Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RubenTT
#81558
Hallo, ik heb een Audi TT uit 98, de 180 pk versie 2wd. Nu wil ik mijne graag verlagen met een schroefset. Ik zelf twijfel ook tussen AP/FK of Vogtland.

Welke raden jullie aan en waar vind ik een betrouwbare leverancier met een goede prijs? Daarnaast lees ik veel over negatieve camber. Mijn auto staat veel te hoog en wil een flink stuk lager met spoorverbreders erop.

Hoe laag kan ik dan gaan? Ik heb gelezen dat bij een verlaging van 40 mm of meer, achter je wielen te veel naar binnen gaan staan en je dus verstelbare draagarmen nodig hebt van forge die veel te prijzig zijn.

Nu wil ik niet naast een schroefset van ongeveer 500 euro ook nog deze armen van 400 euro moeten gaan kopen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door denders
#81563
Je zult bij een bepaalde flinke verlaging toch de camber op moeten vangen helaas.

In mijn eigen topic kun je zien welke zoektocht ik gedaan heb en tips gevonden van diverse bronnen. Uiteindelijk kon ik met mijn 2005 sline (hummerlook..) toch gewoon alleen een Vogtland schroefset plaatsen (niet hardheid instelbaar) en was ik klaar met een Augustus korting van 20% direct bij Vogtland zelf. (D)
Ik heb nu 225/35/19 & 235/35/19 niet standaard velgen (iets andere ET waarde) maar spacers van 8 & 13mm + evenredig langere bouten hebben dit zeer mooi uitgevuld.
(Adapters zijn er vanaf 15mm naar mijn weten)

Op een volgende auto kies ik direct weer voor dit merk, misschien dan zelfs instelbaar, altijd nog beter! Ze zijn zelfs ook nog weerbestendig voor een nette prijs en zijn deels van KW en eigen fabricage.

Succes!
Laatst gewijzigd door denders op ma mei 05, 2014 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Haas22
#81569
Verstelbare draagarmen zijn alleen van toepassing op de quattro's als ik mij niet vergis? Heb zelf ook een ''98 verlaagd met eibach veren.
Gebruikersavatar
door denders
#81573
Is naar mijn weten alleen bij flinke verlaging met schroefset boven de 35/40mm dacht ik.
50 en hoger zeker.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#81607
Heb weer een V-Maxx Extreme schroefset, huisfijn! en de top is wat verlegd erdoor doordat je minder weerstand van lucht onder de auto door kijgt en bij een Caddy scheelt dat flink wel 17 km/h.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]