- vr dec 15, 2006 15:09
#6110
Een collega/vriend van mij heeft een Porsche 996 van na de facelift.
Hier zitten zeer mooie remmen op met vier zuigers, is hetzelfde als de bik brake kit van Brembo zeg maar.
Nu gaat hij zijn remmen laten veranderen in GT3 exemplaren met 8 zuigers en wil hij zijn "oude" set aan mij geven
Dat is natuurlijk super cool, maar ik heb dan wel een aantal vragen.
Heeft iemand ervaring met deze set?
Is het bij deze ook zo, dat het binnenwerk en de schijf van elkaar los te schroeven zijn, waardoor ik een binnenwerk met de juiste steek kan kopen?
Of moet ik een adapter ertussen plaatsen, waardoor mijn steek veranderd en al mijn wielen (winter en zomerset) waardeloos zijn geworden.
of zijn er heel veel verschillen waardoor er teveel aanpassingen nodig zijn? met spacers heb ik in elk geval rekening gehouden, anders komen de klauwen ruimte te kort.
Ik moet namelijk echt wat aan mijn remmen doen en dit is een mooie optie, anders ga ik kijken naar een set van AP-racing.
Volgend jaar heeft mijn TT namelijk 300PK en ongeveer 400NM en dan wil ik echt niet meer met mijn standaard remmen doorrijden..
Thanks!
Hier zitten zeer mooie remmen op met vier zuigers, is hetzelfde als de bik brake kit van Brembo zeg maar.
Nu gaat hij zijn remmen laten veranderen in GT3 exemplaren met 8 zuigers en wil hij zijn "oude" set aan mij geven
Dat is natuurlijk super cool, maar ik heb dan wel een aantal vragen.
Heeft iemand ervaring met deze set?
Is het bij deze ook zo, dat het binnenwerk en de schijf van elkaar los te schroeven zijn, waardoor ik een binnenwerk met de juiste steek kan kopen?
Of moet ik een adapter ertussen plaatsen, waardoor mijn steek veranderd en al mijn wielen (winter en zomerset) waardeloos zijn geworden.
of zijn er heel veel verschillen waardoor er teveel aanpassingen nodig zijn? met spacers heb ik in elk geval rekening gehouden, anders komen de klauwen ruimte te kort.
Ik moet namelijk echt wat aan mijn remmen doen en dit is een mooie optie, anders ga ik kijken naar een set van AP-racing.
Volgend jaar heeft mijn TT namelijk 300PK en ongeveer 400NM en dan wil ik echt niet meer met mijn standaard remmen doorrijden..
Thanks!