Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door elbe
#47504
Beste mensen,

Is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Kunnen originele Audi A4 velgen 7j x 16 ET 42 ook onder Passat van 2001 met ET 35 gemonteerd worden en welke banden (breedte) mogen er op gemonteerd worden?

Alvast bedankt..

Groeten,

Elbe
Gebruikersavatar
door sweeper
#47510
Ja hoor, dat mag geen probleem zijn. Eventueel een spacer van 10mm. per kant er tussen zetten om de ET waarde te verlagen naar ET32. Op 7J brede velgen wordt meestal een breedte van 205 of 215 gedaan voor wat betreft de banden.

In DIT topic vind je een link naar een excel bestandje waar je heel makkelijk de gegevens van de originele set-up met de nieuwe set-up kan vergelijken.
door elbe
#47513
Sweeper schreef:Ja hoor, dat mag geen probleem zijn. Eventueel een spacer van 10mm. per kant er tussen zetten om de ET waarde te verlagen naar ET32. Op 7J brede velgen wordt meestal een breedte van 205 of 215 gedaan voor wat betreft de banden.

In DIT topic vind je een link naar een excel bestandje waar je heel makkelijk de gegevens van de originele set-up met de nieuwe set-up kan vergelijken.
Hallo Eric,

Bedankt voor je reactie

Groeten,

Elbe
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47531
nou nergens niet om hoor maar is het ook een idee om je even voor te stellen in het voorstel topic?

dit is standaard namelijk als je lid wordt van het forum.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#47754
Even een vraag...ik zoek LM velgen voor de winter 16 inch. Maar welke steek heeft mijn TT? 8N
En wat is de geschikte ET waarde? De een is 42 en de andere 35...
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
door Peultje
#47757
jouw TT 8N heeft steek 5x100, ET waardes zit een marche op.. de exacte marches weet ik niet maar als je om en nabij de 35 gaat zitten zit je altijd goed!

gr

gerard
Gebruikersavatar
door sweeper
#47762
Je kan de ET waarde met winterbanden het beste iets hoger houden dus 40 bijv. om met sneeuwkettingen geen problemen te kunnen krijgen. Als je die nooit zal gebruiken is 35 ook prima.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#47890
bedankt!!
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#48369
Hi,

Ik heb 16 inch velgen op het oog. De steek is 5x100 en de ET 40.
Nu zal ik niet gauw sneeuwkettingen gaan gebruiken maar, als ik het dus goed begrijp moeten deze velgen er zo op kunnen??

Alvast bedankt,

Grtjz
Gebruikersavatar
door sweeper
#48403
Ik heb even in ETKA voor je opgezocht wat Audi aangeeft voor winterbanden.
Zowel bij stalen velg als aluminium velg geven zij als advies 6Jx16 H2 ET31

In tegenstelling tot mijn eerdere post moet de ET waarde dus niet hoger worden dan de ET35 die de meeste aftermarket velgen hebben. ET40zal misschien wel passen onder de wagen, maar er bestaat een klein kansje dat de hij tegen de remklauw aanloopt of iets dergelijks. Met een spacer van 5 tot 10 mm per kant is dat prima op te vangen.

Sorry daarvoor, had het natuurlijk gelijk op moeten zoeken voordat ik het opschreef.
Ik ben uitgegaan van de stalen velgen van mijn ouders hun Audi A4 die zelfs een standaard waarde heeft van ET45.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#48529
Hoi Eric,
Bedankt, dan ga ik gewoon verder zoeken ;-)
Bedankt voor je moeite! doeg
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#48530
Zie net bij online-velgen.nl de volgende gegevens verschijnen:

Auto: Audi TT (1998-) Bouwjaar: 1998 tot 2006 Steek: 5x100 Min. ET: 30 Max. ET: 45 Naafgat: 57.1 Aanbevolen bandenmaat: 2055516

Zou et 40 dan wel passen zonder ernstige gevolgen?

Groetjes
Gebruikersavatar
door sweeper
#48532
Blijkbaar wel. Er is ook wel enige marge, et35 of 40 is een verschil van 0,5 cm. , en dat is natuurlijk niet veel.
Ik zou het wel aandurven om de velgen te kopen.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#48536
Oke.
Ik heb ook wel een setje op het oog met et35 en steek 56mm? Maar volgens mij is dat 5x112? Weetje dat toevallig?
Anders valt deze set al gelijk af..
Gr Ell
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]