Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#41139
Eindelijk heb ook ik LED-strips gevonden waarmee ik een mooie DRL look wil creeëren.
(het zijn vrij simpele autostyle modellen, maar de strips zijn, in tegenstelling tot sommige anderen, mooi zwart en als dit bevalt kan ik altijd nog op zoek naar modellen met eventueel meer lichtopbrengst en grotere leds)

Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je deze strips (mijne zijn 35cm) op het bovenste deel van het honingraatmotief dient te plakken,
bij het testen op een 12V bron valt mij echter op dat de leds in de strips zeg maar vanaf de 'kopse kant' naar voren stralen, dus vanaf de hele dunne kant van de strip zeg maar (moeilijk uit te leggen)
Ik dacht eerst altijd dat de leds vanaf het brede deel van de strip naar voren het meeste licht gaven.

Heb ik het verkeerd?
Moeten de strips dus niet op de grilletjes zelf, maar op de voorbumper zelf geplakt worden, dus net boven zo'n grilletje?
Hier wat foto's, ookal zijn ze niet zo scherp (telefoon):

Afbeelding
Hier probeer ik aan te geven in welke richting de leds schijnen:
Afbeelding

Bedankt,

Tim
Laatst gewijzigd door allewijn op za aug 01, 2009 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#41140
Nogmaals twee (weer niet al te scherpe) foto's getracht te maken, waarbij ik de ledstrip in twee posities hou:
(sorry, heb de TT nog niet gewassen dus excuus voor de vliegjes op bumper/grillen)

Moet het dus niet zo:
Afbeelding

Maar zo?:
Afbeelding
door emanuel
#41143
Leuke stripjes, maar niet geschikt om buiten op je auto te monteren. Die zijn in no time helemaal weggerot/aangevreten. Er zijn spuitbussen te koop waarmee je dit soort printmateriaal in kan spuiten om het te beschermen. Hoe lang dat gaat houden weet in niet.
Dit stripje lijkt erg veel op strips die verkocht worden om op modelvliegtuigen te plakken als nachtvlieg verlichting.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8831
Laatst gewijzigd door emanuel op di jul 28, 2009 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#41144
emanuel schreef:Leuke stripjes, maar niet geschikt om buiten op je auto te monteren. Die zijn in no time helemaal weggerot/aangevreten. Er zijn spuitbussen te koop waarmee je dit soort printmateriaal in kan spuiten om het te beschermen. Hoe lang dat gaat houden weet in niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Heb ze er al ff op zitten en zien er nog steeds goed uit, functioneren prima. En dus wel geschikt voor extern gebruik van je auto.
Geen spuitbus nodig in ieder geval.
door emanuel
#41145
xcharmedx schreef:
emanuel schreef:Leuke stripjes, maar niet geschikt om buiten op je auto te monteren. Die zijn in no time helemaal weggerot/aangevreten. Er zijn spuitbussen te koop waarmee je dit soort printmateriaal in kan spuiten om het te beschermen. Hoe lang dat gaat houden weet in niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Heb ze er al ff op zitten en zien er nog steeds goed uit, functioneren prima. En dus wel geschikt voor extern gebruik van je auto.
Geen spuitbus nodig in ieder geval.
Hebben ze al een winter doorgemaakt?
Gebruikersavatar
door screamer
#41147
Ik vrees ook dat ze niet langer dan 1 winter mee zullen gaan. Je ziet de solderingen zo open en bloot zitten, wat vocht (en pekel) en dat oxideerd lekker. Dan is het nog maar een kwestie van tijd dat er LED gaan uitvallen.

Je zou ze in zwart kunsthars kunnen gieten en dan zorgen dat de lens van de LED's vrij blijven.


Guy
door allewijn
#41148
Of ze lang mee gaan of niet dat weet ik niet, dat maakt mij als eerste setje en voor zo'n prijsje ook nog niet uit.
Dat je de solderingen ziet zitten betekend echter niets, alles zit namelijk gegoten in een transparante siliconenlaag.
Alles is dus volledig van de buitenlucht afgesloten, omdat het echter transparant is zie je dat niet op de foto's!
(De gehele strip bestaat dus uit een flexibele transparante rubberen/siliconen strip)
Er komt absoluut géén water bij. Ze zijn volgens de handleiding ook volledig waterdicht en weerbestendig.
En als dat niet zo is laat ik jullie dat uiteraard meteen weten.
Deze zomer gaan ze er iig op en ga ik er hopelijk plezier aan beleven!
Weer on-topic: Iemand informatie over de manier van bevestigen?

Op deze foto is al beter de opbouw en dus afscherming/waterdichtheid van de strip te zien:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door screamer
#41150
Als de LED's vanaf de 'smalle kant' licht uitstralen dan kun je ze tegen de bumper zelf monteren. Dan zie je er ook het minste van denk ik.

Misschien voorlopig goede dubbelzijdige tape gebruiken, om te kijken of het bevalt. Met bouten of lijm is gelijk zo definitief.


Guy
door allewijn
#41172
Ik ga de strips ook plakken! Er zit tenslotte al sterke 3M tape op de achterkant van de strips!
Nog even een vraagje voor degenen die ook al soortgelijke ledstrips hebben:
Hoeveel leds branden er bij jullie per kant?
Ik heb nml strips van nagemeten 34cm met 14 leds per kant, om de 2.5cm zit een LED.
Misschien is dit wat teveel van het goede en kan ik de helft van de leds afplakken zodat er maar 7 leds (elk 5cm van elkaar verwijderd) zichtbaar zijn?
door emanuel
#41175
Tja, als ze al ingegoten zijn heb ik niets gezegd, dat was op jouw foto's niet zichbaar.
door allewijn
#41178
Even een test opstelling gemaakt.
Wat vinden jullie?
Staan 7 leds per kant beter?
Of 14?

Afbeelding

Zoals jullie hier zien schijnen deze leds mooi vanaf de kopse kant (dus vanaf de dunne zijde) naar voren.
De strip kan dus héél plat in bovenste frame van grillen of weer net daarboven op onderzijde van voorbumper gemonteerd worden.
Je ziet er dan niks van:

Afbeelding
door creative117
#41181
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#41185
IAllohI
Ik vind die 7 leds wel mooi, succes met het plaatsen.
En veel plezier ervan! Ik vind het ideaal.
Gr. Ellen
door emanuel
#41219
7 leds is veel fraaier. Ze lijken wel erg blauw, klopt dat?
De leds die je hebt zijn gemaakt om LCD schermpjes van telefoons ed van licht te voorzien, en daar is meestal heel erg koud wit voor nodig.
Gebruikersavatar
door Mischa
#41220
creative117 schreef:Hoi,

ik weet niet hoe dun de strips precies zijn, maar is het geen optie om ze aan de onderzijde van de koplampunt (en dus bovenop het bumperdeel) plakken? Ik vind het zo geen gezicht hoe b.v. Mercedes rondrijdt met die afgezakte RDL's. Zoiets hoort echt in of bij de koplampgroep thuis.

Groet,

Roger
Hmm, en toch heeft de A8 de strips ook zo laag zitten... :) Persoonlijk ben ik er sowieso geen echte fan van. Ik vindt het echt wel mooi staan, maar het doet mij toch continu een beetje denken aan de angel-eyes van BMW die je na een tijdje op bijna iedere auto zag verschijnen... Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen mening 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]