Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#57922
Beste Allemaal,

na lang wikken en wegen wil ik toch een carkit inbouwen in mijn TT'tje.
Ik heb gevoel binnen keer een keer de klos te zijn met die iphone aan me hand.

Ik heb een concert 1 waar ik via een interface mijn usb/sd kaart/cd wisselaar mee kan gebruiken. Dus het gaat puur om het bellen en gebeld te worden.

Nu is een parrot ck3100 zo gekocht..maar het inbouwen hoe gaat dat? Kan iemand dat in stappies uitleggen?

Verder waar kan ik hem plaatsen??! Heeft iemand een idee of ervaring of iets wat gewoon strak staat.. ik zag op het forum ook een soort beugeltje omhoog..bij je ventilator. Of kan ik hem op zo'n breed kneepad plaatsen?? die ik niet heb ;-)

Erg benieuwd!!

Bedankt;-)

Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#57924
Gewoon ertussen steken stekkers zijn voorbereid iig ervan. Heb een ck3100 in een van de caddy's zitten. T kastje zit achter t handschoenen kastje de unit komt via een knop naar buiten de draad ervan en daar zit dan direct de bediening unit ook bij geplakt dat je dr amper wat van ziet. In een TT zou ik de 9200 aanschaffen aangezien die met een losse unit werkt en super met bijv. de iphone werkt of met een geheugenkaartje met muziek e.d. volledig over je speakers heen wat de ck3100 niet kan die vallen overigens half uit elkaar na verloop van tijd voor je gevoel, degelijk zijn ze niet die ck3100 serie.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#57929
Oke bedankt,

Punt is alleen dat ik al zo'n kastje B merk van xcarlink er aan heb hangen en dat ik al me muziek al lekker af kan spelen. Dus wat ik zoek is alleen voor bellen.

De Ck3100 voldoet aan die eis. Maar waar kan ik hem plaatsen? In het midden wordt lastig dus kom je eerder links van het stuur uit. Of op een Kneepad? Maar weet iemand waar je zo'n kneepad kan kopen zo'n bredere versie?

Als ik het zelf doe dan heb ik dus nog een ISO stekker verloop nodig?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#57933
xcharmedx schreef:Oke bedankt,

Punt is alleen dat ik al zo'n kastje B merk van xcarlink er aan heb hangen en dat ik al me muziek al lekker af kan spelen. Dus wat ik zoek is alleen voor bellen.
Ahhh...., dan hoef je, als het goed is, alleen nog de "Bluetooth A2DP Module" bij hun bij te bestellen.
zie -> http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =18&page=1
Lijkt me wel zo makkelijk.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#57936
Ellen, die ck3100 van parrot gaat alles van los zitten draaiknop en bellen en ophangen plus loopt geregeld vast t kreng... of ik wil te vlug...
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#58118
Hallo Allemaal,

Ik heb even advies nodig.

Ik kan de MKi 9200 parrot inlaten bouwen. Dan kan ik alles afspelen. Maar nu ben ik bang dat het geluid minder goed is. Als ik nu een lekker nummer met bass opzet dat is het gewoon super goed geluid. Heb ik dat ook straks met de Parrot mki- 9200?

Ik kan ook de CK 3100 inlaten bouwen..heb immers al de mogelijkheid tot mp3 maar niet tot iphone.

Verder..heb ik een bose systeem of niet. Als mijn radio start staat er BOSE maarjah heb ik dan ook BOSE systeem? Hoe kan ik dan uitsluiten..en als ik bose heb werkt dat dan met die parrot mki 9200?

Helpuhh ik wil zo graag een definitieve beslissing nemen. De nokia carkit valt af dat wel.

Groetjes
El.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#58178
De iPhone geeft de muziek veelal mp3 door, echter t systeem wat als eind gebruikt wordt om het geluid weer te geven bepaald het geluidsbeeld en de beleving ervan. De iPhone is puur drager van de mp3 en overdrager. het geluid is goed alleen hangt er een carkit tussen die t signaal door geeft en de bediening over neemt.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#58185
@Creative117:
Bedankt voor de foto. Ik ga er eens serieus over nadenken om hem daar te zetten. thanks.

@Ronnie:
Vandaag had ik afspraak om het in te laten bouwen. Maar de man die er volgens mij erg veel verstand van had gaf aan dat hij 100% zeker was dat er BOSE in zit. Ik zei nog van nou het schijnt dat je dat BOSE ook in dat display van de radio kan instellen. Hij zei dat bestaat niet..ik nog ja ik las het dat je dat via VAG kan doen....In ieder geval hij zei dat alle speaker apart worden aangestuurd en dat hij er zo en zo niet zomaar een carkit in kan zetten. En dat hij een speciale kabel nodig had die ook het geluid 100% waarborgd. Hij liet me kabel zien met een kastje er aan die de data ofzo ook weer apart aanstuur en elke speaker dus dat het geluid exact hetzelfde blijft. Bijzonder kabeltje niet zo'n iso kabeltje in een simpele uitvoering zeg maar. In ieder geval die zou hij moeten bestellen en zo rond de 80 euro zijn. Dusjah nu geloof ik het wel opzich. Maar met die kabel kan ik er hoogstwaarschijnlijk ook een andere radio inzetten? met al geintereerd zo'n bluetooth carkit. Denk jij dat het klopt van die radio en die kabel en dat bose? Alvast bedankt.

Grtjz
Gebruikersavatar
door Ronnie
#58257
Je moet dr altijd een kabel tussen plaatsen om NIET slechts t geluid op je deurspeakers te horen, dat is niet elleen bij BOSE maar ook bij t normale aktieve systeem wat Audi's bezitten. Die kabel heeft ook een speciaal kastje wat dus de signalen weer overbrengt over de andere speakers en is altijd nodig als je je OEM radio dr uit haalt en iets anders plaatst. Of de vorige eigenaar moet t al zo aangesloten hebben dan kunnen TT's al direct een andere radio en carkit ertussen aansluiten. Signaal is dan zeker 100% te noemen en soms zelfs beter aangezien de hardware van nieuwere radio's beter is dan toentertijd je auto geleverd is. Geldt ook voor aftermarket speakers zet er betere ine en t geluid wordt een stuk mooier, mits je daar bewust van bent.

Zo'n kabel aanschaffen een een radio incl. Bluetooth kan idd een betere oplossing zijn.
Gebruikersavatar
door Mr.Fly
#60773
Voor mijn Parrot 3200 was ook een of andere dure kabel nodig ( 80 euro) heb het niet gedaan, en bel nog steeds niet via die Parrot (wel ingebouwd trouwens) de man die mij hielp, adviseerde om gewoon een kabeltje met een apparte luidspreker te plaatsen, om het geluid van de telefoon te horen. ( zou ong. 25 euro moeten kosten)
In mijn AUDI A4 werkte het wel met een kabel ertussen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60782
Klopt t signaal moet omgevormd worden anders werkt je geluid niet, kost idd flink wat voor wat draad en plastic en als je ff geluk hebt moet je nog vrotten ook om al het extra van die kabels en plastic naar achter weg te duwen onder je dashboard.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]