Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Roadster61
#47042
Hallo allemaal,

Allemaal een beetje schadevrij de sneeuw doorgekomen??
Wij gelukkig wel, ondanks de zomerbanden ( zij het af en toe met moeite).

Ik denk er toch aan om nog op zoek te gaan naar een setje winterbanden voor een MK1-2001.
Is het niet meer voor deze winter dan maar voor de volgende.


Wie heeft ev wat of heeft een goed adres :?: :?:

grTTz

Jan
Gebruikersavatar
door sweeper
#47048
Ik heb zelf dit jaar de Goodyear Ultragrip Performance2 in 225/40VR18 gekocht via www.ej-banden.nl , en dat scheelde me een hele berg euro's. Om precies te zijn koste ze per band € 155, incl. btw & bezorging. (verkoop adviesprijs € 280,-)
Ze werden keurig binnen 3 dagen geleverd. Ze rijden echt geweldig, en volgens de ADAC e.d. zijn ze de beste.

Ook kan je eens kijken op www.autobandenmarkt.nl

En dan afspraak maken met een lokale bandenservice station. (geen kwik-fit ofzo)
door allewijn
#47052
Ikzelf had vorig jaar 18" Audi S8 velgen met Dunlop Sportmaxx zomerbanden gekocht.
Een vriend van mij had een Audi RS4 B5 waarbij hij naast zijn originele 18" RS4 velgen met zomerbanden, nog een set 18" RS4 velgen met winterbanden had gekocht. Deze waren multisteek.
Zijn RS4 heeft hij recentelijk verkocht en hij had genoemde set dus over.
Ik heb deze set van hem gekocht en ben er wááánzinnig blij mee.
Het zijn nml. 18" RS4 velgen met ET20 (ipv de meeste ET35 velgen) waardoor de velgen/banden prachtig de wielkasten vullen.
Geen spacers meer nodig.
De winterbanden die hij had blijken zogenaamde ALL-season banden, af fabriek ook op sommige nieuwe Audi's gemonteerd.
Het betreffen de Dunlop SP Sport 01 A/S banden.
Ik sta versteld van de performance van deze banden.
Ze maken véél minder rolgeluid en geven veel meer comfort dan mijn voormalige Dunlop Sportmaxx zomerbanden.
Ze geven voldoende grip bij droog weer en bij hevige regenval.
en bij de sneeuw van de laatste weken presteren ze helemaal wáánzinnig.
Het zijn de enige All-Season banden die ook daadwerkelijk het 'sneeuwvlokjes' logo én het 'M+S' logo mogen dragen, waardoor ze ook in Duitsland e.d. goedgekeurd zijn.
Verder voordeel is dat ik ze het héle jaar eronder kan houden en dus niet terug hoef naar mijn Dunlop Sportmaxx banden.
Daar ik de ET20 RS4 velgen toch ook weer mooier vindt staan dan de S8 velgen (ik had toen ik de TT kocht ook RS4 velgen, maar dan ET35, daarna dus Audi S8 velgen ET35 met spacers om ze breder te maken en nu dus RS4 velgen ET20 die uit zichzelf al breed zijn) zal ik in de lente mijn S8 velgen schoonmaken/opknappen en ze daarna weer te koop zetten.

De Dunlop SP Sport 01 A/S kan ik je dus ook aanraden mocht je een 'allrounder' willen.
Ik kan je vertellen dat ik met deze banden en de quattro aandrijving in de meest diepe sneeuw heb gestaan waar ik zonder enkele slip uit kon rijden.
Gebruikersavatar
door roellies
#47061
Roadster61 schreef:Hallo allemaal,

Allemaal een beetje schadevrij de sneeuw doorgekomen??
Wij gelukkig wel, ondanks de zomerbanden ( zij het af en toe met moeite).

Ik denk er toch aan om nog op zoek te gaan naar een setje winterbanden voor een MK1-2001.
Is het niet meer voor deze winter dan maar voor de volgende.


Wie heeft ev wat of heeft een goed adres :?: :?:

grTTz

Jan
Ikzelf heb nog een hele goede set staan hier:
http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=4738
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]