Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door marvin
#47480
Pascal, als je de deur weer in goede staat wil hebben, meld je dan eens bij Wellcoll in maastricht, en vraag naar Marco, deze kan zeer zeker verder helpen om een oplossing te zoeken voor je probleem!

Check de website voor meer info:

WWW.WELLCOLL.NL
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47587
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie hulp en ik zal jullie advies opvolgen. Laat jullie wel weten hoe het afloopt! Groeten, Pascal
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47622
Ben bij wellcoll langsgeweest en mijn opties doorgenomen. Zij kunnen mij in vergelijking met andere spuiterijen de meest voordelige oplossing bieden om tot en mooi eindresultaat te komen. Groeten
Gebruikersavatar
door sweeper
#47636
& wat is die meest voordelige oplossing dan????
door marvin
#47678
Hey pascal,

Goed dat je langs Wellcoll bent geweest... ook vestigingen in Heerlen, Kerkrade, en Sittard! Zelf ben ik werkzaam in Heerlen.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47682
@Sweeper; De meest voordelige oplossing is de rechterkant opnieuw spuiten en ze nemen dan ook meteen de voorkant en achterkant mee omdat daar ook at lichte beschadeging zit. Dit incl nieuwe v6 bumper voor ongveer 2500,-. Er was nog een ander bedrijf dat het nodig vond om de volledige buitenkant opnieuw te spuiten en wilde daarvoor 4000,- zonder v6 bumper gesporten en gemonteerd. Dus indien ik zover ben dan kies ik voor Wellcoll denk ik...Die garandeerde me een perfect resultaat voor een acceptabele prijs.

@Marvin; Ja ik werd door Marco geholpen..fijne vent en to the point.

Groeten
door creative117
#47685
2500 euro voor het spuiten van 3 panelen + een voorbumper, da's redelijk aan de prijs zeg. Zelfs als ik de prijs van een voorbumper eraf haal ( +/- 700 euro?) dan is het nog 1800 euro, voor 200 euro minder laat ik in Uden mijn hele auto spuiten, en niet bij een beun, maar bij een top adres waar ik al vaker mijn schades heb laten reparren. Die knakker die er 4000 euro voor vraagt spoort niet echt. Die zal het vast echt druk hebben denk ik!

Groet,

roger
Gebruikersavatar
door denders
#47688
Normaal bij een goede schadehersteller is het per paneel 300 euro....zonder uitdeuken enz. inclusief btw!

Veel geld dus om een "waas" eruit te halen.
Mijn ibiza cupra heb ik ooit aan 1 zijde helemaal laten spuiten incl. motorkap, (dikke vandalisme kras over de lengte)
Maar goed, uiteindelijk zie je het van heel dichtbij toch altijd (ik wel) dat het bij een niet-dealer toch andere verf is/metallic.

Was ik (zwart) dan maar 750 euro voor kwijt!

De hele auto laat je meestal spuiten (goed!) voor zo 1800 euro gemiddeld.
Die ene van 4000 euro wilde gewoon geen nieuwe klanten meer hebben en zo weet je dat iemand dan toch niet op je offerte afkomt....


Zeker ook crisistarief bij sommige herstellers?? :oops:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47696
ik vind het ook een hoop geld voor het spuiten. als ik jou was had ik nog even verder geinformeerd
bij diverse schade herstel bedrijven.

er zit een hoop prijs verschil tussen de 1 en de andere schade bedrijf.

grTTz. dennis
door creative117
#47701
Zo krijgt de betiteling "fijne vent" toch wel een heel ander smaakje. Lachen terwijl je genaaid wordt noem ik dat. wegwezen Pascal bij die oplichters.

@ Marvin, tja Marvin, mijn excuses dat ik zo over je werkgever praat, maar ik kan het toch heel moeilijk anders zien. Het is niet mijn bedoeling om hier mensen af te lopen zeiken dus hopenlijk zie je het niet persoonlijk maar ik heb e rpersoonlijk nogal; problemen mee als bedrijven, en nu trek ik het maar even in het algemene, niets vermoedende klanten, die mestal niet terzakekundig zijn, proberen af te melken. Een ander goed voorbeeld daarvan is dat je zo nu en dan hele oude vrouwtjes ziet rijden in de allerduurste uitvoering van een type wagen. Ook zo een verkoper geweest die zijn kans gepakt heeft om makkelijk te scoren (lees, zijn bonus op te schroeven) jachie, verkopers en verzekeringslui, en sinds enige tijd ook bankiers, niet te vertrouwen.

Gegroet,

Roger
Gebruikersavatar
door sweeper
#47710
Ik ben het met bovengenoemden eens dat het toch wel aardig aan de prijs is. Ik heb zelf een paar jaar geleden een zilvergrijze Golf 4 voor € 1600,- rondom laten spuiten met weg werken van kleine schade puntjes.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47809
Hey jongens...bedankt voor het reageren. Ik moet zeggen dat ik idd zelf helemaal geen idee heb wat het mag kosten..bij die knakker die 4000 euro vroeg was ik ook snel weg. Wellcoll had ik nog een keertje gebeld, omdat ik mijn passagiersportier ook bijgewerkt wil hebben en die gaf me dezelfde opgave van 1800 euro voor alle panelen rondom spuiten en bijwerken, behalve motorkap en achterklep. De V6 bumper gespoten moest 1000 euro kosten ongeveer. Dan is hij idd niet goedkoop, maar wel in de buurt van de richtprijs.

@Roger: Waar in Uden heb jij je TT laten spuiten? dan ga ik daar ook nog even informeren.

Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet!

MVG, Pascal
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47904
1000 EURO VOOR HET SPUITEN VAN EEN BUMPER??!! :shock: :shock: :shock:
Word dat ding dan met 18 karaats goud bekleed ofzo?!! :?
Hier zakt mijn broek echt van af hoor.. ga naar een normaal bedrijf en betaal niet meer dan 250 euro!

en btw, auto totaal over laten spuiten in dezelfde kleur ( met bonnetje ) kost je normaal niet meer dan 1500 euro, mits de auto redelijk strak is.

Afzetters...wat een gelul zeg :evil:
Gebruikersavatar
door denders
#47947
Als ALLES 1800 rondom zou moeten kosten, is het redelijk voor HEEL je wagen.
(goede verf en goede laklagen)

Die Wellcoll is een dure zeg.. man o man, niet meer bellen zou ik persoonlijk zeggen!
Sorry maar DIKKE winst is echt te gek!
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#48018
Ik zal je nog sterker vertellen:

Er gaat aan materiaalkosten niet meer dan 50 euro inzitten als er dan ook nog grondverf op moet! En dan hebben we het niet over wikkie-wakkie verf die ze daar waarschijnlijk ook nog gebruiken maar over Lesonal of Standox, de duurdere merken zeg maar.

Ik snap best dat die jongens er wat op willen verdienen, vraag zelf ook ongeveer 200 euro voor een bumpertje, maar deze gasten zijn echt van de pot gerukt!
Ik heb nog nooit mogen meemaken dat iemand meer dan 300 euro vroeg voor het spuiten van een bumper.. :?
En als laatste nog even ter indicatie;

Een bumper gespoten volgens verzekerings prijzen komt rond de 550 euro uit, ongeacht het bedrijf.

Doe jezelf een plezier en ga eens heel goed om je heen kijken naar andere schade bedrijven!
Ik neem aan dat je auto voor de rest niet strakgemaakt wordt maar alleen een deklaag ( blanke lak ) krijgt, in dat geval is het niet meer dan 10 minuten werk om de hele auto klaar te krijgen, afplakken niet meegeteld. Hoe dan ook, je word nu aan alle kanten genaaid.

Martijn.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]