Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Satu
#44449
Wie o wie weet of kan mij vertellen op welke hoogte de binnenspiegel normaal hoort te zitten, de heren van Carglass zijn zoeven bij mij langs geweest om de ruit te vervangen maar mijn binnenspiegel zit op plm 7cmvanaf de bovenkant gemonteerd en de vervangingsruit daar zat de aansluiting op 13,5 cm gemonteerd. Dit alles gemeten vanaf de bovenkant van de ruit aan de buitenzijde.
Ik vond 13,5 cm wel erg laag en ontneemt je zicht naar voor ook wel behoorlijk maar bij mijn normale spiegelstand vindt ik dus weer dat die net ffee te hoog zit ivm het zicht naar achteren ik zit nu regelmatig tegen het eind van mijn bovehemel te kijken.
Wat is nu de juiste hoogte vraag ik me af, de heren zijn weer weggegaan met de opgenoomen maten en mijn chassisnummer en gaan nu bij audi zelf een ruit bestellen maar op de vervangingsruit stond ook het logo van audi zelf dus leek mij dit een org. ruit.
Kan iemand mij vertellen wat nu goed en wat nu "fout"is?

bvd. Henk
Gebruikersavatar
door autoglas
#44450
Hoi,

Vanaf 98 tot 2000 zit de spiegelsteun op ong 12 cm en heb je een relatief grote binnenspiegel..
Vanaf eind 2000 zit spiegelsteun hoger nl op ong. 4,5 cm en heb je een kleine binnenspiegel welke veel eleganter oogt net zoals onze auto's..
Wij vragen dit steeds vooraf aan onze klanten om teleurstellingen te vermijden en de wagen orgineel te behouden.
Met vriendelijke groet,
Leo
door Satu
#44452
Leo bedankt ik heb dus een eind 98er maar met een ruit van vanaf eind 2000 maar wel een vrij grote spiegel van ong. 20 a 25 cm dacht ik zo uit mijn hoofd. Dus wat is wijsheid lekker een hoge spiegel met veel zicht naar voren of een lagere spiegel met weinig zicht naar voren en als je dan vooruit kijkt kijk je gelijk in die grote spiegel naar achteren.
Bedankt i.i.g. voor je reply en uitleg.
gr. Henk
door creative117
#44455
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Geert
#44462
ik heb ook een nieuwe ruit via carglass erin gekregen.
Netjes met logo etc. Bij mij op de zaak omgewisseld zonder dat ik er ook maar naar om hoefde te kijken.
Spiegel weer netjes op de originele plaats.
door Satu
#44479
Ja sorry Roger ik moet het met Geert eens zijn, de mensen kwamen MET een origineel Audi voorruit MET logo, en toen hij net uitgestapt was zei hij gelijk dat de spiegel verkeerd zat en heeft het me zelf laten beslissen, hoog of laag, ik heb voor hoog gekozen dus de mensen hoe vriendelijk ze waren zijn weer naar de zaak teruggegaan en hebben bij AUDI een goede ruit voor mij besteld.
Dus ik denk dat je niet perse voor origele onderdelen naar een Audi garage toe hoeft, Kijk bijv. maar naar MARJA met zijn cruisecontroles, zijn ook origineel van Audi, en niks ten nadele van een Audi garage hoor maar als ik ergens goedkoper terechtkan voor hetzelfde produkt geef ik liever het overgebleven geld nog eens extra aan mijn TT.
Dat is ong. hetzelfde als 2 goede jeans kopen voor hetzelfde geld als 1 Replay.
Maar een ieder zijn eigen ding.
Groejes Henk
door creative117
#44483
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Geert
#44484
hoezo vreemd verhaal? ik zie toch het logo etc. en de nieuwe ruit wijkt totaal niet af van de vorige.
Zal me trouwens een worst zijn wie en wat er geld aan verdiend. Ben er gewoon voor verzekert.

Afbeelding
door Satu
#44485
Als je dan goed gelezen had dan had je kunnen zien dat de heren van Carglass MET een vervanginsruit aankwamen waar het "officiele" Audi logo instond, dus ik ga ervanuit dat zij een originele Audi ruit bij zich hadden. Dat de spiegelstand 6,5 cm lager was dan de mijne waar OOK een Audi logo instaat, tja dat was dus mijn vraag in het begin, dus zijn we weer terug bij af.
Maakt niet uit waar dat ding vandaan komt toch als er maar Audi opstaat en dat de spiegelstand zo is als hij nu is, dus HOOG, voor het betere zicht vooruit. En zoals de persoon van autoglas uit Belgie al meldde, is het misschien al een vervangingsruit die er bij mij inzit en istie van na 2002 zal mij een biet wezen als die spiegel maar niet zo laag hangt.

Groetjes en een fijn weekend
Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]