Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#7205
Beste leden,

Ik rij al bijna een jaar met een verlagingsset van Eibach, het Pro Kit systeem waarbij je enkel en alleen de veren wijzigd. De auto gaat daardoor ongeveer 3cm omlaag.

Optisch is het een hele verbetering en voor mij hoeft het niet lager.

Het wordt echter de laatste tijd een beetje irriterend: oneffenheden op de weg, klinkers, hobbels en dat soort zaken worden direct voelbaar in je stoel. De stugheid mag wat mij betreft wat comfortabeler. Het lijkt wel alsof je een harde rebound voelt na elke oneffenheid.

Als ik in mijn Golf rij (ook verlaagd, Sportline uitvoering), dan is het weggedrag vele malen comfortabeler te noemen. Tuurlijk praten we hier om een andere auto, maar dat even terzijde.

Wat kan ik het beste doen? De stugheid vind ik niet prettig meer... een beetje stugheid moet kunnen, maar dit vind ik niet leuk meer. Ik wil toch net wat meer comfort hebben.

Moet ik naar andere veren? Of is het beter om de Eibach veren aan te houden, maar dan in combinatie met andere dempers? Of moet ik meer naar een totaaloplossing gaan kijken in de vorm van een schroefkit of iets anders?

Welke tips of combinaties kunnen jullie me geven?
door krieltje
#7206
herken het idd.Maar Ron,zo moet een formule 1 coureur zich toch ook voelen :-)
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#7207
Ja dan zal je iets moeten hebben wat ook in hardheid in te stellen is.. bijv: KW var 2
Gebruikersavatar
door massari
#7211
krieltje schreef:herken het idd.Maar Ron,zo moet een formule 1 coureur zich toch ook voelen :-)
Hahahaha...
Gebruikersavatar
door massari
#7212