Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#79135
Ik wil binnenkort rustig beginnen aan het opknappen van mijn velgen.
Stoeprandschade netjes en goed wegwerken met de juiste spullen en ook spuiten met een aantal juiste lagen Motip voorbewerking, lak, aflakken en behandelen met een goede dosis wheel sealant. Poedercoaten is even niet aan de orde.


Vinden jullie deze combi staan?
Ik vind het wel iets hebben maar dat komt misschien omdat ik hiervoor 11,5 jaar een Seat Ibiza Cupra gereden heb en die kwam met wit gepoedercoate velgen uit de fabriek rollen als onderscheiding samen met wat andere opties tov de normale modellen.

Voorbeeldfoto's met een zwarte TT en ongeveer in stijl van mijn huidige velgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door denders op vr jul 26, 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#79138
Ik wil eigenlijk van het chrome af :oops: ...en ik weet niet precies hoe de chroomlaag zich houdt als ik moet schuren.
Ik heb liever geen trek om de velgen te moeten polijsten en dan steeds behandelen om het te kunnen beschermen.
Maar hoofdmoot is weer is iets anders als het chrome.

Helemaal zwart is ook geen optie voor mijn smaak overigens.. ;)

Misschien wat meer parelmoer dan krijtwit?
Gebruikersavatar
door denders
#79141
Ik heb nog even geen trek om dat soort bedragen uit te geven en wil ze opknappen maar dankje..je weet immers nooit in de toekomst! :wink:
Hier heb ik ook nog een leuke link om te zien of iets kraakt of staat....

Veel velgen onder TT's!

..gewoon op de foto's klikken voor opeenvolgende plaatje.
Gebruikersavatar
door denders
#79144
Naahhh ik heb 1 polo shirt in felroze, daar wou ik het bij houden Ronnie.
Op het CC forum zit idd. iemand met een oudere Golf met roze velgen, passen bij de kleur schoenen van zijn vriendin.. yep zo kan ik er nog wel een paar uit de mouw schudden ;)
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#79146
Wit is wel gaaf, maar zou ik niet doen met knikkerbusverf. Wit is erg besmettelijk, dan moet je minimaal met 2k verf/lak werken of poedercoaten om het mooi te houden.
Gebruikersavatar
door denders
#79155
Plastidip kan zeker ook nog al heb ik mijn bedenkingen nog steeds tov een mooi gespoten lakje zoals het hoort in meerdere lagen, (-primer,lak,aflak ) met de velgen bijvoorbeeld op een draaistandaard..
Volgens mij was er ook plastidip glanzend inmiddels.

De velgen worden zowieso opgeknapt en ik hou ze voorlopig zeker nog en oranje pas ik voor, zo'n patriot ben ik nu ook weer niet :mrgreen:

Bedankt voor de meningen en tips zover, altijd leuk!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79171
Glans is er maar plastidip is helaas alleen niet echt strak qua oppervlakte en dan denk ik dat je je er aan gaat ergeren.

Velgenspray is er in t wit, nooit gaan lakken en aflakken dat is veel zachter dus kwetsbaarder dan deze troep die uit de spuitbus komt. Ow en als je velgenspray mat wil hebben ff een verfbrander in vol vermogen en hitte dr overheen jagen en glans wordt spontaan mat! Wil je t laten glanzen dan niet te heet om t drogen wat te versnellen ook niet direct op de lak richten maar omgevingswarmte genereren. Richt je het dus wel en goed heet dan wordt de lak direct mat.

Mooiste en hardste is powdercoaten alleen dan stoepranden zien te vermijden. Maare ik zeg doen! dan wat striping er op opzij a la Porsche stijl...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79172
ps. Dennis Zilveren TT's met oranje daken lijkt wel in in Duitsland op mobile.de enkele tegengekomen maar dat ziet er uit zeg, blauwe met een wit dak en spiegels was ook vreemd dan weer zilveren velgen... die haddenz e dan ook wit moeten maken. Maar goed bij de buren halen ze gekke fratsen uit ;)
Gebruikersavatar
door denders
#79178
Klopt wat je zegt van die plastidip, ik ben er niet zo'n fan van en wat als er steentjes tegenaan knallen, ligt het ook open en wat dan?!
Met een goed gespoten en beschermde laklaag niet. Mat ben ik geen fan van.
Poedercoaten is juist wat het ineens zo prijzig maakt.
Om verwarring te voorkomen: met lakken bedoelde ik niet met een kwast, daar verf je hout mee, geen velgen! :D

Ik vind die donkere antracietkleur van Audi ook wel mooi.
Voor de rest maar geen "Duitse" fratsen, ik kan zo wel een aantal variaties opnoemen maar dat glimmende uni-zwart is verder zo naar mijn smaak nu ik ook de grilles zwart gespoten heb.

Nu blijft dus over na de stoeprandreparaties:

-Wit hoogglans
-Antraciet metallic
-Toch maar zwart en dan dezelfde kleur hoogglans (licht metallic) als de grilles?

Ik moet erbij zeggen dat ik de remklauwen ook wil behandelen met 2K lak, dat heb ik eerder gedaan bij de Seat in rood en echt zeer mooi spul van Motip/set.
Ik heb daar nog 4x witte audi ringetjes voor liggen in stickervorm.

Dus die klauwen rondom worden dan ook: rood, zwart of antraciet (2k) :wink:

(Ach je bent lekker bezig zo)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]