Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40411
Zoals ik in mijn voorstel topic had aangegeven was de TT al in gedachten af voordat ik de TT had aangeschaft.
Sinds gisteren is de grote verbouwing dan begonnen...

Wat er zoal te wachten staat:
- 3.2 v6 voorbumper
- SRS-Tec achterbumper
- SRS-Tec side-skirts
- ABT grill
- OSIR smoked knipperlicht
- Aero ruitenwissers
- Pilot 6000K Xenon
- Blinde slotplaten
- Complete respray in een andere kleur

Dan nu een verslag om al het bovenstaande in een week te realiseren.

Dag 1 (Maandag):
De TT op de brug gegooid en de bumpers en side-skirts e.d. gedemonteerd. De achterbumper gepast en deze zit goed, er zijn geen aanpassingen nodig.
De side-skirts moesten wel een klein beetje worden aangepast, ze liepen iets aan bij het scharnierpunt van de deur. Doordat de SRS-Tec spullen niet gegrond waren heb ik ze in de primer gezet.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dag 2 (Dinsdag):
Een hele dag zitten schuren. De achterbumper en de side-skirts waren het meeste werk. Heb deze namelijk met het handje strak zitten schuren. Van de TT de laaste dingen verwijderd zoals het logo op de achterklep, de zij-knipperlichten en de ruitenwissers. Daarna heerlijk met de machine gaan schuren, auto is nu compleet geschuurd. Moet nog wel de randje en naden nalopen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dag 3 (Woensdag):
Het schuren ging ook vandaag nog door... achterbumper, side-skirts en voorbumper. Had het gisteren met 400 gedaan en vandaag met 500. Dit is fijn genoeg voor metallics. Verder de naden bij de ramen zitten schuren en wat steenslag op de motorkap weg gewerkt. Het leukste van vandaag was het spuiten van de bumpers en de side-skirts.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hier het resultaat van de bumpers en side-skirts
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dag 4 (Donderdag)
Vandaag nog meer schuurwerk gedaan. Heb alle naden nagelopen en de hele auto nog een keer geschuurd maar nu met korrel 500. Verder alle losse delen (daklijsten, spiegels etc.) geschuurd. Toen 1 van de meest rottige klusjes... het afplakken van de auto. Is altijd lastig om een auto te spuiten met alle ramen er nog in. Wat wel aangenaam was, is dat de binnenkant niet gespoten hoeft te worden. Dat was wel even anders bij mijn vorige auto.

Het leukste van vandaag was om de auto + losse delen te spuiten. Deadline is dus gehaald, morgen laten uitharden en nog wat onderdelen in hoogglans zwart spuiten en dan in elkaar zetten :D

Alvast wat foto's van in de cabine. Morgen komen de foto's van het spuitwerk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En hier het eindresultaat van het spuitwerk. Het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf :D De grijze kleur staat de TT erg goed.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dag 5 (Vrijdag)
Een relaxte dag vandaag... heb zowaar tot 17.00 aan de auto gewerkt i.p.v. 18.00. Heb de o.a. de grill, diffusor en binnenkant koplampen hoogglans zwart gespoten. Ook nog wezen klooien met de lichtunit. Heb nu OSIR smoked glaasjes en om toch oranje knipperlichten te krijgen moet je de originele glaasjes gebruiken. Je moet ze dan buigen, op maat zagen en vast lijmen in de reflector. Wat plekken op de auto zwart gemaakt die nu zichtbaar zijn door de nieuwe bodykit. Je zou anders "vies" grijs metaal zien en dat kan natuurlijk niet.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dag 6 (Zaterdag)
Het was dan eindelijk zo ver. De TT kon weer opgebouwd worden. Mijn streven was om iig de bumpers en sideskirts er op te krijgen + de binnenschermen. Alles wat daarna namelijk nog moet gebeuren hoeft niet op een brug te gebeuren.

Vanochtend begonnen met het kitten van de ABT grill in de voorbumper. Toen verder gegaan met het in elkaar zetten van de koplampen. De OSIR smoked glaasjes geplaatst, ziet er erg goed uit zeker met het hoogglans zwart van de lampbehuizing. Daarna de roosters in de voorbumper en achterbumper geplaatst. Toen de boel op de auto gegooid. Aan het einde van de dag ook de deurgrepen geplaatst + de blinde sloten. Nu is de zijkant lekker clean :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Morgen verder afbouwen (spiegels, ruitenwissers, xenon)

Zondag alles verder afgebouwd.. spiegels zitten er weer op, daklijsten zitten er in en ook de kentekenplaten zitten er weer op hun plek. Maandag de xenon er in gegooid... wanneer de verlichting nu aan is, is de voorkant mooi wit qua licht.

Nog wat plaatjes... op de eerste kan je goed zien hoe laag ik de auto heb staan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groeten,
Ramon
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op ma jul 27, 2009 22:25, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Mischa
#40417
Ik ben benieuwd naar het resultaat aan het einde van de week! Succes met de grote verbouwing!!
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40421
Hey mischa bedankt... misschien red ik het op de 19de er bij te zijn. De planning is om morgen te spuiten, vrijdag uit te laten harden en zaterdag weer op te bouwen.
Gebruikersavatar
door Mischa
#40424
Zou mooi zijn 8) Welke kleur ga je hem trouwens spuiten?
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40439
Het wordt (donker) grijs metallic met hoogglans zwarte accenten.
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op ma jul 20, 2009 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
door Brian-TT
#40440
Vet kleurtje :thumbright:

ben benieuwd naar het eindresultaat :!:
Gebruikersavatar
door screamer
#40445
Lekker aan het klussen zo te zien! :D

Ik had geen problemen met de SRS-Tec sideskirts, past goed. Had wel wat werk aan de voorbumper, de koplampsproeier klepjes.

Succes met de klus,

Guy
door ptie
#40457
Als je toch bezig bent, bouw 'm dan gelijk ff om naar die Porsche :D ;)
Gebruikersavatar
door Superfunk
#40470
De vorderingen zien er al goed uit.
Maar gelijk even een vraag, waar heb jij die 3,2 V6 bumper gekocht en wat kost deze ongeveer.
Laatst gewijzigd door Superfunk op do jul 16, 2009 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40472
@screamer: Hoe heb jij het opgelost met die sproeier klepjes? Ik denk dat ik ze maar ga vast kitten aangezien ik geen sproei systeem heb.

@ptje: 't Is wel een mooie porsche ja... maar de liefde gaat (voor nu) toch nog uit naar m'n TT ;)

@superfunk: 700 euries inclusief 3 onderste roosters uit engeland. De 700 is wel excl. verzendkosten, had echter nog 2 dingen bij hen (TT-Shop) besteld dus kon de verzendkosten goed praten naar mijzelf toe :D

En dan nu snel koffie op drinken en vandaag de auto spuiten... yes!!
Gebruikersavatar
door screamer
#40512
Ik heb wel een koplampsproeiers, dus dat was geen probleem. Het probleem was dat de klepjes aanliepen met open gaan, scheef zaten en niet goed dicht gingen. Heb er redelijk wat aan moeten bij werken tot het goed werkte, ook heb ik gelijk busjes en asjes gedraaid om de klepjes soepel en recht te laten lopen.

Al foto's van het spuiten?? :)
Gebruikersavatar
door massari
#40517
Dat gaat vast en zeker een succes worden zo te zien. Kleur is ook mooi, ook niet een alledaagse kleur voor een MK1, zal vast chique staan allemaal.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40521
aha nou van dat aanlopen zal ik wel nooit problemen krijgen hahaha!

Spuitwerk van de bumpers heb ik geplaatst. Van vandaag nog niet. Je moet zo min mogelijk in een spuitcabine zijn, zeker als je net klaar bent. Iedere keer dat je de deur op doet is er kan op stof dat naar binnen komt (en dat doet het altijd) en op je mooie spuitwerk komt. Daarom maak ik dus geen foto's als ik net klaar ben met spuiten. Je zou het het wel na het halfuurtje stoken kunnen maar ik wacht mooi een nachtje.
Gebruikersavatar
door Mischa
#40547
Goed werk zo te zien! Wat gaat er allemaal in hoogglans zwart? Gril e.d.?
Gebruikersavatar
door stivoman
#40643
Je bent heel goed bezig! Ik blijf dit wel even volgen :D

Grtz, Steven
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]