Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Jerremy
#6110
Een collega/vriend van mij heeft een Porsche 996 van na de facelift.
Hier zitten zeer mooie remmen op met vier zuigers, is hetzelfde als de bik brake kit van Brembo zeg maar.

Nu gaat hij zijn remmen laten veranderen in GT3 exemplaren met 8 zuigers en wil hij zijn "oude" set aan mij geven :D

Dat is natuurlijk super cool, maar ik heb dan wel een aantal vragen.
Heeft iemand ervaring met deze set?
Is het bij deze ook zo, dat het binnenwerk en de schijf van elkaar los te schroeven zijn, waardoor ik een binnenwerk met de juiste steek kan kopen?
Of moet ik een adapter ertussen plaatsen, waardoor mijn steek veranderd en al mijn wielen (winter en zomerset) waardeloos zijn geworden.

of zijn er heel veel verschillen waardoor er teveel aanpassingen nodig zijn? met spacers heb ik in elk geval rekening gehouden, anders komen de klauwen ruimte te kort.

Ik moet namelijk echt wat aan mijn remmen doen en dit is een mooie optie, anders ga ik kijken naar een set van AP-racing.
Volgend jaar heeft mijn TT namelijk 300PK en ongeveer 400NM en dan wil ik echt niet meer met mijn standaard remmen doorrijden..

Thanks!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6112
denk niet dat iemand dat al onder de tt heeft voor zover ik het kan inschatten... Porsche set zal 3000+ aan euro's zijn gok voor je alles passend nieuw eronder zou kunnen schroeven.

Wat ik wel weet is dat zulke porsche sets gewoon direct pasklaar te krijgen zijn voor de tt... dus het moet wel zo zijn dat er iets is wat uitwisselbaar is. Porsche heeft ook een aantal Audi's in het verleden onder handen genomen, dus delen zijn uitwisselbaar meer de know how's daarvoor heb ik niet.

Probeer JD Engineering eens, Hartog Tuning, e.d. snelheids duivel kwekers... dat zijn tuners die eerder in contact staan met dit soort aanpassingen dan menig TT rijder.
door Jerremy
#6114
Ik heb al begrepen dat het iets teveel aanpassingen gaat betreffen om het passend te krijgen.

Jammer jammer, want het was gratis, nu maar doorzoeken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6118
idd duur grapje maar als t dr onder zit kun je wel flink tunen en zul je de remmerij niet meer aan hoeven te passen die is op vanalles berekend qua materialen. Maar goed het is gewoon het feit of je het ervoor over hebt of niet.
door Jerremy
#6157
Mijn remmen moet ik in elk geval aanpassen, want mijn vermogen gaat naar 300 PK volgend jaar.
Zou een beetje jammer zijn als ik dan niet meer kan remmen, hahaha

Ik heb dit setje gezien en dit lijkt mij wel wat, heeft iemand hier ervaring mee?

D2 Big Brake Audi TT 4WD 1.8T, bouwjaar: 99~UP.

Schijfafm.: 330 x 32 mm. Tapeinden/bouten bevestiging: 5 x 100.

Big brake set bestaat uit: 2 stuks 8-pot remtangen, 2 stuks schijven met aluminium hart, 2 stuks remslangen, 2 stuks brackets met bouten, set remblokken HAWK HPS, 1 Liter remolie DOT 5.1.

Set wordt zeer compleet geleverd, alles zit erbij montage klaar.


Afbeelding

Het ziet er goed uit en het is net ietsje beter te betalen dan Brembo met 4 cilinders en AP-Racing met 6 cilinders.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6185
passen delen van een S3 overigens niet? De S series van Audi worden bij Porsche ook onder de loep genomen, tenminste was voorheen wel zo... en op S3's kom je met regelmaat ook Porsche sets tegen en op VW Golf's... TT moet t dan toch ook op passen? welke Porsche remmensets dat zijn weet ik niet maar t is dr wel.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]