Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vorle
#45774
Info vooraf: Ik ben in het bezit van een 180pk versie uit 1999; zilvergrijs, coupé.

In mijn TT zitten gewoon halogeen lampen. Nou ben ik niet erg tevreden over de lichtopbrengst en heb dus ook de lampjes vervangen. Wel beter licht maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Misschien is xenon wel iets dacht ik. En dan gaat de voorkeur uit naar originele koplamp unit’s i.p.v. zo’n xenonsetje van een paar tientjes. Maar is dit wel verstandig en kan dat überhaupt wel? Ik heb namelijk de vele andere topics doorgelezen maar ik kan toch nog niet echt een oordeel vellen omtrent wat nu de risico’s zijn en waar ik eventueel het beste mee af zal zijn. Ik heb namelijk iemand gevonden die originele xenon unit’s wil verkopen aan me maar ik weet niet hoe dat uitpakt in mijn TT en hij ook niet. Waar moet ik allemaal op letten?
Hoe zit het met ballasten, regelaars, inlezen, warmteproductie, doorbranden, vermogens, bedrading enzovoorts enzovoorts…

Mocht je iets meer weten of heb je er ervaringen mee, dan hoor ik heel graag van je!

Gr. Willem van de Vorle. :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#45775
De koplamp units (basis) van de Halogeen & de Xenon versie zijn gelijk. Bij de xenon is de unit standaard uitgevoerd met de ballast, D2S lampen, & automatische hoogte regeling. Doorbranden, vermogen, e.d. zijn geen probleem.
Om de OEM Xenon versie te installeren zal er bedrading aangepast moeten worden om de automatische hoogte regeling te kunnen gebruiken.

Let op: er zijn 2 versies wat betreft de stekker aansluitingen van de units. Ik zeg uit m'n hoofd 9 polig & 12 polig. Ze zijn niet uitwisselbaar & bedrading zit anders gestoken. Vanaf bepaald chassisnummer is er een update doorgevoerd. Dit weet ik alleen van de Halogeen versie, maar zal voor Xenon niet anders zijn.

Kies lekker voor een aftermarket set, ziet er hetzelfde uit in de TT als je de 6000K versie kiest, en bespaart je een heleboel tijd & gekloot. Als je het al voor elkaar krijgt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]