- di jul 14, 2009 20:55
#40411
Zoals ik in mijn voorstel topic had aangegeven was de TT al in gedachten af voordat ik de TT had aangeschaft.
Sinds gisteren is de grote verbouwing dan begonnen...
Wat er zoal te wachten staat:
- 3.2 v6 voorbumper
- SRS-Tec achterbumper
- SRS-Tec side-skirts
- ABT grill
- OSIR smoked knipperlicht
- Aero ruitenwissers
- Pilot 6000K Xenon
- Blinde slotplaten
- Complete respray in een andere kleur
Dan nu een verslag om al het bovenstaande in een week te realiseren.
Dag 1 (Maandag):
De TT op de brug gegooid en de bumpers en side-skirts e.d. gedemonteerd. De achterbumper gepast en deze zit goed, er zijn geen aanpassingen nodig.
De side-skirts moesten wel een klein beetje worden aangepast, ze liepen iets aan bij het scharnierpunt van de deur. Doordat de SRS-Tec spullen niet gegrond waren heb ik ze in de primer gezet.
Dag 2 (Dinsdag):
Een hele dag zitten schuren. De achterbumper en de side-skirts waren het meeste werk. Heb deze namelijk met het handje strak zitten schuren. Van de TT de laaste dingen verwijderd zoals het logo op de achterklep, de zij-knipperlichten en de ruitenwissers. Daarna heerlijk met de machine gaan schuren, auto is nu compleet geschuurd. Moet nog wel de randje en naden nalopen.
Dag 3 (Woensdag):
Het schuren ging ook vandaag nog door... achterbumper, side-skirts en voorbumper. Had het gisteren met 400 gedaan en vandaag met 500. Dit is fijn genoeg voor metallics. Verder de naden bij de ramen zitten schuren en wat steenslag op de motorkap weg gewerkt. Het leukste van vandaag was het spuiten van de bumpers en de side-skirts.
Hier het resultaat van de bumpers en side-skirts
Dag 4 (Donderdag)
Vandaag nog meer schuurwerk gedaan. Heb alle naden nagelopen en de hele auto nog een keer geschuurd maar nu met korrel 500. Verder alle losse delen (daklijsten, spiegels etc.) geschuurd. Toen 1 van de meest rottige klusjes... het afplakken van de auto. Is altijd lastig om een auto te spuiten met alle ramen er nog in. Wat wel aangenaam was, is dat de binnenkant niet gespoten hoeft te worden. Dat was wel even anders bij mijn vorige auto.
Het leukste van vandaag was om de auto + losse delen te spuiten. Deadline is dus gehaald, morgen laten uitharden en nog wat onderdelen in hoogglans zwart spuiten en dan in elkaar zetten
Alvast wat foto's van in de cabine. Morgen komen de foto's van het spuitwerk.
En hier het eindresultaat van het spuitwerk. Het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf De grijze kleur staat de TT erg goed.
Dag 5 (Vrijdag)
Een relaxte dag vandaag... heb zowaar tot 17.00 aan de auto gewerkt i.p.v. 18.00. Heb de o.a. de grill, diffusor en binnenkant koplampen hoogglans zwart gespoten. Ook nog wezen klooien met de lichtunit. Heb nu OSIR smoked glaasjes en om toch oranje knipperlichten te krijgen moet je de originele glaasjes gebruiken. Je moet ze dan buigen, op maat zagen en vast lijmen in de reflector. Wat plekken op de auto zwart gemaakt die nu zichtbaar zijn door de nieuwe bodykit. Je zou anders "vies" grijs metaal zien en dat kan natuurlijk niet.
Dag 6 (Zaterdag)
Het was dan eindelijk zo ver. De TT kon weer opgebouwd worden. Mijn streven was om iig de bumpers en sideskirts er op te krijgen + de binnenschermen. Alles wat daarna namelijk nog moet gebeuren hoeft niet op een brug te gebeuren.
Vanochtend begonnen met het kitten van de ABT grill in de voorbumper. Toen verder gegaan met het in elkaar zetten van de koplampen. De OSIR smoked glaasjes geplaatst, ziet er erg goed uit zeker met het hoogglans zwart van de lampbehuizing. Daarna de roosters in de voorbumper en achterbumper geplaatst. Toen de boel op de auto gegooid. Aan het einde van de dag ook de deurgrepen geplaatst + de blinde sloten. Nu is de zijkant lekker clean
Morgen verder afbouwen (spiegels, ruitenwissers, xenon)
Zondag alles verder afgebouwd.. spiegels zitten er weer op, daklijsten zitten er in en ook de kentekenplaten zitten er weer op hun plek. Maandag de xenon er in gegooid... wanneer de verlichting nu aan is, is de voorkant mooi wit qua licht.
Nog wat plaatjes... op de eerste kan je goed zien hoe laag ik de auto heb staan.
Groeten,
Ramon
Sinds gisteren is de grote verbouwing dan begonnen...
Wat er zoal te wachten staat:
- 3.2 v6 voorbumper
- SRS-Tec achterbumper
- SRS-Tec side-skirts
- ABT grill
- OSIR smoked knipperlicht
- Aero ruitenwissers
- Pilot 6000K Xenon
- Blinde slotplaten
- Complete respray in een andere kleur
Dan nu een verslag om al het bovenstaande in een week te realiseren.
Dag 1 (Maandag):
De TT op de brug gegooid en de bumpers en side-skirts e.d. gedemonteerd. De achterbumper gepast en deze zit goed, er zijn geen aanpassingen nodig.
De side-skirts moesten wel een klein beetje worden aangepast, ze liepen iets aan bij het scharnierpunt van de deur. Doordat de SRS-Tec spullen niet gegrond waren heb ik ze in de primer gezet.
Dag 2 (Dinsdag):
Een hele dag zitten schuren. De achterbumper en de side-skirts waren het meeste werk. Heb deze namelijk met het handje strak zitten schuren. Van de TT de laaste dingen verwijderd zoals het logo op de achterklep, de zij-knipperlichten en de ruitenwissers. Daarna heerlijk met de machine gaan schuren, auto is nu compleet geschuurd. Moet nog wel de randje en naden nalopen.
Dag 3 (Woensdag):
Het schuren ging ook vandaag nog door... achterbumper, side-skirts en voorbumper. Had het gisteren met 400 gedaan en vandaag met 500. Dit is fijn genoeg voor metallics. Verder de naden bij de ramen zitten schuren en wat steenslag op de motorkap weg gewerkt. Het leukste van vandaag was het spuiten van de bumpers en de side-skirts.
Hier het resultaat van de bumpers en side-skirts
Dag 4 (Donderdag)
Vandaag nog meer schuurwerk gedaan. Heb alle naden nagelopen en de hele auto nog een keer geschuurd maar nu met korrel 500. Verder alle losse delen (daklijsten, spiegels etc.) geschuurd. Toen 1 van de meest rottige klusjes... het afplakken van de auto. Is altijd lastig om een auto te spuiten met alle ramen er nog in. Wat wel aangenaam was, is dat de binnenkant niet gespoten hoeft te worden. Dat was wel even anders bij mijn vorige auto.
Het leukste van vandaag was om de auto + losse delen te spuiten. Deadline is dus gehaald, morgen laten uitharden en nog wat onderdelen in hoogglans zwart spuiten en dan in elkaar zetten
Alvast wat foto's van in de cabine. Morgen komen de foto's van het spuitwerk.
En hier het eindresultaat van het spuitwerk. Het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf De grijze kleur staat de TT erg goed.
Dag 5 (Vrijdag)
Een relaxte dag vandaag... heb zowaar tot 17.00 aan de auto gewerkt i.p.v. 18.00. Heb de o.a. de grill, diffusor en binnenkant koplampen hoogglans zwart gespoten. Ook nog wezen klooien met de lichtunit. Heb nu OSIR smoked glaasjes en om toch oranje knipperlichten te krijgen moet je de originele glaasjes gebruiken. Je moet ze dan buigen, op maat zagen en vast lijmen in de reflector. Wat plekken op de auto zwart gemaakt die nu zichtbaar zijn door de nieuwe bodykit. Je zou anders "vies" grijs metaal zien en dat kan natuurlijk niet.
Dag 6 (Zaterdag)
Het was dan eindelijk zo ver. De TT kon weer opgebouwd worden. Mijn streven was om iig de bumpers en sideskirts er op te krijgen + de binnenschermen. Alles wat daarna namelijk nog moet gebeuren hoeft niet op een brug te gebeuren.
Vanochtend begonnen met het kitten van de ABT grill in de voorbumper. Toen verder gegaan met het in elkaar zetten van de koplampen. De OSIR smoked glaasjes geplaatst, ziet er erg goed uit zeker met het hoogglans zwart van de lampbehuizing. Daarna de roosters in de voorbumper en achterbumper geplaatst. Toen de boel op de auto gegooid. Aan het einde van de dag ook de deurgrepen geplaatst + de blinde sloten. Nu is de zijkant lekker clean
Morgen verder afbouwen (spiegels, ruitenwissers, xenon)
Zondag alles verder afgebouwd.. spiegels zitten er weer op, daklijsten zitten er in en ook de kentekenplaten zitten er weer op hun plek. Maandag de xenon er in gegooid... wanneer de verlichting nu aan is, is de voorkant mooi wit qua licht.
Nog wat plaatjes... op de eerste kan je goed zien hoe laag ik de auto heb staan.
Groeten,
Ramon
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op ma jul 27, 2009 22:25, 7 keer totaal gewijzigd.
Klik HIER voor mijn project pagina!
Big Brakes rondom|Custom RVS Duplex uitlaat|19" Nuvo's|Koni schroefset|SCC spacers|Pilot 6000K Xenon|VR6 Chip-op-maat
Big Brakes rondom|Custom RVS Duplex uitlaat|19" Nuvo's|Koni schroefset|SCC spacers|Pilot 6000K Xenon|VR6 Chip-op-maat