Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47191
Hey beste forumgenoten,

Het is mij onlangs pas opgevallen dat op vooral op mijn passagiersdeur een donkere waas zit. Deze is met het oog niet te zien maar als ik een foto van de auto neem dan zie je het duidelijk. De foto is genomen na een grondige wasbeurt. Iemand enig idee wat het kan zijn, of ben ik me dit gewoon aan het inbeelden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47192
Nog even erbij zeggen dat de deur volledig recht is en ik geen rare lasnaden zie of iets dergelijks. Had bij de koop ook iemand meegenomen die er speciaal naar keek of de auto misschien in elkaar gezeten heeft of niet. Zoals ik al zij viel er met enkel het oog niets op. Groeten
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47193
Zou ik dit evt wegkrijgen met een Claybar http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00051.aspx Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Groeten
Gebruikersavatar
door marttin
#47194
Ik denk toch dat de zijkant overgespoten is, metallic hebben ze uitgespoten over de deur heen, daarna met blanke lak de gehele deur en voorkant gespoten.

De reden dat je dit met het blote oog bijna niet ziet heeft met het breken van het licht op de metallic deeltjes, deze staan anders gericht dan de originele metallic.

En met poetsen zal je het wel niet weg krijgen omdat het onder je blanke lag zit.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47195
Ik zal dus de gehele deur opnieuw moeten laten spuiten?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#47197
Ja dit is duidelijk spuitwerk,

Wellicht rechtsvoor wat gedaan en toen halverwege uitgeneveld ipv geheel te spuiten. Je ziet dat vaak niet tot dat je de auto onder een bepaalde hoek bekijkt.
Daar kun je alleen met opnieuw spuiten wat aan doen.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door Vincentos
#47199
Dit lijkt inderdaad wel sterk op een overgespoten deel.

Wat je eventueel kan doen is langs carclean rijden. Zij hebben een lakdikte meter en daarmee kun je direct zien of het deel is overgespoten.
Zilver is trouwens een lastige kleur om geen kleurverschil te kunnen zien na schade.

Gr,
Vincent
door marconitro
#47204
deze is gerspoten door een klungel!!!!
het beste wat je kan doen is met een p1200 en water afschuren
en opnieuw laten lakken bij iemand dat dit het wel kan.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47206
Enig idee waar ik dat het beste kan laten doen. Ik woon zelf in Maastricht. Wat gaat me zoiets kosten denken jullie?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#47207
Ja das een goeie, als je bij een bedrijf gaat kost het natuurlijk best wel wat maar heb je wel garantie op goed werk.
Ik zou Care Schadeherstel in de Beatrixhaven proberen en gewoon vrijblijvend eens naar laten kijken.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47208
Dankje Henk.. Het zal maar moeten denk k..wil mn TT wel in een top staat hebben..zit er misschien aan te denken om de auto eind dit jaar aviator grey of suzuka grey te laten spuiten. Leek me zelf wel mooi, wat denk jij?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#47215
Meteen helemaal overspuiten! Ben je meteen van het probleem af.
Mooie donkere grijstint. Staat erg gaaf denk ik.

Gr,
Vincent
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47345
@Pascal: Neem eens een kijkje in mijn topic over mijn exterieure verbouwing... kan je zien hoe een TT er in donker grijs mettalic uit ziet :D

Het topic -> projecTT-ONE: Exterieur

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47353
Hey Ja dat topic heb ik al vaak bekeken en jij hebt idd een erg mooie grijstint erop gespoten! echt subliem!
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47439
@ PascalTT
Als je je deur wilt laten spuiten zou ik meteen voor een totaal andere kleur gaan op de gehele auto.
Het is prijstechnisch helemaal niet interessant om je deur te laten spuiten want als je geen kleurverschil wilt met de andere delen dan zullen je voorscherm en achterscherm ook uitgespoten moeten worden.

Het is wel erg jammer om dit te zien want ik heb nog nooit een auto gezien waar ze gewoon lukraak een kleur opspuiten die niet klopt en vervolgens nog heel lelijk uitspuiten ook.
Op mijn werk maken wij ook foto's van de auto's voor de verzekeringsmaatschappij ( als bewijs dat we ze echt gedaan hebben zeg maar..) maar ben dit nog nooit tegen gekomen.

Je gaat als spuiter toch geen audi TT verpesten..??!!:P
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]