Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Wat is de beste band voor onder de TT?

Bridgestone Potenza
11
24%
Good Year Eagle F1
6
13%
Pirelli Pzero Nero
3
7%
Dunlop Sport Maxx
10
22%
Vredestein Ultrac
1
2%
Michelin Pilot Sport PS2
9
20%
Uniroyal Rainsport
Geen stemmen
0%
Kumho Ecsta KU19
Geen stemmen
0%
Hankook Ventus Prime K105
2
4%
Anders nl .................
4
9%
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#7073
Ronnie, ik heb even 2 vraagjes over de Dunlops, want ik heb (o.a. door jouw enthousiaste verslag) wel interesse in 4 (!) van deze bandjes......
RKDesigns schreef: ..............
Ik mis de Dunlop SP 9000 Sport en de nieuwe variant ervan want die eerste werd standaard door Audi geleverd onder de S3 en andere S + RS modellen!!!
Er is tot op heden geen andere all-season band die zoveel comfort behoud en zo stil is en toch verder goed plakt onder alle weersomstandigheden op vorst na!!! Dit zijn de banden waar ik qua prijs en kwaliteit zeer tevreden over ben en deze probeer ik ook altijd eronder te hangen.
Op autobandenmarkt.nl staat dat het Zomerbanden zijn, dus niet all-season. Zitten zij ernaast ?
RKDesigns schreef: Let overigens wel goed op als je Dunlops koopt dat het niet het goedkopere Amerikaanse type is die is harder en slijt aanzienlijk harder in Europa!
Denk je dat die banden (zie link boven) de Europese zijn ? zal toch wel ?!

thanx
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7077
Mijn excuses, het is een zomerband idd, echter heeft deze de eigenschappen voor ons land om gedurende alle seizoenen mee te kunnen ( In andere landen zal dit zeker anders zijn gezien het klimaat wat flink verschillen kan ten opzichte van ons kikkerlandje). Ik heb er enkele jaren op rondgereden op verschillende sets.

Wat valt me op (zie ook de website) ze zijn gewoon super!
- Comfort en stilte!
- Verbetert de wegligging merkbaar als je een andere band hebt gehad (uitzonderingen daargelaten van bijv. bridgestone, Yokohama e.d. die flink wat meer geld kosten)!
- Slijt merkbaar langzaam ook gedurende gebruik door het gehele jaar heen.
- bredere bandenmaat en veel regen... aquaplanning kent deze band bijna niet in tegenstelling tot andere merken waar ik op gereden heb! gewoon in de volle regen met 140 km/h door de vrachtwagensporen heen die vol water staan dan komt de auto pas iets losjes en krijg je ermee te maken, daaronder nooit geen problemen ondervonden. (ook kun je die snelheid ongeveer nemen met een 1.6 A3 die veel lichter is (1060kg) en standaard 195 als breedte heeft die heeft merkbaar bij 130 km/h al wat aquaplanning met 225 breedte, gedurende een stortbui dat je amper wat ziet als je de ruitenwwissers niet op de hoogste stand hebt staan.)
- slijtage is minimaal t.o.v. andere merken die ik opgesomd heb.

Ik rij het liefste op de Dunlop serie die middels de volgende link aangeduid is hieronder, prijstechnisch en wat je ervoor terug krijgt!!! Dit is voor mij de band!

MARK rijdt op Dunlops rond, Paulusb kan beamen dat 19 inch onder een TT comfortabel blijft die heeft vanaf een vergadering terug naar huis een stuk gereden. Alsook Charlotte het betreft de banden kan beamen die zelf de opmerking plaatste dat ze wel heel veel comfort gaven toen ze met me meereed om de route een beetje te verkennen voor de 3de meeting.

Bekijk de website en overtuig jezelf of wat ik vertelde er ook in terug te vinden is zoals Dunlop de banden omschrijft en aanbied...
De SP 9000 Sport is standaard in Duitsland als af fabriek band geleverd, dus dit zegt al wel wat over het merk en type band. De band is vernieuwd en dus geoptimaliseerd en is SP Sport 9000 gaan heten.

De niet Europese hebben altijd een afwijkende code op de band staan ;) en heten niet voluit sp 9000 sport maar sp ??? sport, heb er een setje van gehad maar die waren harder van compound en sleten veel harder, daar het in Amerika warmer is en het rubber daar zachter wordt op de lange afstanden die ze daar rijden. Er zijn er in omloop maar komt sporadisch voor, alleen bij goedkopere replica sets e.d. voor vw en audi.
Als ik mag adviseren de SP Sport 9000 of de Sportmaxx nemen, dan zit je altijd goed! Setje winterbanden mocht dr een keer een strenge winter komen en je bent klaar voor het gehele jaar! (kijk goed naar de verschillen op de site betreft de sportmaxx en de sport 9000! het regent nogal wat hier dus ik zou de sp sport 9000 kiezen persoonlijk, heb op beide rondgereden iig)

Groet Ronnie

[web]http://www.dunlop-tires.com/dunlop_nlnl ... port_9000/[/web]
door emanuel
#7083
Hoi Ronnie,

Heb je soms aandelen bij Dunlop ? :D :D :D

Bedankt voor de tip, klinkt goed, ik zoek vooral een stille band met veel grip en dit lijkt goed te passen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7088
Contact met de weg is voor mij van groot belang, grip, comfort, sportief en toch al die eigenschappen behouden bij zelfs 19 inch. Ik vind het knap dat die band dit kan geven. Ook al stond er Michelin, Vredestein, Yokohama, Bridgestone, Firestone, Goodyear of wat dan ook op... ik heb graag veiligheid en zo'n goed mogelijk contact met de weg en de Dunlop SP Sport 9000 bieden me die uitkomst onder de auto. Heerlijk onverstoord overal rond te kunnen rijden zelfs wanneer de regen zo hard naar beneden komt dat je amper wat ziet!

De band bepaald zoveel rijplezier van een auto!
Gebruikersavatar
door MARK
#7105
:)

Mee eens........Dunlop Sportschoenen SP 9000 onder mijn TT.......wat een verademing en een rust!!!!! Ben ook op zoek geweest naar de ideale band, maar ben nu door stom toeval op de goede keuze gekomen!! 8)
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#7107
OK OK, ik ben wel overtuigd nu denk ik :D

Het word voor mij de maat 205/55 ZR16 091W
en die staan voor 91,90 p/s op www.autobandenmarkt.nl
dat is niet slecht dacht ik zo ......... toch ?
nu nog even een garage uitkiezen die ze eronder zet voor weinig

nogmaals bedankt voor de tip (Mark, Ronnie)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7108
Bel Leosautoservice eens wat die voor een setje rekent... 4 stuks is altijd goedkoper en af te dingen!!! die 149 kunnen ze ook onderdoor als ze willen! voor 25 euro wordt het thuis afgeleverd en als je een tank benzine erdoorheen zou moeten rijden daarheen zitten ze dr nog onder... ook gebalanceerd en wel!
De VW Garage kan ze monteren balanceren en leveren... dus 0499 310927 weet ik uit m'n hoofd.
Je moet je niet blind staren op internet zelf... garantie moet je ook behouden en via internet kan t wel es zo zijn dat je probleem wat er kan voorkomen met banden dan met veel moeite opgelost wordt, zeker als de orders binnen stromen daaro en ze weinig tijd willen besteden aan het oplossen van problemen wat overigens tijd en geld kost in de regel. Bij een van bovengenoemde is dat risico zeer beperkt de 2de optie zeer zeker die ken ik al jaren en de service is super (was de locatie van de 3de meeting overigens: optie 2)!

Groet Ronnie
Gebruikersavatar
door remarc
#7109
Hoi
Ronnie, wie is Leosautos?? Waar zitten die?

En nog een vraagje, op de site www.autobandenmarkt.nl staat "uitloop" vermeld bij de Dunlop SP9000 band en er staat een soort gelijke bij die SP9090 heet :?: :?:
Gebruikersavatar
door MarkG
#7113
Zoals ook al in het andere topic. Ik zeg Michelin Pilot PS2 Sport.

Dunlop sp 9000 vs Michelin pilot sport ps2.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7122
remarc schreef:Hoi
Ronnie, wie is Leosautos?? Waar zitten die?

En nog een vraagje, op de site www.autobandenmarkt.nl staat "uitloop" vermeld bij de Dunlop SP9000 band en er staat een soort gelijke bij die SP9090 heet :?: :?:
Remco die zitten in Dirksland (ZH -> Goeree-Overflakkee)

Uitloop? zal wel meevallen dat bericht gaat al jaren de ronde en elke keer verschijnen ze weer na wat aanpassingen, en krijg je de nieuwe versie. Is pure marketing!

die 9090 is volgens mij niet de 'Nederlands geïmporteerde band' en is dus anders van compound, heb een setje gehad en t reed minder fijn dan de 9000 i.i.g.
die 9090 kom je op getunede en gestylede wagens in the USA tegen. Daar is de ondergrond anders en de eigenschappen van de band verschillen. Anders hadden ze wel op de Dunlop site gestaan.
En let op betreft de Dunlop SP 9000 (dit is het vorige model) De SP Sport 9000 is de nieuwe verbeterde variant! Het oude type is nog steeds in omloop en als je daar hetzelfde voor betaald, heb je wel een goede band maar de nieuwe is verbetert dus zou ik daarvoor gaan.

Maar Remco je kan ook Wim vragen wat een setje van die banden kost, is ook nog eens dichtbij zodat het direct gebalanceerd kan worden op je velgen.

@MarkG... welke is dat dan? het oude of t nieuwe type want mis sport ertussen! en die zijn qua aquaplanning en comfort amper te verslaan in prijs kwaliteit verhouding. Michelins zijn hier in de buurt iig duurder, veel minder verdeelpunten die ze verkopen.

Op de site van Dunlop kan je voor de Audi TT de bandenzoeker het werk eventueel laten doen... 225 QC TT kwam uit voor zomerbanden op de Sport Maxx met 18 inch. Echter kies ik voor de SP Sport 9000 vanwege de 'water eigenschappen' die beter zijn en het door het hele jaar heen vocht genoeg te vinden is in ons land. Het is dus een overweging die je zelf moet maken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7134
Oké Mark en nu de testen graag van in ons eigen kikkerlandje, want hier heb je dus niks aan... dit is niet van Nederlandse bodem. :D
Wat kan ik toch sceptisch zijn zeg, haha
Amerikanen geloof ik nie zo vlug daar daar het compound anders is en Dollars... tjah wie weet is het wel omgedraaid hier qua prestaties en bevindingen van berijders van die banden.

Ge wit t ooit nooit nie hè! (Op zen brabants gezegd dan)
door Speedster
#10129
Hee Jongens, Daar ik toe ben aan 2 nieuwe voorbanden (slecht uitgelijnd) ben ik aan het twijfelen
welk merk het gaat worden. Momenteel liggen er Goodyear Eagles F1 onder maar ik wil eens een andere band proberen.

Op Mijn Speedster heb ik Bridgestone Potenza RE50A liggen op deze wagen een geweldige band voor
het echte gooi en smijtwerk. een band met een zeer stijve wang.

Nu twijfel ik of deze band wel de ideale is onder de TT, Daar het gebruik van deze wagen toch iets anders is dan de speedster.
En een RE50A is een band die je moet misbruiken wil je de kwaliteit er uithalen.

Is het misschien verstandiger om de Dunlop SP Sport 9000 er onder te leggen, ik lees hier veel goeie ervaring met deze band.
Of zijn er personen die de potenza aanraden.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#10130
Voor mij geen andere dan Potenza S-03 :)
door Seb_TT
#10131
Ik ben allesinds niet blij van de meeste Pirelli's, zelf niet de almachtige p-zero (grip in regen is verschrikkelijk, en slijtage is gewoon belachelijk) Kumho's erg goed prijs/kwaliteit, Dunlop SP vond ik zeker niet slecht.

Onlang heb ik Michelin Pilot Primacy's gestoken en die zijn heel erg goed... samen met Potenza's de toppers van de rubberfabriek.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]