Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dennisvm
#83701
ik zou graag xenon in mijn TT willen, maar moeten er dan nog dingen aangepast worden? Ik neem aan dat er gewoon een setje H1 inzetten met een ballast voor canbus?
Gebruikersavatar
door sweeper
#83716
Gewoon een goede set aanschaffen en plaatsen. De mk1 heeft geen canbus systeem dus ook daar geen uitdagingen.
door Dennisvm
#83717
Geen canbus? ik dacht dat er juist een canbus ballast bij moest zitten, ondat hij anders een waarschuwing geeft dat een lamp kapot is? Zonder canbus scheelt het de helft wat kosten betreft voor zo'n setje.
door Dennisvm
#83721
kijk, dat is weer een leuk meevallertje. Kan de besparing wellicht in een mooie diffuser haha. Bedankt voor je reactie. Ik ga gewoon voor de normale non canbus set en dan zie ik het wel.

Edit:

Ik vraag me dan wel af of de sensor dat de lampen kapot zijn niet gaat branden? Ik dacht dat daar juist die aangepaste ballast voor was namelijk.
door Dennisvm
#83728
Bij carfantasy geven ze aan dat indien je een indicatielampje hebt voor het verwisselen van je lamp dat je de canbus versie nodig hebt. Helaas waar ik al bang voor was. Het goedkopere setje gaat dus helaas niet op.
door Dennisvm
#83730
2000. Maar als er een lamp kapot is geeft ie dat weer op het display. En doordat die detectie er op zit moet je een andere ballast hebben die duurder is. Het verbruik van de xenon lamp is lager dan de halogeenlamp waardoor hij te weinig spanning meet en denkt dat de lampen kapot zijn. Die ballast voorkomt dat.
Gebruikersavatar
door sweeper
#83736
Ja heb ik ook. De mijne is van 2002.
Heb mij daar nooit drukte om gemaakt of aan gedacht. Kan zijn dat ik automatisch de juiste heb gekocht, maar in ieder geval nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
door peter1981
#83738
Als je even geduld hebt kan je orginele Xenon koplampen kopen voor weinig ;)
Die van mij worden spoedig vervangen namelijk
Gebruikersavatar
door sweeper
#83739
Wel even oppassen met originele lampunits omdat er 2 typen stekker uitvoeringen zijn waar de draden verschillend gestoken zijn. Uiterlijk van de stekkers lijkt hetzelfde, maar toch anders. Ik heb het zelf aan de hand gehad en ben zelf de draden gaan omsteken om het geschikt te maken.
Gebruikersavatar
door peter1981
#83740
Geld dat ook voor titan Xenon koplampen en normale Xenon koplampen?
Of alleen als je van standaard naar Xenon gaat?

Anders kan je wellicht op korte termijn mail van me verwachten welke kabels ik moet gaan omsteken :P
door Dennisvm
#83746
Wat is de reden dat je ze wegdoet dan?
Waarschijnlijk ga ik toch wel voor de aftermarket xenon. Maar dat laat ik misschien nog een weekje wachten.
Gebruikersavatar
door peter1981
#83751
Ikga over op titan koplampen
Dus gewoon ander kleurtje en die vind ik mooier in een zilvere auto
Heb de rechter koplamp gistere gekocht en op een linker paar mail gestuurd waarvan ik op ene al een redelijke prijs gekregen heb.
Al is die redelijke prijs waarschijnlijk het gene wat ik ga vangen voor mijn koplampen maarja wie mooi wilt zijn moet pijn lijden :mrgreen:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]