Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door michelvdvelde
#61127
Gisteren haalde ik mijn TT uit de garage, wat bleek, zat er ineens een barst in de voorruit van ong. 10 cm! Ongeveer 2 maanden geleden had ik ook al een sterretje in de voorruit, deze toen direct laten repareren.

Nu is mijn vraag, hebben jullie ook veel last van steenslag en helpt een motorkap bra daartegen?
Gebruikersavatar
door marttin
#61129
Motorkap bra????, pas geleden de voorruit laten vervangen, nu weer een sterretje erin, even laten injecteren weer voordat ie weer verder gaat, de wegen zijn niet normaal meer zo slecht hier in de buurt en daar betaal je de wegenbelasting voor.

Tevens heb iki wel het idee dat de ruiten van carglas en de andere eerder kapot gaan dan de originele(lijkt wel of ze broser/harder zijn, originele in andere auto's van ons zitten er al 60.000+ km in.....
Gebruikersavatar
door sweeper
#61131
Ik heb er eigenlijk nog geen last van gehad, maar rij dan ook weinig op de snelweg, en als dat zo is is het vaak rustiger.

Eerder is er hier al een topic geweest over motorkap BH's, en ze zullen zeker helpen, maar een BH hoort bij een vrouw niet een auto.
Gebruikersavatar
door michelvdvelde
#61134
@ Sweeper: Inderdaad een bh hoort op een vrouw en niet op een TT... Het staat misschien niet zo chique (op de TT welteverstaan), maar bespaart (hopelijk) wel een hoop ellende...

@Marttin: De originele voorruit heeft het nu 174.000 km volgehouden ;)
door ptie
#61137
Bij CarGlass heb ik in april vorig jaar een originele voorruit gekregen (waar overigens nu weer een sterretje in zit :evil:)

Ben je goed verzekerd, dan valt de financiële schade meestal mee.

Eventueel kan je de schade claimen bij Rijkswaterstaat, dit is mij ook gelukt.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61151
ik had voor de winter vorig jaar al (2009) al een scheur in m`n raam. zou hem voorjaar 2010 vervangen maar is er bij gebleven.

de scheur is nu al zo lang van het ruit links naar rechts en gaat al naar boven. na de winter moet ik er maar aan geloven als ik het niet vergeet :P

wat betreft de bra, ik ga er dit voorjaar wel 1 bestellen. kost maar een paar tientjes en wil wel eens precies zien hoe het bij m`n TT staat. en het helpt vast altijd wel een beetje
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61159
Gewoon je auto ff goed poetsen van binnen Dennis, dan met je hoofd vol tegen de spiegel dan duwt dat alu plaatje de spiegelhouder er een hele mooie ster in :D
Dan via Carglass zo'n Plinkinton of hoe dat mag heten als merk ruit dr in en vooral in de hoeken (rondingen) kijken dan voel je je net bezopen... dus altijd een originele ruit eisen die zijn tenminste wel goed en dikker ;)
Heb gisteren 2 steenslag putjes laten harsen ook wel een mooie techniek en om een ruit die origineel af fabriek dr al in zit te behouden.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61162
marttin schreef:Motorkap bra????, pas geleden de voorruit laten vervangen, nu weer een sterretje erin, even laten injecteren weer voordat ie weer verder gaat, de wegen zijn niet normaal meer zo slecht hier in de buurt en daar betaal je de wegenbelasting voor.

Tevens heb iki wel het idee dat de ruiten van carglas en de andere eerder kapot gaan dan de originele(lijkt wel of ze broser/harder zijn, originele in andere auto's van ons zitten er al 60.000+ km in.....
Daarom wacht ik liever weken op een Audi ruit, van Plinkinton of hoe t mag heten die zijn dunner en sneller apot en in rondingen minder netjes toen ik een nieuwe ruit kreeg heb ik eerst 3 van die rommel ruiten gehad was net of ik gezopen had terwijl ik geen druppel alcohol nuttig en ja hoor na veel zeuren via Centraal Beheer en steeds foutieve ruiten kreeg ik een originele geplaatst en kan er niets anders vanz eggen dat dat goeie ruiten zijn. Die Carglass t liefste plaatst kunnen me gestolen worden, slechtere kwaliteit is een ding wat zeker is dus wil alles origineel hebben. Van de andere kant houdt Carglass wel werk als die hun eigen methode mogen uitvoeren... met originele ruiten hebben ze minder snel kans op een volgende opdracht.

Caddy TDi vandaag verkocht gisteren 2 van die butsen in de ruit laten vullen met hars of wat t ook mag zijn, die ruit is van 2003 dus zegt wel iets over de sterkte van een originele ruit en je ziet er nagenoeg niets van als t opgevuld is.
Gebruikersavatar
door denders
#61166
Laatst nog twee keer een harde tik waarvan ik dacht ojee...
Maar niks hoor, aardig hard die originele ruiten.

Heb ervaring ermee, bij twee andere auto's ook al twee originele andere ruiten laten zetten ivm slecht zicht/kapot.
Verzekeringswerk en was erg netjes gedaan..je wist niet wat je zag ineens zo'n verschil in zicht haha

Mocht het met de TT gebeuren, no problemo als je goed verzekerd bent, ook geen no claim eraf ofzo, gratis origi ruit.Carglass kom ik eigenlijk nooit.
Zo'n Bra is echt geen gezicht, dat doe ik echt niet, dan kun je gelijk wel heel je wagen inpakken, sorry.
Naakt is toch maar het best uiteindelijk, zoals de natu....Audi het bedoeld heeft :P
door creative117
#61174
idd gewoon via de dealert of garagebedrijf er een orginele ruit in laten zetten, heb ik laatst ook gedaan, no problemo. Carglass e.a. zetten er gewoon rommel in, geld verdienen noemen ze dat.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]