Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4522
Ik rij ook motor en heb wel eens wat zeepsop moeten slikken :cry:
figuurlijk dan :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4524
charlotte schreef:De set die je ziet is 8000K, wil je minder blauw dan kun je 6000K nemen, maar het is overwegend wit dat je ziet hoor.

gr,
charlotte
Charlotte ik zal je even helpen... Aangezien ik kleuren leer heb gehad hoe drukkleuren en gewoon licht op elkaar reageren...
Ofwel: 9300 K - 9500 K is het witste licht wat er op aarde is ergens bij de evenaar gemeten rond 12.00 uur 's middags.
Ofwel hoe duidelijker je je omgeving wilt hebben rond je heen hoe dichter de waarde van de xenon bij de 9300 -9500 K moet zitten. 8000 K is dus het witste wat te verkrijgen is in de regel. Om 8000 K zit altijd die blauwe gloed die je op Audi's BMW's Mercedussen e.d. ziet en dit licht rijdt echt heerlijk moet ik zeggen. Ructig voor de ogen en je hele omgeving is gewoon goed van kleur en helder genoeg midden in de nacht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4525
Hussla schreef:Voor auto's met bouwjaar tot 2007 is automatische hoogteverstelling en wiswas niet nodig, na 2007 wel. Dus een wiswas inbouwen is voor geen enkele forummer nodig.
Dit klopt en is correct, maar jij vergeet dat 'aftermarket inbouw' gedeeltelijk verboden wordt, omdat deze niet bij je type goedkeuring hoort.
Bouw je wel een goedgekeurde set van Audi voor de TT in dan ben je verplicht deze dusdanig af te stellen dat je geen overige verkeersdeelnemers in gevaar brengt door een verkeerd lichtbeeld te voeren (maar dat is algemeen bekend).

Voor 'aftermarket sets' gaat iets heel anders gelden deze zijn voor 2007 nooit goedgekeurd in combinatie met jouw type auto, ofwel dan gaat het wat jij typt en dus denkt geheel niet meer op.

Het is weer zo'n gigantische rare constructie net als met after market folie/coatings op ramen
en zal weer een x aantal jaren voor een hoop commotie gaat zorgen.
Gebruikersavatar
door Alexander
#4529
Aftermarket xenon komt toch gewoon - mits het een goed lichtbeeld geeft - door de keuring? Ook na 2007.
Gebruikersavatar
door Alexander
#4530
Weet iemand overigens al iets meer over de xenon inbouwen in de TT? Als ik die set van 199 euro koop, is dat voldoende, of moet er nog iets bij?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4531
Hussla schreef:Aftermarket xenon komt toch gewoon - mits het een goed lichtbeeld geeft - door de keuring? Ook na 2007.
idd aftermarket moet i.c.m. met koplampsproeiers waar het hele verhaal nou over ging :wink: maar goed dat is een regel die nog door moet gaan maar het zit er dus aan te komen.
door krieltje
#4554
Ik heb meerdere offertes laten maken.Het schoot van a naar z en weer terug.Lui die nog nooit een TT van dichtbij gezien hebben vertrouw ik niet.Ik kreeg aanbiedingen,en als ik achteraf vroeg om de storingsmelder,kwam die er natuurlijk ook nog eens bij.Deze adapter varieerde van 85 naar 169 euro.In overleg met charlotte,rij ik toch maar naar enschede as woensdag.Dennis schijnt er al een zooitje omgebouwd te hebben.Bij zijn set zit de adapter die de computer ''misleid' al ingebouwd.tevens laat ik nog wat andere dingetjes doen om de boel een beetje op te leuken.Hij klonk erg profie,en volgens charlotte,weet hij wat hij doet.Ik hou jullie op de hoogte

groetjes mart
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4563
Hussla schreef:Aftermarket xenon komt toch gewoon - mits het een goed lichtbeeld geeft - door de keuring? Ook na 2007.
Nope, alleen xenon die reeds geleverd is door bijv. Audi, Seat, VW, Mercedus, BMW, Renault, Citroën en al die andere merken. Aftermarket sets verzieken de weg, die gaan ze dus aanpakken! Niet die door bijv. inpro geleverd zijn aan diverse automerken. Maar heb je xenon die niet goedgekeurd is voor je type auto icm met je merk en type dus voor 2007, dan ben je de sjaak als iemand het opvalt die erop controleert. Wat ik al aangaf zal het met TT's wel meevallen. Ze gaan eerder op al die verbouwde auto's af waar de 18-25 jarigen in rijden en daar zit de TT tot op heden sporadisch tussen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4576
krieltje schreef:dit bericht is van de rdw van eind juni

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... ampen.aspx
Hier staat dus wat ik duidelijk wilde maken. Auto's waar het dus af fabriek in zit en die geen koplampsproeiers hebben vallen buiten deze regeling die hebben een vrijstelling. Maar vroeg of laat kunnen zelfs dat soort wagens aan de nieuwe eisen moeten voldoen je weet t maar nooit met regels die de belastingkist wederom weer kunnen aanvullen.
Gebruikersavatar
door Alexander
#4578
Ik citeer: 'Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto?s.'

Niets te vrezen dus.
door krieltje
#4579
er zal ook wel weer een slimme opstaan,die aftermarkt setjes sproeisystemen op de markt gaat brengen :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4581
Hussla schreef:Ik citeer: 'Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto?s.'

Niets te vrezen dus.
idd mits het dus goedgekeurde sets zijn die jij bijv. in hebt laten bouwen bij Audi of elders die aan bepaalde eisen moeten voldoen e.d. De aftermarket sets missen nog al eens deze aspecten. Goed opletten dus als het after market xenon betreft.

Ze schrijven niet alles... :D zoals je van de Nederlandse regelgeving gewend mag zijn 8) Weet wat je koopt :wink:
Gebruikersavatar
door svkaster
#5618
Ik heb op mijn TT nu al inmiddels twee jaar geleden bij de dealer aftermarket Xenon lampen laten inbouwen voor schrik niet 750 euro, maar ze werken nog steeds perfect, en mijn auto is daarna alweer twee keer gekeurt voor APK.


Nu heb ik nog een vraagje, kan ik ook Xenon lampen op mijn mist lampen zetten? Nu heb ik wit/blauw light voor de normale lampen en led licht voor dat kleine lampje maar mijn mistlampen zijn geel!

m.v.g Stefan
Gebruikersavatar
door Alexander
#5650
Xenonmistlampen bestaan, maar wow, die dingen heb je toch nauwelijks aan. En heb je ze wel aan dan is het veelal op de snelweg en daar let geen vogel op welke kleur je lampen zijn.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]