Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#40810
Hey Ramon,

Is het nou zo dat je helemaal niets aan de binnenkant van de auto hebt meegespoten in de nieuwe kleur?? :shock:
Je heb dan toch een behoorlijk duidelijke overgang tussen de oude en nieuwe kleur als je ergens een deur o.i.d. opentrekt?

Het lijkt mij ook wel makkelijk maar ik denk dat ik me er op den duur aan ga irriteren :P
Ben je trouwens zelf spuiter van beroep of niet?

Gr,

Martijn_TT
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40828
Hoi Martijn,

het klopt dat ik inderdaad een overgang heb. Ik was mij daar natuurlijk al voor het spuiten van bewust. Ik heb de binnenkant zo afgeplakt dat je een mooie scheidingslijn ziet.

Het grootste gedeelte van de binnenkant wordt bedenkt door de instaplijst, daarom heb ik voor deze methode gekozen. Mijn vorige auto heb ik wel helemaal van binnen en van buiten gespoten, deze had dan ook niet de mooie bekleding zoals de TT dit heeft.

Ook was het contrast toen veel groter. Ik ging van blauwig naar een Candy paarse kleur. Doordat ik nu zilver en grijs heb is dat contrast niet zo groot. Mocht ik me er na verloop van tijd toch aan gaan storen dan kan ik het altijd nog spuiten.

Mede door de tijdsdrukte heb ik er voor gekozen om het niet te doen. De auto had dan namelijk nog een keer extra de cabine in gemoeten want je kan de deuren tijdens het spuiten niet open en dicht doen. Wil je het echt goed doen dan moet je de hele deur er uit halen zodat je ook bij de schanierpunten kan komen. Dit heb ik dus wel met mijn vorige auto gedaan maar dat is zo'n klus en bij het monteren van de deuren is de kans groter op krassen omdat het nooit soepeltjes verloopt.

Ik ben geen spuiter van beroep maar heb nu al 3x een complete auto overgespoten in een andere kleur en een wat bumpers e.d. Het is dus puur hobby en als ik de heren spuiters mag geloven heb ik er aanleg voor hahaha. Kreeg namelijk na de 1ste keer al een baan aangeboden maar sja zo dan niet de centen verdienen die ik nu verdien :D

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#40833
Ohhh.. op die manier :wink:

Ik ga gewoon alle tijd uittrekken die ik nodig heb om te spuiten, gelijk alles meepakken.
Helaas is het inderdaad wel zo dat er altijd wel iets bekrast tijdens het monteren van de gespoten delen.. :(
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40844
Ben jij zelf wel spuiter martijn of laat je het doen? Want op het moment dat je het laat doen, gaat de prijs zeker omhoog als je binnenkant laat meenemen.
Ik weet niet wat je originele kleur is maar bij Denim Blue en mijn huidige kleur had ik het natuurlijk wel gedaan ;)
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#40847
Ja ik ben zelf spuiter :D

Op deze manier blijven dit soort dingen leuk, als je alleen de materiaalkosten betaalt :lol:
Ik weet wat het kost om een respray te laten doen, als ik dat had moeten betalen had ik het nooit gedaan!
Student he... :oops: :P

Ik ben officieel nog geen eigenaar van de TT maar "mijn" auto is nu zeesilber en moet een soort van antraciet parelmoer gaan worden.. :)
Zoals ik al eerder vertelde heb ik avus silber gemengd met extra metallic flakes en parelmoer flakes, dat geeft een hele speciale glans zonder dat het kitcherig word :wink: Alleen nu ik jouw kleur gezien heb en die van de nieuwe TT-S heb ik besloten om hem iets donkerder te maken :lol:
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40862
Ja dan is het te doen :D
Mijn vorige auto had ik dus candy paars gespoten. Dat zag er ook zeker vet uit maar ik wou voor de TT een chique uitstraling. Daarom heb ik ook niet gekozen voor een uitbundige bodykit.

Is "jouw" TT trouwens een MK1 of een MK2 model?
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#40863
Het is een MK1 uit '99..
Ik ben bezig met de koop van een 1.8t 180pk Quattro met 80dkm en lichte carosserie schade,
Vandaar dat ik m ook meteen over ga spuiten :wink:

En natuurlijk omdat hij er dan meteen als nieuw uitziet.. geen steenslag/swirls etc. :lol:

Doe jij je spuitwerk bij een doe-het-zelf garage of bij een schadehersteller die je kent??
Mijn baas deed in het begin al moeilijk dat ik zelf wilde spuiten terwijl ik notabene bij m werk :P
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40884
Aha dus meteen een project-auto :D

Ik ben deze keer gegaan voor een gave auto omdat ik geen zin meer had in het oneindig uitdeuken en strak krijgen van de auto. Het was dan ook een verademing om er alleen met de machine overheen te moeten hahaha!

Ik doe het bij een doe-het-zelf garage. Doe al het onderhoud aan mijn auto daar. Zo heb ik ook de remmen rondom zelf vervangen en ook de schroefset geplaatst.

Vreemd van je baas joh, je zou toch verwachten dat ie bij je eigen auto er geen problemen van maakt? Zeker als je het materiaal gewoon via hem besteld.

Succes met je project... ben benieuwd naar het resultaat!
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#40902
Nou de TT staat eindelijk op mijn naam, kan hem alleen nog niet ophalen :?

En wat mijn baas betreft, die zeikt al als je teveel suiker in je koffie neemt dus kan je nagaan hoe hij doet als ik op zaterdag
zijn spuitcabine opstook alleen voor mezelf :D :P
De cabine op mijn werk is ongeveer 10 bij 6 meter dus kost wel wat om hem warm te krijgen :wink:

Ik kan echt niet wachten om aan mijn karretje te beginnen, dan maar geen sociaal leven meer :P
Ondertussen zijn alle vervangings onderdelen zoals zijscherm etc. binnen gekomen dus die kan ik vast voorbereiden..
I'll keep you posted!

Martijn_TT
door ptie
#40976
Ik maar zoeken naar de foto's, maar die staan dus op de eerste pagina :)

Zeer, zeer strakke kleur, en ook zeer mooi in combinatie met de velgen. Doe je goed!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40983
Ben het topic nu al een tijdje aan het volgen maar ik moet zeggen dat het heel erg mooi is geworden.
Met uitbouwsets wordt het voor mijn smaak al snel overdone maar vooral je sideskirts vind ik retestrak.
Heel veel werk maar het resultaat mag er wezen, enne plaats es een paar mooie foto's zeg zodat we het eens goed kunnen bewonderen :wink:
Snap dat je nogal druk in de weer bent met je project maar als fotograaf zul je geen geld gaan verdienen :D

Dus laat komen die foto's en complimenten met het resultaat :smt023

Grtn Henk
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]