Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40985
Eindelijk mijn zomervelgen zitten er weer op :smt041

Begon na 3 jaar toch wat oxidatie plekjes te zien op de blanke delen van mijn velgen. Eigenlijk viel het nog niet op maar je kent dat wel, als je weet dat het er zit.....
Nu ben ik nogal een poetser en houdt mijn velgen wekelijks bij maar ik wist uit het verleden dat je met name bij de aluminium delen op je velg waar alleen blanke lak overheen zit uiteindelijk een keer aan de beurt komt.
Enige optie die dan overblijft is in zijn geheel overspuiten of polijsten, en in mijn geval liever niet alles want zoals ik al eerder aangaf heb ik Nuvo's met een grijs antraciet hart en dat wilde ik graag houden omdat mijn dak en spiegels ook die kleur hebben.

Hier wat foto's van het resultaat, heb ze daarstraks even onder de carport geschoten met de verlichting aan want het begon al wat te schemeren maar je krijgt een aardig idee van hoe ze er nu bij staan.
Waar de geslepen vlakken van de velgen normaal gesproken wat matter van spiegeling waren glimt het nu iets harder en het antraciete hart is mooi behouden gebleven.
En je hebt tenslotte ook weer eens iets origineels, heb tenminste nog niemand met gepolijste Nuvo's zien rijden :D
Heb gelijk ook originele RS4 wielkappen geplaatst, wilde dat al langer doen en dit was een mooie gelegenheid.

Afbeelding

En even het handje erbij voor de duidelijkheid.
Afbeelding

Afbeelding

Was van te voren even huiverig voor een te grote "bling-bling" factor. Maar ik zie de laatste tijden op meetings toch vaker Duitse auto's met mooi polijstwerk qua velgen.
Nu het er allemaal weer op zit lijkt het me toch niet "overdone" (niet dat ik veel keus had, ik moest tenslotte iets doen of met groter wordende oxidatie rond blijven rijden)

Grtn Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op di jul 28, 2009 11:30, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40989
Netjes Henk!
Gebruikersavatar
door jackk
#40995
Wauwwwww Henk. Echt super mooi. Juist die combi met het gespoten gedeelte en die hoogglans is erg strak.
Ben wel jaloers op zulke glimmende velgen. Met Lak op het gepolijste gedeelte glimt het nooit zo mooi als wat je nu hebt.

Heb je er lang over gedaan?

Nu moet je dit zeker iedeer jaar herhalen?
Gebruikersavatar
door massari
#40999
Ziet er erg strak uit Henk! Ik blijf je MK1 erg mooi vinden zo...
door ptie
#41005
Zeer mooi hoor. Sodejanus. De vrouw heeft zo geen make-up spiegeltje meer nodig.
Gebruikersavatar
door denders
#41010
Heel netjes, die hobby van je :)

Kapjes zijn ook zeker een nette toevoeging!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#41017
He bedankt voor de positieve reacties allemaal,

Je hebt een idee en je stelt je dan voor hoe het zou gaan uitzien maar het is toch altijd afwachten hoe zoiets uiteindelijk uitpakt.

Even voor de duidelijkheid, al heb ik de laatste tijd behoorlijk de polijstkoorts te pakken de velgen heb ik in Duitsland laten doen.
Dat was me toch een beetje tricky, ook met het ontlakken e.d., daar kan toch al gauw wat misgaan. Ben normaal gesproken niet te bang om gewoon zelf ergens aan te beginnen en dan kom ik er meestal wel uit maar dit was me toch een beetje te link voor de eerste keer. :D
In principe kun je dit met goed poetsen gewoon bijhouden, jaarlijks opnieuw polijsten is dus niet nodig........hoop ik ;)

Grtn Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op zo jul 26, 2009 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Peultje
#41018
ziet er zeer goed uit!! normaal gesproken vind ik de Novularies niet zo mooi, maar zo knappen ze er cker van op!!! :)

veel plezier ermee en denk om de stoeprandjes;)

Gr,

Gerard
door creative117
#41019
Dag Henk,

ziet er chique uit.

even een vraagje van een net wat ander orde.

Mag ik weten:

hoeveel lager je wagen ligt;
hoeveel inch je velgen zijn;
welke bandenmaat je er op hebt;
of je spoorverbreders hebt en zoja, waar en hoeveel mm.

Bedankt,

Roger
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#41022
Hoi Roger,

Verlaging weet ik niet exact, ik schat dat ik om en nabij de 7 cm omlaag gegaan ben, voorzijde een cm meer dan de achterzijde. Heb daar de schroefset een paar slagen hoger laten staan zodat ik toch nog eens een paar zakken potgrond kan meenemen van het tuincentrum mocht het nodig zijn :D

Velgen zijn 19 inch met 235-35-19 aan bandenmaat.

Spoorverbreders met centreerring uit 1 stuk, voorzijde 15 mm per kant, achterzijde 20 mm per kant.

Wil je alles exact zien dan kijk even bij mijn garage, heb al mijn mod's cq onderdelen met beschrijving en foto gedocumenteerd. Misschien staat daar ook nog wat extra info bij.
En anders gewoon even een berichtje sturen mocht je nog wat willen weten.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#41048
Henk,

je Nuvo's zien er weer spik en span uit! Mag ik je vragen wat dit gekost heeft? Tijdens het opbouwen van mijn auto is er een boer over mijn velg heen gereden toen hij een brug op wou met als resultaat... 1 flink beschadigde velg al is het wel allemaal oppervlakkig (eigenlijk alleen de blanke lak).

Groeten,
Ramon

P.S> Heb vandaag de TT gewassen en weer wat nieuwe foto's gemaakt :D
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#41053
Hoi Ramon,

Aiiii da's minder goed nieuws. Voor de prijs van het polijsten kun je waarschijnlijk beter 1 nieuwe velg kopen. Ik had iemand in Duitsland gevonden die dit voor 75 euro per velg deed. Nu is de markt in Duitsland wat groter met dit soort zaken, je hebt dus kans dat je in Nederland wat meer kwijt bent.
Maar als het aluminium zelf geen schade heeft opgelopen zou je met waterproof nat opschuren en een laag blanke lak er overheen misschien ook al klaar zijn.

P.s. Ben benieuwd hoe je nieuwe foto's eruit zien, kunnen we de zaak eens goed bewonderen.


Grtn Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]