Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#7205
Beste leden,

Ik rij al bijna een jaar met een verlagingsset van Eibach, het Pro Kit systeem waarbij je enkel en alleen de veren wijzigd. De auto gaat daardoor ongeveer 3cm omlaag.

Optisch is het een hele verbetering en voor mij hoeft het niet lager.

Het wordt echter de laatste tijd een beetje irriterend: oneffenheden op de weg, klinkers, hobbels en dat soort zaken worden direct voelbaar in je stoel. De stugheid mag wat mij betreft wat comfortabeler. Het lijkt wel alsof je een harde rebound voelt na elke oneffenheid.

Als ik in mijn Golf rij (ook verlaagd, Sportline uitvoering), dan is het weggedrag vele malen comfortabeler te noemen. Tuurlijk praten we hier om een andere auto, maar dat even terzijde.

Wat kan ik het beste doen? De stugheid vind ik niet prettig meer... een beetje stugheid moet kunnen, maar dit vind ik niet leuk meer. Ik wil toch net wat meer comfort hebben.

Moet ik naar andere veren? Of is het beter om de Eibach veren aan te houden, maar dan in combinatie met andere dempers? Of moet ik meer naar een totaaloplossing gaan kijken in de vorm van een schroefkit of iets anders?

Welke tips of combinaties kunnen jullie me geven?
door krieltje
#7206
herken het idd.Maar Ron,zo moet een formule 1 coureur zich toch ook voelen :-)
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#7207
Ja dan zal je iets moeten hebben wat ook in hardheid in te stellen is.. bijv: KW var 2
Gebruikersavatar
door massari
#7211
krieltje schreef:herken het idd.Maar Ron,zo moet een formule 1 coureur zich toch ook voelen :-)
Hahahaha...
Gebruikersavatar
door massari
#7212
KW schijnt stugger te zijn. FK Automotive levert ook schroefsets (op basis van Konig dempers) die ook in hardheid te verstellen zijn.

Voor de TT is dat de Konigsport variant... 784 euro bij NL Power, Zwolle.
Gebruikersavatar
door svkaster
#7226
wordt het toch de MK2 met magnetic ride. die kun je zowel stug als convertabel instellen :D

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7227
massari schreef:KW schijnt stugger te zijn. FK Automotive levert ook schroefsets (op basis van Konig dempers) die ook in hardheid te verstellen zijn.

Voor de TT is dat de Konigsport variant... 784 euro bij NL Power, Zwolle.

Neem dan maar KW, want FK is heel wat minder iig de veren ervan...
door Terrum
#7237
slechts één oplossing, dat is een air-ride system van GAS, dat zet je zo hoog en laag je wil ten alle tijden en als je kiest voor de V2 uitvoering kan je de hardheid ook nog eens afzonderlijk regelen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7239
dat kost euroos maar dan heb je idd ook echt wat
Gebruikersavatar
door wwtt
#13612
Terrum schreef:slechts één oplossing, dat is een air-ride system van GAS, dat zet je zo hoog en laag je wil ten alle tijden en als je kiest voor de V2 uitvoering kan je de hardheid ook nog eens afzonderlijk regelen
Heb je wat informatie over dit veersysteem? Waar te koop, wat kost het?
door allewijn
#13622
Ikzelf heb een KW set (veren+dempers) er laatst onder gezet.
Het rijdt fantastisch. Zelfde hoogte als de modellen die 2002 gefabriceerd zijn.
En het comfort is op zich ook goed. Niet echt hard en in bochten voel je echt goed dat deze set een betere wegligging geeft dan OEM veren+dempers!

Set: KW Sport Suspension Kit

(Part No: 20010131)
Afbeelding
Gebruikersavatar
door wwtt
#13839
Wat is, op de luchtveren na, de meest comfortabele verenset die onder een TT kunt zetten? Ik zou ook wel een set willen laten monteren die iets meer oneffenheden opvangt. Gister een ritje gemaakt van een paar honderd kilometer, maar op den duur wordt het toch wel een beetje hinderlijk als je elke kleine oneffenheid in de weg door de hele auto heen voelt....
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]