Dus op zoek naar een alternatief, gelukkig heeft een vriend van mij een banden annex tuningbedrijf dus kon ik probleemsloos wat varianten passen.
Na een aantal VAG bruggen gepast te hebben bleek die van een Golf IV het dichtst in de buurt te komen (op zich niet zo'n hele grote verrassing gezien de TT en de IV op nagenoeg hetzelfde platform staan als ik het goed heb)
Ik wilde hem natuurlijk wel graag van aluminium hebben gezien mijn recente polijstverslaving
Goed, aan het monteren geslagen en het past allemaal net, met name de afstand boven de motorafdekking en onderzijde motorkap baarde me enige zorgen maar een beetje geluk mag je ook wel eens hebben
Weer gedemonteerd, polijsten en weer monteren. Al met al toch weer een leuke aanvulling voor het afwerken onder de motorkap.
Even op de foto klikken voor de "extra large" versie.
Ok, tot zover weer, heb nog wat plannetjes dus wordt vervolgd.....
Grtz Henk
Na het polijsten van het inlaatspruitstuk (zie vorig topic) werd het tijd voor een veerpootbrug. Omdat ik nog een versie heb zonder veerpootbrug was de montage wat uitvoeriger dan bij de wat jongere TT's.
Bij mijn TT waren de bevestingspunten op de veerpoten namelijk ook niet voorbereid dus dat was wat meer werk. (terwijl de bevestigingspunten voor de originele veerpootbrug op het schutbord er wel zitten ) Hier ontgaat mij de logica ervan een beetje maarja het is niet anders.
Nu is er "aftermartket" weinig te krijgen voor de TT qua veerpootbruggen (of je moet al voor een originele stalen gaan en die kun je niet polijsten)
En dan heb je ook nog de Forge Motorsport variant (foto hieronder) die dik over de 300 euries kost en dat vind ik toch een beetje te gortig.
Dus op zoek naar een alternatief, gelukkig heeft een vriend van mij een banden annex tuningbedrijf dus kon ik probleemsloos wat varianten passen.
Na een aantal VAG bruggen gepast te hebben bleek die van een Golf IV het dichtst in de buurt te komen (op zich niet zo'n hele grote verrassing gezien de TT en de IV op nagenoeg hetzelfde platform staan als ik het goed heb)
Ik wilde hem natuurlijk wel graag van aluminium hebben gezien mijn recente polijstverslaving
Goed, aan het monteren geslagen en het past allemaal net, met name de afstand boven de motorafdekking en onderzijde motorkap baarde me enige zorgen maar een beetje geluk mag je ook wel eens hebben
Weer gedemonteerd, polijsten en weer monteren. Al met al toch weer een leuke aanvulling voor het afwerken onder de motorkap.
Even op de foto klikken voor de "extra large" versie.
Ok, tot zover weer, heb nog wat plannetjes dus wordt vervolgd.....
Grtz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op ma jun 08, 2009 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.