Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#42804
Hallo allemaal,

Ik heb via Ebay een z.n. Engels achterlicht op de kop kunnen tikken omdat ik ook van die witte punt afwilde in het rechterachterlicht.
Wat schetst mij verbazing, er zit verchil in de uitvoering van de knipperlichten. Het heeft niets met de leeftijd te maken, beide achterlichten zijn van 1999 dus daar kan het niet aan liggen.

Bij mijn huidige achterlichten is het glas van het knipperlicht "helder" van kleur, aan de binenkant zitten er 2 oranje kapjes over de lampjes zodat het toch oranje van kleur wordt zodra je het knipperlicht gebruikt.
Bij het pas gekochte achterlicht zitten die kapjes er niet maar is het glas van het knipperlicht oranje van kleur. Dat ziet er natuurlijk niet uit als je het linker en rechter achterlicht bekijkt van een afstandje.

Hier een fototje waarop duidelijk de verschillen te zien zijn. Het onderdeelnummer is: 8N0945096 D
Boven het "Engelse" achterlicht met het oranje glas ter hoogte van het knipperlicht en onder mijn origineel met helder glas en inwendige oranje afdekkapjes.
Afbeelding

Ik vraag me dus af of jullie allemaal dezelfde achterlichten als ik hebben of dat er ook mensen zijn met de oranje uitvoering in het glas van het achterlicht. Het is mij een compleet raadsel waarom er dit verschil in uitvoering is.

Grtn Henk
door Brian-TT
#42805
Ik heb ook een engels achterlicht, maar gewoon gekocht bij de nederlandse dealer.
dat achterlicht wat jij hebt heb ik nog nooit gezien, is het wel een originele Hella lamp ??

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brian-TT op vr jan 08, 2010 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#42807
Yep volledig origineel Audi en Hella, alles staat netjes in het glas zoals aan de linkerkant. Alleen jouw nummer eindigt op A en het mijne op D.
Daar moet het mee te maken hebben maar waarom zo'n verschil in uitvoering???

Snap er geen hout van.....
door creative117
#42810
Dag Brain,

heb jij nu dus een rode achteruitrijlamp......?

Groet,

Roger
door Brian-TT
#42812
creative117 schreef:Dag Brain,

heb jij nu dus een rode achteruitrijlamp......?

Groet,

Roger
Yep..... :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#42829
Dus je hebt geen probleem nu omdat er een goedkeuring type "e" op staat gedrukt?
Aangezien:

-De kleur van het uitgestraalde licht moet wit zijn . Bij twijfel kan de kleur worden getoetst aan de definitie van wit licht in bijlage IV
door Brian-TT
#42831
Voor de APK moet je natuurlijk ff het originele achterlicht terugplaatsen, maar dat is in 5min gefixt...... ;-)
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#42835
Dat is volgens mij een misverstand, achteruitrijlicht mag wel en moet indien aanwezig wel werken maar het is geen verplichting:


APK-Eisen

Buiten de auto

Alle verlichting die op de auto zit moet ook werken, er word wel onderscheid gemaakt tussen verplichte, en toegestane verlichting.
De verplichte verlichting is:

2 stadslichten, 2 of 4 dimlichten, 2 of 4 grote lichten, 2 achterlichten, kentekenplaatverlichting, 2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor.
Het spreekt voor zich dat geen van deze verlichting verblindend mag zijn, m.u.v. de grote lichten.
Indien een achterlichtglas is gescheurd, mag deze geen wit licht naar achteren uitstralen, m.u.v. de achteruitrijlichten.
Tevens moet de auto aan de achterzijde voorzien zijn van 2 niet driehoekige reflectoren.


De toegestane verlichting is:

1 of 2 mistachterlichten ( indien er 1 is gemonteerd moet deze aan de linkerzijde zitten).
Derde remlicht ( indien deze is gemonteerd moet die nagenoeg in het midden van de auto zitten, en hoger dan de andere remlichten).
Mistlampen voor.( deze mogen alleen kunnen branden wanneer de andere verlichting is ingeschakeld).
Achteruitrijlicht ( deze mag alleen branden als de achteruitrijversnelling is ingeschakeld. dus niet met een aparte schakelaar aan en af gezet kunnen worden).

Maareh om even op het topic terug te komen, kunnen een paar mensen eens kijken als ze tijd hebben of hun knipperlichten nu helder van kleur zijn of dat er ook zijn die de oranje variant hebben. (zie foto aan begin topic)
Ik kan met dit achterlicht niets en wil het op marktplaats ofzo zetten maar ga dat niet doen als de oranje variant hier helemaal niet voorkomt. T'is natuurlijk niet de bedoeling dat ik een andere niets vermoedende TT rijden met mijn probleem opzadel.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door mauro
#46088
Afbeelding

Of je kijkt voor US Achterlichten. Deze zijn iets aparter:

- Symmetrische vorm, zowel links als rechts witte plasticdelen
- Dubele remlichten origineel
- Rode knipperlichten
- Reflectoren aan beide zijkanten welke middels led licht verlicht worden
- Plug en play, worden vaak aangeboden op ebay.de

Het linker witte palstic deel zit voor mijn rode mistlamp, komt dus zo door de APK.
door Brian-TT
#46110
Ik wilde juist van dat witte bolletje af :-D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#46121
ik ben het helemaal met brian eens! het breekt de achterkant echt af
dat witte rondje in het achterlicht.

ik zal ook steeds een nieuw unit bestellen maar het blijft er steeds maar bij :(

gr.dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]