Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Auto.rallye
#71966
Ik heb mijn velgen eindelijk gekocht! Originelen wel te verstaan. Heeft even geduurd.
Waren wel wat beschadigd op de velgrand en moest er even een stukje voor rijden. Aardige gast. Had ze onder een nette A3 zitten. Ze liggen nu bij een reperateur. Als het hem lukt zijn de randen straks weer mooi gepolijst. Ik hoop dat ze zo blijven.

Heb een kleine topic gepost omtrent welke banden er nu op zouden moeten. Daar ben ik nog niet uit.
door Auto.rallye
#74246
Tsja, je moet er wel wat voor over hebben..... Maar uiteindelijk valt het mee. Ik heb ze voor een schappelijke prijs gekocht en daarna op laten knappen (alleen polijsten) in Amsterdam. Het opknappen is goed gelukt. Heb ze meteen opnieuw laten lakken dus ze zijn nog vrij origneel gebleven. De foto's staan op het forum.

De replica's had ik na veel zoeken op een engelse site gevonden en serieus overwogen. Ben blij dat ik toch het geduld kon opbrengen en dat mijn oproep hier en daar uiteindelijk gehoor vond.

Ik blijf het een van de mooiste velgen onder de TT vinden.

Hier nog even mijn link toen ik me voorstelde. (met foto's).

http://audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=7001
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#74249
Het is een duur grapje ja, 2ehands kopen, polijsten, lakken, banden, eventueel nog spacers en verlaging.

Ik check de 2ehandssites gewoon goed. Ik ga nu voor 1. S-Line 2. QuattroSport 3. Votex
door Auto.rallye
#74253
Banden moest ik toch al vervangen. Spacers plaatsen is bij deze velgen niet aan de orde. ET waarde is al goed.
Gek eigenlijk dat je bij de imitaties wel spacers moet toepassen om op de juiste ET te komen.

Succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#74256
Gegevens zijn:
1. Quattro Sport Reps
2. 18"
3. 8"
4. ET35
5. 225/40
6. 40mm lowered on Apex springs
7. 20mm F 20mm R spacers

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die 3.2 van Remco is ook 40mm verlaagd zo te zien. 40mm staat gewoon erg goed. Die rode is standaard 25mm verlaagd zo te zien.

Ik overweeg zowel de S-Line als de QS, zomer- en winterset. Ik ben namelijk volledig uitgekeken op m'n huidige 17" (banden zijn op).
Gebruikersavatar
door denders
#74257
Zoals die rode staat mijn Sline erbij met de Sline velgen dan, had van mij ook wel ietsjes lager nog gemogen maar goed, komt ooit nog wel eens denk ik hoor staat heel dik :wink:


(Je hebt pb trouwens)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#74269
Ik heb de (inmiddels ex-) eigenaar even een PB gestuurd, en ben het volgende te weten gekomen:
(let niet op de geshopte zilvegrijze stijlen)

Standaardveren van voor de facelift:
Afbeelding
-40mm en 20mm spacers:
Afbeelding
Afbeelding

Standaardveren van voor de facelift:
Afbeelding
-40mm en 20mm spacers:
Afbeelding

De 20mm spacers maken alle verschil zegt hij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van de zijkant:
Afbeelding

Ik vind de standaarduitlaten veel mooier:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#74272
precies in de roos denk ik zelf daarover!
door Auto.rallye
#74299
Ik zou hem zelf ook 25 mm willen verlagen. Nou heb ik me er nog niet in verdiept maar kan dat met je bestaande schokbrekers/dempers of moet je ze alle 4 vervange. Dat is toch wel wat geld zo in een keer.

Verder heb ik voor 235/40 en achter 245/40 op 18" velgen, moet je hier dan ook nog rekening mee houden?
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#74301
Bij 25mm levert een brede band geen enkel probleem op. De standaard schokbrekers kun je gewoon laten zitten. Volgens mij heeft Emiel ook alleen de Eibach veren en meer niet.
door Auto.rallye
#74303
Dus 4 veren en arbeidsloon. Waar moet je aan denken?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]