Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Wat is de beste band voor onder de TT?

Bridgestone Potenza
11
24%
Good Year Eagle F1
6
13%
Pirelli Pzero Nero
3
7%
Dunlop Sport Maxx
10
22%
Vredestein Ultrac
1
2%
Michelin Pilot Sport PS2
9
20%
Uniroyal Rainsport
Geen stemmen
0%
Kumho Ecsta KU19
Geen stemmen
0%
Hankook Ventus Prime K105
2
4%
Anders nl .................
4
9%
door emanuel
#6868
Ik ben op zoek naar de Ideale zomerband voor onder de TT. Hij moet veel grip hebben, niet slijten en geen geluid produceren. Ook moet hij oogverblindend zijn, voorzien van velgbeschermrand en niets kosten. Je ziet, de wensen zijn zeer reeel :D
Even zonder gekheid, ik ben erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen met banden. Ik heb nu Pirelli P6000 die op zich prima voldoen, ik vind ze alleen te rumoerig, ik kan mijn motor niet meer horen op de snelweg. Vermeld ook aub even welke maat banden het over gaat.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#6870
Anders nl ................. Toyo proxess TS-1
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#6871
Heb Eagle F1's 19-35-235 eronder zitten, ben best tevreden. Heb van Ron gegrepen dat de Dunlop's nog stiller zijn maar heb hier zelf geen ervaring mee.

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6872
Vredestein Giugia wintrbanden, en daar ben ik tevreden mee, ze zijn stil en hebben veel grip
Volgens mij is er ook ergens een test geweest van winterbanden en daar kwam de Vredestein goed uit.
Op mijn ander Audi (A6), heb ik Nokia winterbanden en ook daar ben ik tevreden over.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6873
Sorry, ik zie dat je om zomerbanden vroeg :?
Nou ja, heb je ook alvast wat info over winterbanden :P
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#6875
Modderaar schreef: heb ik Nokia winterbanden en ook daar ben ik tevreden over.

Ziet dat niet raar uit om met zo'n band aan je oor door de stad te lopen? :angel4:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6876
Je hebt ze met verschillende rijgeluiden :D
door ps amazon
#6878
onze TT roadster werd in 2003 geleverd op Continetal banden, op zich niet zo'n probleem totdat je (zomer of winter, maakt niet uit) op de autobahn overvallen wordt door een regenbui; dan blijkt de combinatie lichte, potente auto + relatief brede banden erg slecht te werken, en is 120 het hoogst haalbare. Nu wil het toeval dat ik tegen de winter een set Vredestein Wintrac Xtreme won in een prijsvraag; uiteraard meteen gemonteerd en het verschil was overduidelijk: de grip op een natte weg (ook bij warm weer)was perfect, en verder in winterse omstandigheden uiteraard goed.

Ik heb die winterbanden bewust op de TT gelaten en in de zomer zijn we met de TT naar Sicilië geweest, kan je goed gummen bij temperaturen van 30+; en de winterbanden gaven geen krimp; op de terugweg over de autobahn "gelukkig" een flinke hoosbui, en dankzij de winterbanden goed door kunnen blazen; geen aquaplaning meer

De winterbanden zitten er nog steeds op en de slijtage is iets meer dan de keiharde Conti's, maar weegt niet op tegen het rijplezier en veiligheid van de winterbanden.
door Damy
#6894
Bridgestone Potenza RE050A heb ik in de maat 225-40-18, ik heb echt alle banden gehad van Pirelli tot Michelin PS2.....Bridgestone is de beste band die ik ooit heb gehad onder droge en nat weer optimale grip en comfort en ik heb ze echt afgemat zonder teleurstelling!
door emanuel
#6895
:oops: Die had ik dus even gemist, sorry zal het niet meer doen :oops:

Alvast wel bedankt voor alle reacties, vooral de berichten van problemen met bepaalde typen is erg nuttig.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#6898
Modderaar schreef:.........
Op mijn ander Audi (A6), heb ik Nokia winterbanden en ook daar ben ik tevreden over.
Uhm, het is Nokian hoor 8) zie hier
Gebruikersavatar
door Cees
#6903
Binnenkort Conti sportcontact 3....................... :D :D :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6905
MarTTijn© schreef:
Modderaar schreef:.........
Op mijn ander Audi (A6), heb ik Nokia winterbanden en ook daar ben ik tevreden over.
Uhm, het is Nokian hoor 8) zie hier
AHHH, heb ik weer gemodderd :roll:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6913
PaulusB schreef:Anders nl ................. Toyo proxess TS-1
Sorry Paul onder andere auto's misschien wel goed. Deze i.i.g. niet onder een standaard A3 1.6 hangen met 18 inch!!!! heb rare stuurmanskunsten moeten vertonen om de auto heel te houden in een flauwe bocht met lage snelheid in een stortregenbui. Dunlops gaan fluitend door... beter afwateringsprofiel!


Ik mis de Dunlop SP Sport 9000 en de nieuwe variant ervan want die eerste werd standaard door Audi geleverd onder de S3 en andere S + RS modellen!!!
Er is tot op heden geen andere all-season band die zoveel comfort behoud en zo stil is en toch verder goed plakt onder alle weersomstandigheden op vorst na!!! Dit zijn de banden waar ik qua prijs en kwaliteit zeer tevreden over ben en deze probeer ik ook altijd eronder te hangen.

Bridgestone Potenza's s03 zijn super alleen je portemonnee en de kilometers dat ze mee gaan wordt je ziek van.
Yokohama S1 was ook super maar 3 maanden later waren ze kaal... en de prijs viel ik stijl van achterover.
Michelin rijdt ook super.

Nooit meer voor mij persoonlijk:
Toyo Proxes (%&^$^$)
Firestone (de banden denken in Engeland te verblijven in de regen, de bocht om en op de tegenliggers rijbaan uitkomen, vergelijkbaar met Toyo's in de regen en met droog weer plakken ze ook al niet dus nog slechter dn Toyo's)
Goodyear F1 (maakt herrie door het V profiel van de F1, maar de velgrand beschermer is super!)
Continental (origineel, maar ik vond ze met de regen knudde)

Let overigens wel goed op als je Dunlops koopt dat het niet het goedkopere Amerikaanse type is die is harder en slijt aanzienlijk harder in Europa!
Laatst gewijzigd door Ronnie op di jan 16, 2007 1:33, 1 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]