Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7377
De DV zit onder de kap, echter op een standaard motor merk je alleen dat het toerental langer vastgehouden wordt en de druk op een hoger toerental pas echt kracht afgeeft. De motor wordt iets sterker in de zin dat de toeren langer vastgehouden worden je dus met schakelen zult merken dat de turbo minder wegzakt, de auto loopt al trap je de koppeling in dan langer uit en remt minder snel af als met de standaard DV. Je ziet overigens geen bal van dat mooie gepolijste geheel als de zwarte plastic kap er weer op zit. Beetje zonde.

Montage was 3 minuten :D

En nu maar hopen dat dr meer km's op een tank gereden kunnen worden.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#7381
Wanneer heb je m gehaald dan? Ik heb nog niets gehoord van mark?? :roll:

Hoor je die sis ook een beetje bij t overschakele?? :P of valt dat mee
Gebruikersavatar
door svkaster
#7383
Mark / Ronnie bedankt, voor het advies om toch voor de Forge DV te gaan. Ik hou mijn TT liever " origineel, maar ben na mijn eerste proefritje op de snel weg aangenaam verast :P Wat een verschil met voordat ik deze Forge geplaatst had. Je hebt inderaat langer druk en dit resulteert in dat als je het gas loslaat dat je niet direct een " schok" krijgt van het afremmen maar dat hij gewoon langzaam druk afneemt. Verder gaat het schakelen rapper. Van te voren viel je telkens bij het op-schakelen in een " gat" nu blijft de druk langer behouden en zit je dus eerder aan de voor in Nederland verboden snelheden :wink:

Kortom ook voor een 180 Pk TT is het geen weggegooid geld.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door charlotte
#7386
Kijk dat is goed nieuws. Ik ga hem morgen ff zelf zetten dan.
Voor de mensen die naar de meet gaan wordt hij dus zaterdag geplaatst door Mark. Voor 1 persoon ga ik hem opsturen en diverse mensen halen hem hier in Oss op.(want daar liggen ze dus).
Zit je optie hier niet bij stuur me dan even PB tje.


Vandaag was overigens Jos uit den bosch bij me op bezoek gekomen om zn TT mark II te laten zien.
Supermooi hoor in het zwart met room leder bekleding erin, was weer een mini TT meet hier.

Jos bedankt,
gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door MARK
#7389
svkaster schreef:Mark / Ronnie bedankt, voor het advies om toch voor de Forge DV te gaan. Ik hou mijn TT liever " origineel, maar ben na mijn eerste proefritje op de snel weg aangenaam verast :P Wat een verschil met voordat ik deze Forge geplaatst had. Je hebt inderaat langer druk en dit resulteert in dat als je het gas loslaat dat je niet direct een " schok" krijgt van het afremmen maar dat hij gewoon langzaam druk afneemt. Verder gaat het schakelen rapper. Van te voren viel je telkens bij het op-schakelen in een " gat" nu blijft de druk langer behouden en zit je dus eerder aan de voor in Nederland verboden snelheden :wink:

Kortom ook voor een 180 Pk TT is het geen weggegooid geld.

m.v.g

Stefan
Orgineel ben ik ook voorstander van.........de TT is van Nature al een plaatje :) ........bepaalde delen perfectioneren is natuurlijk ok :D . Zolang het uiterlijk maar niet veranderd!!!

Succes ermee Stefan!! :)
Gebruikersavatar
door MARK
#7390
:oops: :oops: :oops: ........

Moet trouwens eerlijk bekennen dat ik bij Car Styling Oss een K&N luchtfilter heb besteld (ipv het originele filter wel in dezelfde behuizing).........eigenlijk omdat het vervangen van een LMM tegenwoordig geen vemogen meer kost!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7403
blue germanstyle schreef:Wanneer heb je m gehaald dan? Ik heb nog niets gehoord van mark?? :roll:

Hoor je die sis ook een beetje bij t overschakele?? :P of valt dat mee
Gisteren samen met Stefan opgehaald, Charlotte berichtte me dat ze geleverd waren en dus bij haar op de zaak opgehaald.
Montage gaat super snel... en t rijdt anders idd, de toeren blijven beter behouden met de Forge DV. Wat dus met schakelen betekend dat niet een hoop druk weg valt en de turbo dus beter op druk blijft draaien, het accelereren en hernemen gaat dus beter, maar belangrijker... als je je rijstijl behoud als tevoren dan kun je je voordeel er mee doen. Het opnieuw druk opbouwen door t grotere turbogat met de Bosch het geval was geeft dus ook veel meer brandstof verbruik i.t.t. de Forge DV. Op een standaard 1.8T quattro 210 pk werkt t ook goed!
door ruben
#7473
Hoi ik heb sinds vorig week ook een nieuwe DV er op gezet en ik moet ook zeggen merk heel goed het verschil. ik heb een 180 pk versie uit 2000. 120000 km gelopen schijnbaar was ie er aan toe. nog nog ff kijken voor een nieuwe lucht massa meter en een paar nieuwe remschijven van ebc en remblokken natuurlijk. dan kan ie er weer een tijdje er tegen aan hoop ik. :D :wink:
Gebruikersavatar
door remarc
#7477
Nou, ik ben net thuis van de 4e TT meeting in Apeldoorn waar Mark vandaag o.a. bij mij de nieuwe DV heeft geplaatst. Ik ben met nog meer plezier naar huis gereden, wat een verschil. Inderdaad dat gat waar je invalt als je schakelt is nagenoeg verdwenen en kan je bij het oplaten komen van de koppeling gewoon lekker doorrijden. Wanneer je op de snelweg ff gas terug moet nemen (dmv gas loslaten) omdat er een langzamer vooertuig voor je rijdt en daarna weer gas kan geven, is het net of je Cruise Controle nog aanstond alleen op een langzamere stand. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, je moet het denk ik gewoon ervaren.

GOEDE ACTIE :!: :!:
Gebruikersavatar
door duc
#7478
Vandaag heeft Mark de DV erop gezet. Ik heb nog niet veel gereden maar het valt op dat de druk minder terugvalt. Alleen merkte ik dat m`n verbruik rare getallen aangaf was altijd 9,5 en als je dan gas geeft ging hij omhoog en omlaag als je gas losliet. Nu geeft hij 40 aan :shock: en bij sationair 3,2 en geef je gas er verandert niets . Hij verandert ook heel traag. Ik ga morgen even kijken of er nog wat loszit ofzo. Moet toch nog de stadslichtlampjes er in zetten.

Gr Duc
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7508
Duc... 40 maar? bij mij kan ie boven de 50 uit :D en gemiddeld op de snelweg met een 120 - 140 km/h zit ie rond de 8 tot 9. De eerste dagen moet jij zelf persoonlijk ook met je voet ff wennen hoe gas te geven, de waardes verspringen dan idd wat vreemd maar je zal merken na een aantal dagen dat dit wel weer bijstelt omdat je went aan de verandering.
Gebruikersavatar
door duc
#7510
je heb gelijk ik ben vandaag effe stukje wezen rijden en de waardes zien er al beter uit :D . Ik heb het gevoel dat hij beter oppakt en bij doorschakelen minder in toeren zakt. Voor mij werkt het goed het is de investering waard :D
Gebruikersavatar
door MARK
#7673
Uiteraard mag ik niet achterblijven met een reactie aangaande de DV van FORGE.........

Na het plaatsen ben ik niet alleen gelukkiger geworden door het glimmende onderdeel onder de kap, tevens heeft het nog noemenswaardig effect gehad ook!!

Het eigenlijke resultaat kan als volgt worden omschreven.......het gevoel van een DSG bak maar dan met schakelpook!!! Een schok of terugvallen na het wisselen van versnelling is nagenoeg niet meer waarneembaar. Dit is vooral te wijten aan de grotere doorlaat van de FORGE waardoor meer volumeverplaatsing kan plaatsvinden.

Een aanrader dus.

Naar alle waarschijnlijkheid volgt er ergens halverwege dit jaar opnieuw een FORGE Actie....dit wegens het succes ervan.....tevens ben ik bezig met het opzetten van een Actie voor een K&N Luchtfilter.......... :wink:
Gebruikersavatar
door svkaster
#7692
Mark, wat houd die K&N Luchtfilter filter in? Als ik het goed begrijp is dit een ander type filter zodat er meer lucht ingelaten wordt?
Zo ja past deze dan toch gewoon in het oem bakkie of komt er dan zo'n roze toeter onder de motorkap?

En belangrijker nog hoe werkt het? Ik heb altijd begrepen dat de gaatjes in zo'n filter groter zijn zodat er meer lucht aangezogen kan worden. Maar ik denk dan direct; Grotere gaatjes betekend grovere vuil deeltjes kunnen ook mee naar binnen....


Kortom hoe werkt het :?:
Wat zijn de voordelen :?:
wat kost het :?:

Misschien moet je toch maar een nieuw onderwerp starten met de antwoorden :D :!:
Gebruikersavatar
door MARK
#7699
:arrow: [web]http://knfilters.com/search/appsearch.aspx[/web]

Vul hier het bouwjaar , type en model in........

Je krijgt nu een overzicht van de mogelijke oplossingen van K&N

- Replacement-filter (bestaand filterhuis blijft behouden, alleen filterelement wordt vevangen)

- Intake kits(bestaand filterhuis komt te vervallen

De exacte vorm van de Actie moet ik nog vaststellen, maar de mensen moeten de keuze hebben uit beide bovengenoemde opties!!

Technische beshrijving volgt morgen!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]