Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jamey
#47860
zo daar is mijn eerste topic.
ik heb mijn audi TT nog niet maar heb veel dingen in me hoofd zitten wat ik ermee wil gaan doen.
ik wil de auto namelijk mat zwart spuiten of anders wrappen nu zitten er natuurlijk voordelen en nadelen aan. zo heb ik hier en daar gelezen dat als je hem laat wrappen dat je telkens terug kom om nieuwe delen te laten wrappen omdat het snel beschadigt. als ik hem mat zwart laat spuiten kan ik het niet meer veranderen. weet iemand wat het ongeveer gaat kosten? ik heb hier wel op het forum al gelezen dat wrappen tussen de 1500 en 2500 euro kan kosten. maar geen idee wat het spuiten gaat kosten ? en nog een vraag om even lastig te zijn :lol: ik zoek nog een aantal sites voor bumpers, velgen enzo.
het liefst zou ik het spuiten of wrappen hier in nederland laten doen. voor de bumpers en velgen mag het gerust in duitsland of belgie zijn.




alvast bedankt,
gr jamey
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47865
Wrappen lijkt leuk, maar als je echt matzwart wil dan kies 'spuiten' aangezien dat wel definiteif mag zijn maar langer mooi blijft en minder kwetsbaar is in tegenstelling tot folie. Ik werk zelf met folies dus ken de voor en nadelen. Op bedrijfsauto's is t leuk en is t aftrekbaar als reclame, gebeurd dr dan wat mee dan springt de eigenaar ervan niet direct uit zn vel, maar als het ene privewagen is en dr gebeurd wat mee dan claim je direct garantie terwijl t veelal geen garantie is en kan zijn. Dus bij beschadigingen wordt een paneel herzien met nieuwe folie alleen een optie dat kan een dure aangelegenheid worden als je vaker terug moet doordat andere weggebruikers vaak niets met je auto hebben en er dus niet nauwkeurig naar kijken of ze wat raken met uit- of instappen waarbij ze met hun deur je folie raken wat op kan stroppen met een gat in de folie als gevolg wat niet eenvoudig weg te werken is en dus een heel nieuw deel ingepakt moet worden. En je moet op geplakte delen plakken anders kan dr een slechte tot zelfs geen hechting mogelijk zijn, dus met andere bumpers e.d. moet je toch al gaan spuiten dan kan je net zo goed de gehele auto gaan doen.
door jamey
#47867
Ronnie schreef:Wrappen lijkt leuk, maar als je echt matzwart wil dan kies 'spuiten' aangezien dat wel definiteif mag zijn maar langer mooi blijft en minder kwetsbaar is in tegenstelling tot folie. Ik werk zelf met folies dus ken de voor en nadelen. Op bedrijfsauto's is t leuk en is t aftrekbaar als reclame, gebeurd dr dan wat mee dan springt de eigenaar ervan niet direct uit zn vel, maar als het ene privewagen is en dr gebeurd wat mee dan claim je direct garantie terwijl t veelal geen garantie is en kan zijn. Dus bij beschadigingen wordt een paneel herzien met nieuwe folie alleen een optie dat kan een dure aangelegenheid worden als je vaker terug moet doordat andere weggebruikers vaak niets met je auto hebben en er dus niet nauwkeurig naar kijken of ze wat raken met uit- of instappen waarbij ze met hun deur je folie raken wat op kan stroppen met een gat in de folie als gevolg wat niet eenvoudig weg te werken is en dus een heel nieuw deel ingepakt moet worden. En je moet op geplakte delen plakken anders kan dr een slechte tot zelfs geen hechting mogelijk zijn, dus met andere bumpers e.d. moet je toch al gaan spuiten dan kan je net zo goed de gehele auto gaan doen.
hallo ronnie.
ik had inderdaad al gelezen dat jij zelf ook folie plakte en had dus ook deze nadelen gelezen. enig idee wat een audi tt coupe ongeveer gaat kosten kwa spuit werk, gewoon een indicatie ? helaas zijn er mensen die niet opletten of zelfs jaloers zijn op andere die in een wat mooiere auto rond rijden. helaas woon ik in zo een buurt. heb het mee gemaakt met mijn zus der vriend ze auto werd zo in de fik gezet. gelukkig voor mij staat er al een garage box klaar :wink:

gr jamey
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#47874
Krijg nu nog rillingen als ik aan mijn wrap avontuur terugdenk Ronnie :D
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47877
Hallo Jamey, groffe schatting... 3000 euro als je al het werk laat doen (bodywork + spuiten).

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48108
1500 - 2500 euro voor een TT afhankelijk waar je prijs op gaat vragen vermoed ik, echter informeer wel naar de speciale folie die is vrij prijzig maar dan krijg je waar voor je geld en heb je geen grove teleurstelling en flink geld armer achteraf. Als t eenmaal losraakt is t meestal niet meer 100% strak terug te krijgen en moet je dat deel gaan herstellen dus vernieuwen en weer kosten maken. Dus de juiste folie laten monteren als je laat wrappen is het beste. Ik heb op de Caddy Supercast Film gebruikt maar er is nog betere inmiddels, wat duurder maar de supercast folie op de caddy is 55 micron dik wat ongeveer een halve milimeter is en je kan er resultaten mee behalen dat men echt denkt dat het super dun spuitwerk moest zijn zie vb. maar de folie volgt ook alles eronder betreft de carrosserie, zie 3de foto, is t/m onder gewoon over het steenslag gedeelte geplakt en onder aan de rand netjes afgewerkt met van die smerige bodyshoot in t zwart zodat de randen niet losraken vd folie middels steenslag vuil e.d. de rand waar je de krik onder tegen zet bedoel ik dan daar stopt de folie en zit dus vast gesmeerd zodat het veilig bedekt zit onder een laag van dat teerachtige spul.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
door creative117
#48110
van de redactie: 1mm = 1000 micron, dus 50 micron = ......? of het is 500 micron.

Gegroet,

Roger
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48200
Roger,

Weet ik t precies is alweer een tijd geleden, heb snel even gekeken, 50 microns hebben ze genoteerd staan en een levensduur van maar liefst 12 jaar inmiddels weer. Het is iig flinterdun.

Gr Ronnie
Gebruikersavatar
door denders
#48340
Toch wel apart en gaaf om zo te zien!

Jammer alleen van die plastic-shine-chrome wissers, setje nieuwere flat-blades had beter gestaan naar mijn idee!
door ingmarberga
#48341
ik vindt het ook wel erg strak het lijkt me ook wel wat, maar ja goedkoop is het niet als je het mooi wil hebben
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48359
Ik zit dr aan te denken al een tijdje om die van mij geheel om te draaien, alles wat nu zwart is matzwart en de matte delen van de S3 pianolakzwart net als in t interieur, leuke rvs randen en 19 ich mat hart velgen... heb je wel wat unieks iig
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]