Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#39840
Hoi ,

Ik heb sinds een week of 2 spacers op mijn tt . Deze zijn van SCC en 15mm per wiel rondom .
Hij ziet er nu vetter uit . Maaar vanaf dag één heb ik een probleem , tussen de 110km/h en 140km/h begint mijn stuur te trillen .
Onder de 100 word je niks gewaar en boven de 150 verminderd de trilling , maar je voelt toch bij 200 dat de wagen niet relaxt rijdt .
Voor ik de spacers erop had , had ik geen problemen . Voor ze erop lagen ging ik langs een bandencentrale voor een verlagingsset , en zij hem dat ik na de spacers terug zou komen voor de verlagingsset . En hij zei mij zet er geen spacers op met verlengde bouten , dat geeft problemen (trillingen ) . Zet erop waar je de spacer zelf vastzet met aparte bouten en dan de velg op de spacer . En ik dacht pfff , verkoop trucken .
En nu van de week zie ik op autoblog de test van de Porche Cayene GTS door JDesign , en in het filmpje tijdens de test spreekt hij van een nadeel op de wagen , dat er trillingen waren door de spacers .
Ik vind het spijtig dat ik dit zelf moet ondervinden , en horen van een bandencentrale en van een autoblogtester .
Ik heb dit nog nooit gelezen op een forum niet hier en ook niet op het duitse forum .
Waarom word dit niet vernoemd ? :roll:
Zijn m'n spacers vooraan te breed ( 15mm ) , moet ik mss gaan naar 5mm .
Maar krijg ik dan geen problemen met de spoorbreedte van de wagen , ivm met wegliging ( door dat het spoor vooraan ten op zichte achteraan teveel verschilt )
Of gaat dit probleem weg als ik ze er vooraan eraf gooi .
Graag jullie advies , ik ben een leek op dit gebied , dit zijn m'n eerste spacers .
Alvast bedankt voor jullie hulp .

Mvg
Henri ,
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39841
Henri,

als ik jou was, dan zou ik eens even naar de centreer-ringen op de spacers kijken. Ik heb afgelopen zaterdag mijn schroefset onder mijn TT geplaatst en kwam er zodoende achter dat de centreer-ring bij 1 van mijn spacers was afgescheurd. Het ging hier ook om SCC spacers van 15mm. Ik ben vanochtend terug gegaan naar de toko die de spacers heeft geplaatst en heb uit voorzorg 2 nieuwe gekregen voor de voor-as.

Wat ben ik blij dat ik dit door hen heb laten plaatsen zeg, normaal doe ik alles zelf maar goed.. zat bij de service inbegrepen dus waarom niet. Nu was het in mijn voordeel, eerste waar ze vroegen was "wie heeft ze geplaatst" i.v.m. garantie.

Hopelijk heb je er wat aan,
Ramon
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#39842
Thx voor je snelle reactie .
Mijn garage heeft ze geplaatst , maar ik had ze gekocht via het internet .
Maar ga zeker die ringen eens nakijken .
Gebruikersavatar
door autoglas
#39844
Hoi,
Heb voor en achteraan spacers van 15 mm en had hetzelfde probleem als u en je moet maar eens kijken als ze erop zitten dat je spacers perfekt aansluiten op je remschijf want bij mij was er een half mm speling en laten uitdraaien en nu niet meer..
GreeTTz
leo
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#39845
heb je remschijf voor op wel helemaal ontroest? ik had het de eerste keer ook niet goed gedaan en mijn stuur
trilde ook op bepaalde snelheden. ik heb ze toen helemaal kaal geborsteld met de haakse slijper en weg was het probleem.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door jos_br
#39851
Wanneer der centreerring afgebroken is komt dit doordat de originele centrering van de naaf te ver uitsteekt en drukt dan de ring uit de spacer. Ik rijd zelf met vier spacers zonder problemen.

Jos.
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#39852
Ik zal de spacers er eens afhalen , maar nu jullie het vernoemen van dat roest .
Ik moet wel zeggen tijdens de montage ( waar ik bij stond ) , dat die links achteraan er heel slecht op ging en de rest er vanzelf opging .
Want die achteraan hebben ze wat moeten bijkloppen om hem er deftig op te krijgen , en toen zeiden ze me dat de bouten de spacer erwel goed zouden tegentrekken .
Blijkbaar dus niet .
Dan zal ik van de week met deze achteraan eens beginnen en zien of het verbetering opbrengt .
Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Mvg
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#39854
Problemen klinken mij bekend in de oren,

Heb je spacers die geen centreerring hebben dan hebben we het euvel al gevonden. Heb deze ook gehad in het verleden en kwam maar niet van die trillingen af. Weggooien die hap en vervolgens kiezen voor een model met centreerring en het was meteen bij mij verholpen. Neem wel het model waarvan de spacer en ring uit 1 geheel bestaan dan heb je de minste kans op problemen. Bij spacers met een losse centreerring gaat ook vaak vuil tussen de spacer en de ring zitten en dat geeft ook problemen.

Heb je echter al spacers waarbij de centreerring en spacer uit 1 stuk zijn dan haal de spacer er eens af en maak het vlak waar de spacers tegen de remschijf zit gebout eens goed schoon met een staalborstel. Het minste aan oneffenheden of vuil zal ook trilling veroorzaken.

Een spacer moet ten alle tijden soepel op zijn plaats glijden, moet men dus (zoals ik uit jou verhaal begrijp) enige kracht gebruiken dan kun je er vanuit gaan dat de zaak niet lekker in elkaar zit.

Hier een link naar een ouder topic ( lang leve de zoekfunctie :D ) en daar staat wellicht nog nuttige info tussen. ->Spacer topic

Suc6 Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op di jun 30, 2009 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39865
Dat wat Jos aanhaalt kan een reden zijn van het afscheuren van de centreer-ring. De spacer kan dan niet goed om de originele naaf heen en als je de spacer dan aanschroeft zal ie scheuren. Het vreemde was dat dit bij mij niet het geval was. Vandaar dat ze beide spacers hebben vervangen, misschien is er een batch spacers van SCC die niet helemaal 100% is.

Er zijn iig genoeg tips binnen gekomen, doe er je voordeel mee ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#39889
Daarom koop en monteer ik alleen maar adapters, bij mij is met spacers, niet lachen reed toen in mijn gele schooltas een fiat cinquecento sporting de bouten zelfs los op de snelweg, zal wel door t harde rijden geweest zijn gepaard met trillingen, wat een koekblik is zo'n wagentje en dan door Novitec onder handen genomen dan haal je dus wat meer snelheid dan de 165 fabrieksopgave. Die langere bouten en de spacers liepen dus los... dus voor mij nooit meer die ervaring nogmaals ik rij wel met adapters dat zit toch iets degelijker vast en centreert een stuk handiger, geeft gewoonweg geen problemen.
Gebruikersavatar
door jos_br
#39895
Ronnie schreef:Daarom koop en monteer ik alleen maar adapters, bij mij is met spacers, niet lachen reed toen in mijn gele schooltas een fiat cinquecento sporting de bouten zelfs los op de snelweg, zal wel door t harde rijden geweest zijn gepaard met trillingen, wat een koekblik is zo'n wagentje en dan door Novitec onder handen genomen dan haal je dus wat meer snelheid dan de 165 fabrieksopgave. Die langere bouten en de spacers liepen dus los... dus voor mij nooit meer die ervaring nogmaals ik rij wel met adapters dat zit toch iets degelijker vast en centreert een stuk handiger, geeft gewoonweg geen problemen.
Ik rijd dus met goede spacers (incl. langere bouten) en zelfs op het circuit geeft het geen problemen. Wanneer spacers goed passen is er verder niets aan de hand. Bouten die eruitlopen of afbreken hebben gewoon niet goed vast gezeten.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#39951
met de momentsleutel vast gezet... dus lijkt me stug, maar dat fiatje trilde als een idioot als je sneller reed dan mag, verlaagd etc. was ook 1 a 2 keer per maand in de garage te vinden, altijd stuk zo'n italiaantje, ben blij dat ik audi rij! trilt veel minder en betrouwbaar ;)
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#40009
Vandaag heb dat achterwiel ereens afgedaan en de spacer ook . Alles afgeborsteld tot wanneer de spacer ervan zelf mooi opschoof .
Toen maar direct een proefrit gedaan , ...en ik heb het nog steeds vanaf die 110 :x :(
Maar nu ik alles eens zelf in mijn handen heb gehad , is me dit opgevallen .
De spacers passen of schuiven perfect over die ring van de as van de wagen , echt perfect .
Maaar het plastiek ringetje dat in de velg klikt ( wordt gebruikt wanneer de asmaat anders is dan de velg ) , niet perfect over de spacer schuift .
Er zit speeling op , hééél klein beetje , maar toch speeling . Ik heb dit niet enkel op de spacer geprobeerd , maar ook op de as rechtstreeks en daar juist hetzelfde .
Nu is m'n laastste hoop dat deze plastiekringen een beetje zijn uitgesleten , door op en af montage ( verschillende keren ). En als ik deze alle vier vervang door nieuwe dat het probleem van de baan is .

Alvast bedankt voor jullie advies en hulp .
Ik hou jullie op de hoogte .
Mvg
Henri ,
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]