Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39302
Niet zo heel spannend deze mod maar het gaat uiteindelijk om de details ;)
Mijn handvaten waren niet meer de allermooiste (zaten wat diepere krasjes etc op, met dank aan de ringendragende vorige eigenaresse) en toevallig kwam ik dit setje op Ebay tegen voor een fractie van de normale aanschafprijs.
Het is echt carbon dus geen orignele handgrepen met een gelamineerd laagje eroverheen zoals je ze ook wel eens ziet aangeboden.

Afbeelding

Weer wat te sleutelen voor het komend weekend :D

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door sweeper
#39329
Hé dat ziet er netjes uit. Heb zelf ook last van krasjes op de handvatten.

Wat was de zoekterm om ze te vinden?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39354
Hoi Erik,

De zoekterm was: Türgriffe Audi TT (dan kan dan zowel voor buiten als binnenzijde zijn)

Kan op dit moment alleen nog een originele set vinden, heb geen idee trouwens wat die bij de dealer kost maar deze heb je voor 46 euro in huis incl. verzendkosten.

hier het linkje =>Klik hier

Grtz Henk
door Jakkeraar
#39365
TTmaniac schreef:Niet zo heel spannend deze mod maar het gaat uiteindelijk om de details ;)
Mijn handvaten waren niet meer de allermooiste (zaten wat diepere krasjes etc op, met dank aan de ringendragende vorige eigenaresse) en toevallig kwam ik dit setje op Ebay tegen voor een fractie van de normale aanschafprijs.
Het is echt carbon dus geen orignele handgrepen met een gelamineerd laagje eroverheen zoals je ze ook wel eens ziet aangeboden.

Afbeelding vervangen door een URL http://i76.photobucket.com/albums/j30/r ... grepen.jpg

Weer wat te sleutelen voor het komend weekend :D

Grtz Henk
Poeh, lastige klus! Heb het laatst zelf ook gedaan, en sindsdien is de elektrische bediening vd ramen te ver verzonken komen te liggen...

Als je nog tips en trucs hebt om dit te voorkomen / verhelpen, laat het weten a.u.b.! (moet de andere kant nl nog gaan doen.....!)

Marcel
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39381
Ok, dat klinkt toch naar meer werk als ik dat je zou verwachten.

Ben er helaas van het weekend niet aan toegekomen, ben naar een VAG meeting geweest in Duitsland :D Tja kwestie van prioriteiten...
Ik ga deze week toch maar eens een poging wagen, heb een "how to" op het net gevonden. De demontage van het deurpaneel is het werk niet. Dat heb ik al vaker gedaan toen ik met mijn alarm-leds in de deuren ben bezig geweest. Het is idd het verwijderen van de raamschakelaars waar het zo te zien een beetje tricky wordt.

Hier het linkje naar de handleiding =>Klik hier voor de handleiding
Op de foto's zie je trouwens dat de raamknoppen behoorlijk beschadigd zijn, dat moet volgens mij toch netter of anders kunnen.
Ik laat je weten hoe het gegaan is.

Grtz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op ma jun 29, 2009 2:03, 1 keer totaal gewijzigd.
door emanuel
#39607
Het is idd een lastige klus om die knoppen goed terug te krijgen. Bij mij zijn de knopjes nog heel, maar er zijn wat krasjes ontstaan langs het alu stuk. Het loshalen gaat nog wel, maar om het terug te krijgen valt vies tegen. Kijk voor je het loshaalt heel goed hoe het in elkaar zit. Als je het deurpaneel er helemaal afhaalt kun je ook beter zien wat je doet. Als je iemand hebt om te helpen kan dat ook veel ellende schelen.

Succes ermee!
door A.Hoksbergen
#39610
Poeh, lastige klus! Heb het laatst zelf ook gedaan, en sindsdien is de elektrische bediening vd ramen te ver verzonken komen te liggen...

Als je nog tips en trucs hebt om dit te voorkomen / verhelpen, laat het weten a.u.b.! (moet de andere kant nl nog gaan doen.....!)
weet er alles van , bij mij viel bij het inbouwen van nieuwe speakers de bout uit het deurpaneel, waarna de knopjes van de ramen naar binnen vielen.
ben 2 uur bezig geweest het weer fatsoenlijk te krijgen.
heb uiteindelijk een stukje uit de bus gezaagd waarin het handvat gaat (zwarte plastick "bus") , waardoor het geheel makkelijker in elkaar ging.
wat een kl*te werk!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39817
Nou het is gepiept, het was een secuur werkje maar het resultaat mag er wezen

Ik maak er even een "how to" van in een nieuw topic zodat anderen er in de toekomst ook nog wat aan hebben.
Kijk daar even voor verdere uitleg en wellicht wordt e.e.a. dan duidelijk hoe het met het te diep vallen van de schakelaars zit.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door sweeper
#39831
Super! Een "How To" hierover is een welkome aanvulling.

Laat je hier nog een berichtje achter met de link naar het nieuwe topic?

Thanx.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39857
Joop was zo vriendelijk om er een "sticky" van te maken. Makkelijk te vinden dus voor mensen die met deze mod aan de slag willen.

=> klik hier voor het linkje <=

Grtn Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]