Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5228
Zijn er mensen die een kw-set onder hun tt hebben en zoja welke variant incombinatie met welke maat velgen en banden :?:

En zijn jullie ervaringen hier mee kwa comfort :?:

alvast dank :wink:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#5229
Hoi Paulus

Ja, variant I

Kon voor geheel omlaag, achter ook maar na een tijdje achter weer 1 cm hoger gezet. Heel af en toe bij een felle korte oneffenheid raakte hij heel lichtjes het kunststof binnenspatbord met de buitenzijde van de band.
Maar ik heb wel 20mm spacers erop zitten, ik denk dat ik zonder deze spacers geen problemen gehad zou hebben.
Bovendien was de voor-achter verhouding niet zo mooi, leek net of hij achter dieper lag en het wiel in het spatbord begon te verdwijnen. Zodoende achter dus maar iets verhoogd maar wel zo dat alles mooi in de wielkasten ligt.
Vindt de wegligging wel iets beter t.o.v. origineel maar je verliest ook wat comfort. Iets stugger maar niet dramatisch.
Velgen, origineel Audi RS4 met 225-40-18

In mijn "garage" kun je het resultaat zien.

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5230
Staat netjes onder je TT dus met 18 inche is er goed mee terijden lees ik zo van je.

Gaat er niet om dat je bij een flinke hobbel met je hoofd tegen het dak aanzit. Zoals ik altijd met
mijn anders auto`s had waaronder ook een kw
set zat.

Gr paul
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#5239
Ja dat valt wel mee hoor,

Ben zelf ook wel wat gewend met die verlaagde Golfjes die ik vroeger had. Het wordt alleen minder als je dus scherpe oneffenheden vlak achter elkaar tegenkomt. Betonplatensnelweg e.t.c. zoals je die in Belgie nog wel eens ziet is toch minder prettig. Maar op gewone wegen zoals we die ook bij de laatste toertocht hebben gehad gaat het allemaal prima.
Als je op safe wilt spelen zou ik voor KW variant 3 gaan, je kunt dan zelf nog e.e.a. instellen qua comfort.
Ken zelf iemand die 19 inch eronder heeft met een KW set en dat vind ik persoonlijk toch net iets te oncomfortabel.

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5241
Ja dat met 19 kan ik begrijpen. Maar bedankt voor de info kan er zeker wat mee :smt023
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#5783
Hoi paulus,

Ik heb ook var-1 net als Henk.
heb de set er nu zo'n 3 maanden onder zitten. Ik heb eerst zonder wiel spacers gereden als ik toen helemaal instuurde raakte mijn spatborden aan de binnekant, en ook liep mn set links voor aan, hier kwam ik achter toen ik mijn wiel eraf haalde om mijn koplmpen om te bouwen.
Ik heb toen gelijk spacers besteld ( ook 20mm) en heb nu nergens meer last van alleen raakt een boutje aan de binnenkant van mn spatbord zo af en toe ( bij een diepe kuil) mn voorwiel, maar dat ligt er aan hoe de set is afgesteld.

groeten Emiel
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#5784
owja en wat maat van velgen banden betreft:

18" 225/40ZR18
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]