Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Wat is de beste band voor onder de TT?

Bridgestone Potenza
11
24%
Good Year Eagle F1
6
13%
Pirelli Pzero Nero
3
7%
Dunlop Sport Maxx
10
22%
Vredestein Ultrac
1
2%
Michelin Pilot Sport PS2
9
20%
Uniroyal Rainsport
Geen stemmen
0%
Kumho Ecsta KU19
Geen stemmen
0%
Hankook Ventus Prime K105
2
4%
Anders nl .................
4
9%
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10135
Potenza's zit echter wel een prijskaartje aan, maar die hebben me een grip niet te zuinig zeg!

De Dunlop SP 9000 zijn standaard onder andere onder de 225 TTCQ, S3's e.d. gemonteerd af fabriek, staat op de Duitse papieren i.i.g. met nog wat merken en types.
Gebruikersavatar
door svkaster
#10165
Ik ga volgende keer voor de Michelin Pilot . :D Deze band is slijtvaster dan de Dunlop SP.
En het kost toch al genoeg, die sloffen onder de TT :cry:

Moet overigens wel zeggen dat ik nu de winter variant heb van de Dunlop SP, maar die rijd ook wel erg lekker.


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10167
Ik heb Michelin Pilot winterbanden nu, grip bij t leven maar met dit weer vreet die band weg dus snel een set nieuwe velgen met de Dunlops erom eronder. Slijtvast is de Dunlop SP Sport 9000 genoeg, voor mij telt de grip in de regen voornamelijk anders kon ik de Sportmaxx ook wel laten monteren. De Dunlop is zo allround eigenlijk dat ik er daarom erg graag op rond rij en die band is me toch stil voor een zomer sport band.

Dunlop en Michelin liggen niet ver uit elkaar, werden ook standaard geleverd in Duitsland onder diverse modellen, dat zegt genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#13803
Zelf heb ik dus 18 " van Bridgestone 225.

Laatste tijd met regen wat weinig grip. Afgelopen vrijdagavond even door een deskundige de hele auto na laten kijken. Wat denk je?! Voorbanden hadden amper profiel meer, en op de rand is staal al zelfs een beetje zichtbaar :oops:
Zelfs voor een circuit (2 oktober a.s.) niet aan te raden.

Nieuw setje voorbanden is nu in bestelling dus.
Gebruikersavatar
door massari
#13804
Sinds kort rij ik 19" samen met Dunlop Sportmaxx en dat rijdt beregoed! Nog stiller dan de Dunlop's 9000 die ik om mijn oude 18" velgen had zitten. Rijcomfort is verbazendwekkend goed en de looks van de band is top! Mooie velgrandbescherming, want daar heb ik een paar dagen geleden al profijt van gehad toen mijn rechter voorwiel tegen een stoeprand schaafde. Gelukkig was er niks aan de hand.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13908
Ron.. wannabee velgrand slopert! toch maar goed die beschermrand op de banden, Dunlops zijn i.i.g. fijne banden
Gebruikersavatar
door bob
#14229
VENTUS RS-2 Z212 205/50 ZR16 87W 4PR NIEUW

Is info van deze band 75 euro per band bij een be vrienden sloper :oops: race zelf ook een doet allen in hankook via hem kunnen we korting krijgen :P zuidbroek groningen.
:P maar die conti 2 bevalt niet echt maar 250 km op de duitse baan ging het goed.
Zijn er mensen die deze banden kennen http://www.edgeracing.com/tire/1527/

vr gr bob :D :D :P :P
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#16670
Ik heb nu Falkens besteld Fk452 ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.. banden zijn kwa profiel erg mooi vind ik en goed betaalbaar ook..
door allewijn
#16672
blue germanstyle schreef:Ik heb nu Falkens besteld Fk452 ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.. banden zijn kwa profiel erg mooi vind ik en goed betaalbaar ook..
Ik hoor graag hoe ze bevallen, ze zijn nml. idd niet echt duur: FK-452 225/40 ZR18 92Y RFD Velgbescherming: 117,60 euro!
Waar een Dunlop Sportmaxx al: SP SPORT MAXX 225/40 ZR18 92Y XL Velgbescherming, BSW: 149,70 kost!
Scheelt toch weer een hoop als je er 4 koopt.
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#16685
Ik heb Hankook, bevalt me zeer goed!
Gebruikersavatar
door bob
#16686
BiOhAzArD schreef:Ik heb Hankook, bevalt me zeer goed!
welke??
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]