Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door J3roen
#72490
Daar waar ik ze gezien heb, was het helaas 5x112 (18) en geen 5x100. Ik heb een stille hoop dat ze misschien ook in 5x100 te krijgen zijn.

Ik kan ze echter nergens vinden.

Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#72491
Aparte asymmetrische velg, zeker van de nieuwe A6? Als je 5x100 zoekt, zal het sowieso imitatie worden en dus een stuk minder mooi en gevoeliger voor steenslag en oxidatie.
door J3roen
#72493
Het is al een imitatie / niet origele velg (aan de prijs te zien; setje was 700 euro). Daarom was ik eigenlijk direct weg van deze velg :) Ik heb alleen geen vergelijkbare OEM velg kunnen vinden.

Kleur was ook echt mooi, zou perfect passen bij mijn silverkleurige TT.

Ik heb nu imitatie S-Line velgen, dit zou een mooie upgrade zijn denk ik. Of eventueel mijn huidige velgen laten fixen. Dat zou komen op 350 euro. Daar kun je bijna een nieuw setje van kopen :)
door J3roen
#72495
Ik natuurlijk ook een adapter kunnen gebruiken, maar dat werd afgeraden door de verkoper. Wel netjes dat hij daar eerlijk over was overigens.
door J3roen
#72497
Thanks!! Ik denk dat ik ze ga bestellen en laten refurbishen. Top!
door J3roen
#72504
Zeker, zal ik doen! Eerst even kijken of de koop doorgaat. Als het refurbishen te duur is, of niet rendabel, dan laat ik het voorbij gaan. Maar mijn zoektocht gaat iig door dan :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72507
TUV gekeurde adapters werken perfect, die gaan met 5 bouten vast en dan weer de 5 bouten in de adapterschijf zolang je geen "spacers" gebruikt, want juist die trillen los. 20 mm adapters en et48 komt uit op et28 bijv. en kan erg mooi vullen. et28 mag gewoon onder de tt die heeft standaard 4x et32 of et28 gecombineerd als het de quattro sport betreft.
door J3roen
#72508
Maar verandert dit de wegligging niet enginszins? Als ik het goed begrijp komen de wielen iets verder van elkaar te staan?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72509
Als je weer op et 28 tot et32 komt niet dan is het een eigenlijk zo bedoelde et waarde door Audi bepaald. Iemand die ET 35 replica velgen heeft en er 15 mm voor en 20 mm achter tussen plaatst ja dan duiken ze verder naar buiten toe dan bedoeld door de ontwerpers van Audi.

ET35 plus 15 mm = ET20
ET35 plus 20 mm = ET15
ET45 plus 15 mm = ET30 ik weet niet de et waarde van de 5x112 die je gezien hebt, maar meestal is dat getal hoger dan met 5x100. En t naafgat is groter veelal dan moet je aangepaste naaf ringen hebben.
door J3roen
#72511
Hmm dat is dan eventueel dus toch een mogelijkheid. Even een nachtje over slapen :) Thanks voor de uitleg!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72514
Adapters alleen goeie met TUV keuring aanschaffen! mocht je toch zulke velgen eronder willen. EN is de ET van 5x112 niet hoog genoeg dan laat je het hart verder afdraaien en waar een wil is is dan absoluut een weg! Ik ben velg gestoord geweest heb er flink wat sets gewisseld en ook met adapters gereden, 5x130 naar 5x100 bijv.
door J3roen
#72516
Ik zal zeker alleen goedgekeurd spul kopen! Geen zin om mijzelf en de TT in de soep te rijden :)
door J3roen
#72528
De 2de hands waren helaas al verkocht :( Ik ga even navragen wat de exacte maten zijn van die nieuwe en wat ik precies nodig heb dan om het passend te maken.

Ik hoop alleen dat de kwaliteit ok is. Als je ziet hoe de 2de hands eruit ziet, geeft dat geen goede hoop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]